• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اجتماعی , اخبار » باور کنید اینجا لاس و گاس نیست همین اصفهان خودمونه!+عکس
    کد خبر : 904254

    باور کنید اینجا لاس و گاس نیست همین اصفهان خودمونه!+عکس

    باور کنید اینجا لاس و گاس نیست همین اصفهان خودمونه!+عکسReviewed by Farnaz on Nov 14Rating: متاسفانه راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندی است که به جولانگاهی برای تبلیغ سبک زندگی غربی تبدیل شده است. در ادامه این مطلب آمده است:ساختار این فروشگاه‌ها به گونه‌ای است که هیچ نشانه‌ای از فرهنگ و تمدن ملی ما و همچنین “سبک…

    باور کنید اینجا لاس و گاس نیست همین اصفهان خودمونه!+عکسReviewed by Farnaz on Nov 14Rating:
    متاسفانه راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندی است که به جولانگاهی برای تبلیغ سبک زندگی غربی تبدیل شده است.

    در ادامه این مطلب آمده است:ساختار این فروشگاه‌ها به گونه‌ای است که هیچ نشانه‌ای از فرهنگ و تمدن ملی ما و همچنین “سبک زندگی ایرانی و اسلامی” را به همراه ندارند.

    عناوین غربی، تبلیغ مصرف زدگی، فروش خوراکی‌های غیربومی و عمدتا آماده، معماری بی‌هویت، لباس فرم مانکن گونه کارکنان و در کنار همه اینها تبلیغ عینی زندگی هالیوودی از ویژگی های این فروشگاه های زنجیره ای است.

    مرکز «سیتی سنتر» اصفهان از جمله پروژه‌های فروشگاهی و تفریحی است که مراحل نهایی ساخت و تکمیل خود را می گذراند.

    پروژه سیتی سنتر در 3 فاز به بهره برداری خواهد رسید. فاز اول شامل مرکز خرید به متراژ 144235 مترمربع و دارای فروشگاه، رستوران، کافی شاپ، مجتمع سینمایی، سالن غذاخوری و یک مرکز سرگرمی تفریحی می باشد.

    بنابر اطلاعاتی که از سوی مجموعه سیتی سنتر منتشر شده سرمایه گذاران این پروژه را پنج شخص حقیقی و حقوقی تشکیل داده‌اند که از این پنج سرمایه گذار، یکی ایرانی و باقی سرمایه گذران عرب هستند.

    شرکت راک به عناون یکی از سرمایه گذاران این پروژه فعالیت خود را در 19 آوریل سال 2006 آغاز کرده و جالب اینکه شیخ سعود بن سکر الکسیمی، ولیعهد و قائم مقام راس الخیمه؛ رئیس توسعه و برنامه‌ریزی و مسئول توسعه اموال و دارایی راک می‌باشد.

    اما یکی از نکات سوال برانگیز اینکه سرمایه گذاران این پروژه با وجود شناخت از فرهنگ و عقاید مردم مسلمان کشورمان، اقدام به ساخت دستشویی‌های ایستاده در این مرکز کرده‌اند!

    ساخت دستشویی ایستاده در فروشگاه بزرگ اصفهان!

    گسترش روز افزون این فروشگاه ها بوسیله سرمایه گذاران خارجی و نبود تناسب بین ماهیت این مراکز و فرهنگ بومی و تاریخی شهرهای کشورمان می تواند موجب تغییر تدریجی سبک زندگی نسل های جوان کشور شده و بعد از مدتی به یک روش مرسوم و جاری در خانه‌های تک تک مردم تبدیل شود.

    به نظر می رسد بین سیاست های مراکز فرهنگی کشور و نخبگان فرهنگی و آنچه که عملا در سطح جامعه رخ می دهد، فاصله زیادی وجود دارد.

    علاوه بر این، نه تنها اثری از معرفی و تبلیغ “سبک زندگی ایرانی و اسلامی” چه در رسانه‌ها و چه ازسوی نهادهای مسئول دیده نمی‌شود، بلکه بسیاری از تولیدات فرهنگی اعم از فیلم و سریال و تبلیغات تلویزیونی و معماری و… تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی است که مصرف زدگی، دنیاطلبی، اصالت ثروت و رفاه و… در آن موج می‌زند.

    اینجاست که زندگی غربی حتی درخصوصی‌ترین و جزئی‌ترین بخش‌های زندگی ما نفوذ کرده و به مدد صدها رسانه و تلویزیون غربی درحال پیشرفت است.

     
     
     
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.