• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » توصيه هاي پزشکي , دانستنیهای پزشکی » 12 راه درمان درد و کوفتگی بدن
    کد خبر : 919991

    12 راه درمان درد و کوفتگی بدن

    12 راه درمان درد و کوفتگی بدنReviewed by Farnaz on Nov 26Rating: 12 راه مقابله با درد و کوفتگی بدن فیبرومیالژیا یک بیماری است که موجب درد مزمن عضلات و مفاصل بدن می شود. درد و سفتی عضلات، خستگی، مشکلات خواب، افسردگی و ناتوانایی در فکر کردن از علائم این بیماری می باشد. در این…

    12 راه درمان درد و کوفتگی بدنReviewed by Farnaz on Nov 26Rating:

    12 راه مقابله با درد و کوفتگی بدن

    فیبرومیالژیا یک بیماری است که موجب درد مزمن عضلات و مفاصل بدن می شود. درد و سفتی عضلات، خستگی، مشکلات خواب، افسردگی و ناتوانایی در فکر کردن از علائم این بیماری می باشد. در این مطلب 12 راه مقابله با این بیماری بیان می شود.

    درد مفاصل بدن

    1- نفس عمیق بکشید.

    استرس باعث تشدید علائم فیبرومیالژیا می شود.

    کم کردن استرس باعث بهبود کیفیت زندگی می شود.

    برخی روش های از بین برنده استرس عبارتند از: یوگا، ورزش و خواب کافی.

    تنفس عمیق و به آرامی بیرون دادن نفس و نیز انجام فعالیتی که از آن لذت می برید برای از بین بردن استرس مفید است.

     

    2- مداد و کاغذ بردارید.

    اگر این بیماری به تمرکز و حافظه شما آسیب زده است، مداد و کاغذی را بردارید و لیست کارهایی را که می خواهید بنویسید.

    لیست خرید خانه، اسم دوستان، شماره تلفن و آدرس دوستان و اقوام خود را در دفترچه ای یادداشت کنید و همیشه همراه خود داشته باشید.

     

    3- نوشیدنی کافئین دار ننوشید.

    کافئین، باعث استرس می شود و می تواند بر جسم و روان شما تاثیر بگذارد.

    کافئین، قلب و سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و باعث افزایش عصبانیت، اضطراب و بی‌خوابی می گردد.

    بنابراین برای از بین بردن استرس، نوشیدنی های بدون کافئین مصرف کنید.

    برای داشتن خوابی خوب در شب، از مصرف نوشیدنی های کافئین دار از عصر به بعد خودداری کنید.

    مراقب کافئین موجود در کاکائو، قهوه، برخی نوشابه ها و چای نیز باشید.

     

    4- به طور منظم ورزش کنید.

    ورزش منظم و آرام مانند: پیاده روی و ورزش در آب گرم، یکی از بهترین درمان ها برای این بیماران می باشد.

    ورزش به کاهش درد و سفتی عضلات کمک می کند، استرس را از بین می برد و کنترل این بیماری را افزایش می دهد.

    با ورزش، خواب راحت تری خواهید داشت.

    درباره ورزش های مفید برای بیماری فیبرومیالژیا با پزشک خود مشورت کنید.

     

    5- در آب گرم دراز بکشید.

    در وان آب گرم دراز بکشید و با این کار عضلات گرفته خود را شل می کنید، درد را کم می کنید و به آسانی حرکت می کنید.

    همچنین می توانید از سونا استفاده کنید و یا چهارپایه ای در حمام بگذارید و روی آن بنشینید و آب گرم روی بدنتان بریزید.
    گرمای مرطوب باعث افزایش آندروفین می شود. آندروفین علائم درد را کم می کند و به شما کمک می کند تا خواب راحتی داشته باشید

    6- زمانی را برای خودتان بگذارید.

    فیبرومیالژیا می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. پس برای درمان بهتر است هر روز زمانی را به خودتان اختصاص دهید.

    سرگرمی مورد علاقه خود را انجام دهید، کمی بخوابید و هر کاری که احساس خوبی برایتان به ارمغان می آورد را انجام دهید.

    این کارها به مبارزه با استرس کمک می کنند و باعث افزایش انرژی شما برای انجام کارها می گردند.

     

    7- بهتر کار کنید.

    آیا کار کردن برای شما خستگی و درد به همراه دارد؟ یک برنامه بهتر برای کار خودتان طراحی کنید.

    از رئیس خود بپرسید که آیا می توانید به صورت نیمه وقت در خانه کار کنید و یا زودتر بروید و یا دیرتر به محل کارتان بیایید.

    در محل کار، فضای کاری خود را راحت و در دسترس تنظیم کنید.

    دستگاه تلفن، صفحه کلید کامپیوتر و دیگر چیزها باید استرس و فشار کمتری را برای شما داشته باشند.

     

    8- صحبت کنید.

    بیماری فیبرومیالژیا، باعث فشار روحی بر شما و اطرافیان شما می شود.

    در این مورد، داشتن ارتباط با دیگران تاثیر مهمی دارد.

    سعی نکنید که هر روز چهره خندان داشته باشید، همسر و دوست شما نیاز دارد که بداند چه چیزی باعث بدتر شدن علائم بیماری شما می شود.

    زمانی را برای صحبت کردن بگذارید و بر روی یک موضوع تمرکز کنید و به دنبال راه حل آن باشید.

     

    9- نه بگویید.

    برخی مواقع به فیبرومیالژیا، بیماری نامرئی هم می گویند، زیرا ممکن است به نظر خوب بیایید، در حالی که احساس بدی دارید.

    مردم ممکن است فراموش کنند که بیماران فیبرومیالژیا باعث کندی حرکات می شود.

    اگر شما را مجبور به انجام فعالیت های سنگین و بدون هیچ گونه استراحتی کردند، به راحتی بگویید: من نمی توانم این کار را انجام دهم.
    آخر شب، با کامپیوتر کار نکنید و تلویزیون نبینید، به جای آنها، کتاب بخوانید و یا یک دوش آب گرم بگیرید تا خواب راحتی داشته باشید

    10- اتاق خواب، برای خوابیدن است.

    اگر شما به اندازه کافی استراحت نکرده اید، به اتاق خواب بروید و استراحت کنید.

    اتاق خوابتان را تاریک، آرام و خنک کنید و وسایلی که موجب حواس پرتی شما می شود را کنار بگذارید.

    ساعات خواب منظم داشته باشید و در آخر شب، با کامپیوتر کار نکنید و تلویزیون نبینید، به جای آنها، کتاب بخوانید و یا یک دوش آب گرم بگیرید تا خواب راحتی داشته باشید.

     

    11- یک دفتر وقایع روزانه داشته باشید.

    پیگیری وقایع، فعالیت ها، علائم و تغییرات خلق و خو می تواند شما را از بیماری تان دور کند.

    شما می توانید آگاه شوید که چه زمانی علائم شما شروع می شود و چه چیزی بیماری شما را بدتر می کند.

    پس می توانید عوامل تشدیدکننده را کم کنید و یا روش های مقابله با آنها را یاد بگیرید.

     

    12- عضو یک گروه پشتیبان شوید.

    گروه های حمایت کننده می توانند نقش مهمی در زندگی بیماران مزمن داشته باشند.

    هرگاه بیماری با مشکلی روبرو شد، می تواند آن مشکل را با دیگران در میان بگذارد.

    مریم سجادپور

    بخش سلامت تبیان

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.