لینکدونی

آخرین ارسال های انجمن RSS انجمن ايران ويج – گالری عکس

  • با خطا روبرو شدیم! که نشان دهنده‌ی اینست که خوراک کار نمی‌کند. دوباره تلاش کنید.


چگونه می‌توانم صورتم را لاغر کنم؟

iconبرچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

 

صورتی چاق دارم، هر چه فربه تر می‌شوم، آن هم چاق تر می‌شود. ۲۰ سال هم سن دارم. چه راهی را به من پیشنهاد می‌کنید؟

مارتیکا روانشناس و متخصص تغذیه است. او نشریات و کتب مختلفی را نوشته است.به مقاله او در مورد صورتهای فربه توجه فرمایید.

گونه‌های فربه
آیا می‌توانم صورتم را لاغر کنم؟
پرسش: صورتی چاق دارم، هر چه فربه تر می‌شوم، آن هم چاق تر می‌شود. ۲۰ سال هم سن دارم. چه راهی را به من پیشنهاد می‌کنید؟
پاسخ: اگر چه جاهایی خاص در بدن چربی را ذخیره می‌سازند (برای مثال، چربی اندکی اطراف دست‌ها و پاها وجود دارد)، افراد مختلف چربی بیشتر یا کمتری را در قسمت‌های مختلف ذخیره می‌سازند، با مطالعه روی دوقلوها مشخص شده است که ژنتیک نقش عمده ای را ایفا می‌کند. اگر والدین شما چاق باشند، احتمال چاق بودن شما هم زیاد است، و اگر مادرتان بدنی ترکه دارد شما هم حتما این گونه خواهید بود. بنابراین، چاقی صورت شما ارثی است.
آیا این بدین معنی است که شما حتما چاق تر خواهید شد؟ لزوما این طور نیست، چرا که طرز زندگی کردن هم نقش مهمی دارد. فقط به این خاطر که شما این ژن‌ها را دارید، مستعد چاق بودن هستید.
از آنجا که چربی اضافی را در بدن خود ذخیره ساخته اید، باید هر چه بیشتر فعالیت بدنی داشته باشید، و اصول تغذیه ای خود را تغییر بدهید و رژیمی سالم را دنبال نمایید.
کاهش چربی صورت

مطالعات بیشتر روی چربی شکمی صورت گرفته اند، به خصوص به خاطر دیابت، و تحقیقات در زمینه کاهش یا افزایش چربی صورت کم می‌باشند. به طور خلاصه، بعضی مطالعات حاکی از آن هستند که زمانی فرد چربی صورت خود را کاهش می‌دهد که ورزش و رژیم لاغری را در برنامه خود بگنجاند. همچنین وقتی فرد چاق تر است، صورتش نیز چاق تر می‌باشد.
آنچه که در مورد چربی کلی بدن و انواع مختلف چربی شامل شکمی، احشایی و زیر پوستی مشخص شده است، این است که اثر ورزش در کاهش چربی کلی بدن بیشتر از کمتر خوردن است. هر چه ورزش عمیق تر انجام شود، کاهش چربی شکمی نیز صورت می‌گیرد.

ورزش‌های کاهش وزن می‌توانند ترکیب بدن را تغییر بدهند، باید افراد چاق پروتئین بیشتری مصرف کنند و وزنه‌های سنگین تری را بردارند تا به این صورت زودتر لاغر شوند. فردی که باید چربی بیشتری را کاهش بدهد، با وزنه برداری بهتر می‌توانند به هدف خود دست پیدا کنند، مخصوصا برای کاهش چربی شکم و صورت خود.
کاهش چربی کلی بدن برای داشتن صورتی لاغرتر
برای کاهیدن چربی در هر قسمت از بدن، به ویژه صورت، باید غذاهای سالمی را خورد تا کالری روزانه خود را کاهش دهید و ورزش‌های هوازی را انجام دهید تا کالری بیشتری بسوزانید. اگر چه تحقیقات زیادی در زمینه چربی صورتی انجام گرفته نشده، اما تحقیقی در سال ۱۹۹۶ در انگلستان صورت پذیرفت. محققان توزیع چربی بدن ۹۶ زن جوان و میانسال ژاپنی را که فاقد تحرک بودند یا تحرک داشتند، آزمایش نمودند. آنها اسکن‌های اولتراسوند را برای تعیین سطح چربی بدن در قسمت‌های مختلف، از جمله صورت و گردن به کار بردند. خیلی تعجب برانگیز نبود که زنان فعال هر دو رده سنی لاغرتر از بقیه زنان بودند، و چربی کمتری در شکم خود ذخیره ساخته بودند. در مقایسه با زنان جوان تر، زنان پیرتر دارای چربی بیشتری در احشاء خود بودند. این مسئله حاکی از آن است که با افزایش سن، چربی بدن نیز بیشتر می‌شود. اما با این حال زنان فعال هنوز ۷ درصد چربی کلی بدن آنها کمتر بود. شایان ذکر است که حجم چربی گردن و صورت در تمام گروههای سنی خیلی تفاوت عمده نداشت. اما در گروه پیرتر، چربی زیر پوستی صورت وگردن افراد فعال کمتر بود، (زنان فعال روزی ۲ ساعت، به مدت ۳ تا ۶ روز در هفته ورزش‌هایی نظیر دویدن، دوچرخه سواری و رقص انجام می‌دادند.)
از آنجا که در این زمینه تحقیقات به اندازه کافی نیست، توصیه‌های تضمینی کمی در این باره موجود می‌باشد، اما به طور کلی انجام ورزش ۳۰ تا ۹۰ دقیقه در روز توصیه می‌شود. اگر این کار را انجام دهید، تناسب اندام پیدا می‌کنید و وزن خود را تحت کنترل در می‌آورید. اما به خاطر داشته باشید که شاید در آینده همین تپل بودن صورت خود را تمجید خواهید کرد. چرا که تحقیقات حاکی است که افراد چاق که در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، نسبت به افراد لاغرتر کمتر دچار چروکیدگی پوست صورت می‌شوند.از این رو هر چه سن آنها هم بالاتر رود، باز هم جوان تر به نظر می‌رسند. یک مطالعه در همین سال (۲۰۰۹) روی دوقلوی همسان مشخص کرد که در دوقلوهایی که یک نفر BMI بیشتری داشت، فرد چاق تر، صورت چاق تر داشت و جوان تر هم از جفت خود بود.

  • نویسنده :
  • دوشنبه, ۱م , فروردین , ۱۳۹۰
  • نظرات شما: ۰
  • مطالب مرتبط

    bulet پیشگیری از سکته با هویچ
    bulet چند توصیه برای نگه داری از خیار و گوجه فرنگی
    bulet حواستان به کالری‌های دریافتیتان باشد
    bulet میزان کاهش چربی با مصرف لبنیات
    bulet خواص اسفناج
    bulet کاهش کالری و اندازه گیری ضربان قلب
    bulet تعطیلات تابستانی فرصتی برای لاغری
    bulet روش صحیح جبران کم آبی بدن در رمضان
    bulet زیبایی و طراوت خانمها با آلبالو
    bulet روزه داری به شیوه صحیح

    ثبت نظر

    نام:
    ایمیل:
    وب سایت:
    متن و پیام شما: