• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار , اخبار پزشکی » قـبل از خـواب حتما صـورتـتان را بـشويـيد!
    کد خبر : 792566

    قـبل از خـواب حتما صـورتـتان را بـشويـيد!

    قـبل از خـواب حتما صـورتـتان را بـشويـيد! Reviewed by Farnaz on Sep 16Rating:  به نقل از افکارنیوز: بي‌‌خوابي و بدخوابي فقط آرامش اعصاب و روانتان را به هم نمي‌‌ريزد بلکه همه بدنتان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. تحقيقات مختلف ثابت کرده بي‌‌خوابي و بدخوابي مي‌‌تواند عوارض زيادي روي پوست شما ايجاد کند. اين مساله واقعيت دارد…

    قـبل از خـواب حتما صـورتـتان را بـشويـيد! Reviewed by Farnaz on Sep 16Rating:

     به نقل از افکارنیوز: بي‌‌خوابي و بدخوابي فقط آرامش اعصاب و روانتان را به هم نمي‌‌ريزد بلکه همه بدنتان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. تحقيقات مختلف ثابت کرده بي‌‌خوابي و بدخوابي مي‌‌تواند عوارض زيادي روي پوست شما ايجاد کند.

    اين مساله واقعيت دارد که خواب شبانه کافي، پادزهر استرس است و روز بعد که از خواب بيدار مي‌‌شويد، شادابي پوست و رفع خستگي عضلات‌ را برايتان به ارمغان مي‌‌آورد. حتي ايجاد چروک‌‌‌هاي اطراف چشم نيز با بالش‌‌هاي نامناسبي که برخي از ما شب‌‌ها زير سرمان مي‌‌گذاريم، مرتبط است. خواب ناكافي باعث ايجاد بي‌قراري، عدم تمركز، خستگي و تحريك‌پذيري مي‌شود و علاوه بر آن سرعت پاسخ‌دهي به محرك‌هاي بيروني و قدرت هماهنگي شما با محيط و نيز قدرت حفظ و نگهداري اطلاعاتتان كاهش مي‌يابد. اگر شما ۶ تا ۸ ساعت در روز خواب کافي نداشته باشيد، آثار خستگي روي پوستتان ديده مي‌‌شود. خواب کافي باعث تنظيم متابوليسم بدن و دفع مواد زائد و سمي از عضلات، کبد و پوست مي‌‌شود.

    هنگام خواب، دستگاه گوارش شما استراحت مي‌‌کند و حتي سيستم عصبي‌‌تان تغييراتي مي‌‌کند که لازمه بازسازي و بازتواني آن است. در واقع خواب نامرتب در ساعت‌هاي نامنظم و نامشخص شبانه‌روز، باعث گسسته‌شدن ساعت‌هاي بيولوژيك بدن شما مي‌شود و تنظيم مجدد آن مدت‌ها زمان خواهد برد. اين حالت به‌خصوص در افرادي اتفاق مي‌افتد كه از لحاظ شغلي مجبور هستند شيفت‌هاي شبانه داشته باشند يا در شيفت‌هاي مختلفي از شبانه‌روز سركار باشند. در اين حالت تمام ارگان‌هاي بدن به نوعي تحت‌تاثير قرار مي‌گيرند و پوست نيز به عنوان يك عضو مهم بازتابي از اين احتمال را بروز خواهد داد.

    در كوتاه‌مدت چون خواب كافي باعث راحتي عضلات صورت مي‌شود،‌ بنابراين آرامش و شادابي و كاهش خطوط صورت را بعد از يك خواب راحت شبانه تجربه مي‌كنيم و حتي روز بعد شما پوست خود را شفاف‌تر و جوان‌تر احساس مي‌كنيد اما كم‌خوابي در طولاني‌‌مدت، باعث افزايش سطح هورمون‌هاي استرس و كاهش سطح ايمني بدن مي‌شود و اين دو عامل مي‌تواند باعث بروز چين‌وچروك‌هاي زودرس، شلي پوست، تيرگي دورچشم و فراهم‌شدن زمينه براي ايجاد بدخيمي‌هاي پوست در نتيجه كاهش ايمني بدن شود، بنابراين توصيه مي‌شود در ساعت‌هاي استراحت صورت خود را کاملا شستشو دهيد و سپس بخوابيد، چون پاکي صورت آرامش‌‌بخش است و مي‌‌تواند زمينه را براي خواب آرام مهيا کند. مي‌توانيد از سرم‌ها يا کرم‌هاي ضدچروک استفاده کنيد.

    بهترين فرم خوابيدن براي پوست خوابيدن به پشت است چون در اين حالت هم فرم طبيعي ستون‌فقرات حفظ مي‌شود و هم عامل کششي بر پوست تحميل نمي‌شود. توصيه مي‌‌کنم اگر مشکل يا اختلالي در خواب شبانه‌‌تان داريد، به بهانه حفظ سلامت و شادابي پوستتان هم که شده در صدد رفع آن برآييد و خودتان را از اين نعمت خدادادي محروم نکنيد.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.