• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » تغذیه » سبزیجات پر ویتامین برای زمستــان
    کد خبر : 907489

    سبزیجات پر ویتامین برای زمستــان

    سبزیجات پر ویتامین برای زمستــانReviewed by Farnaz on Nov 17Rating: سبزیجات سرشار از ویتامین برای فصل سرما فصل سرما نزدیک است و شما باید به فکر تأمین ویتامین‌های بدنتان باشید تا بیماری‌های خاص این فصل را از خود دور کنید. کار سختی نیست کافی است که سبزیجات مفید را وارد برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بکنید و…

    سبزیجات پر ویتامین برای زمستــانReviewed by Farnaz on Nov 17Rating:

    سبزیجات سرشار از ویتامین برای فصل سرما

    فصل سرما نزدیک است و شما باید به فکر تأمین ویتامین‌های بدنتان باشید تا بیماری‌های خاص این فصل را از خود دور کنید. کار سختی نیست کافی است که سبزیجات مفید را وارد برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بکنید و از خواص آن‌ها بهره ببرید.

    در این مقاله‌ی کوتاه به بهترین سبزیجات فصل سرما اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.
    سبزیجات

    شلغم

    خوشبختانه شلغم جز سبزیجات نسبتاً ارزانی است که در عین حال به راحتی قابل پخت و مصرف است.

    شلغم سرشار از ویتامین C و اسیدهای آمینه‌ی ضروری برای بدن است. فصل سرما را بدون این سبزی مفید سر نکنید.

    بدانید که نصف فنجان از این سبزی پرخاصیت حاوی 35 کالری و 18 میلی گرم ویتامین C می‌باشد.

    داخل سوپ یا آشتان حتماً شلغم بریزید.

    ترکیب شلغم و عسل شربتی می‌دهد که یک آنتی‌بیوتیک معجزه گر و کاملاً طبیعی است.

     
    نخود فرنگی

    در فصل سرما حتماً نخود فرنگی مصرف کنید. این نخودهای خوش‌رنگ کوچک کم کالری و حاوی چربی کمی هستند اما در عین حال منبع خوبی برای تأمین پروتئین محسوب می‌شوند. از این گذشته نخود فرنگی‌ها سرشار از پکتین و فیبرهای غذایی دیگری هستند که میزان قند خون و کلسترول را کاهش می‌دهند.

     
    کدو حلوایی

    کدو حلوایی منبع آنتی اکسیدان ها است و به خوبی از عهده‌ی تقویت سیستم ایمنی بدنتان بر می‌آید. بتاکاروتن موجود در آن در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.

    ترکیب شلغم و عسل شربتی می‌دهد که یک آنتی‌بیوتیک معجزه گر و کاملاً طبیعی است

    همان طور که می‌دانید این ویتامین برای سلامت چشم‌ها و رشد استخوان‌ها لازم است. پتاسیم موجود در این کدوهای بامزه خطر ابتلا به فشار خون بالا را نیز کاهش می‌دهد.

     
    گل کلم

    محققان معتقدند افرادی که گل کلم بیشتری مصرف می‌کنند میزان کلسترول خونشان کمتر است. اگر قصد لاغری دارید بدانید که این کلم‌های خوش طعم یک همیار خوب محسوب می‌شوند.

     
    کلم بروکسل

    احتمالاً این کلم چندان خوش آیند کودکان نباشد. اما باید بدانید کلم بروکسل منبع ویتامین C محسوب می‌شود. پس خودتان را از خواص این سبزیجات مفید محروم نکنید.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.