• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » توصيه هاي پزشکي » راهکارهایی برای کاهش سرطان
    کد خبر : 761015

    راهکارهایی برای کاهش سرطان

    راهکارهایی برای کاهش سرطان Reviewed by Farnaz on Sep 1Rating: دکتر جان سوارتزبرگ و دکتر جفری وولف از دانشگاه کالیفرنیا معتقدند که ایجاد تغییر در زندگی روزمره می تواند حداقل ۶۵ درصد خطر ابتلا به سرطان را در مردم کاهش دهد. راهکارهایی که آنان برای این تغییرات پیشنهاد می کنند عبارتند از: ● عدم استفاده…

    راهکارهایی برای کاهش سرطان Reviewed by Farnaz on Sep 1Rating:

    دکتر جان سوارتزبرگ و دکتر جفری وولف از دانشگاه کالیفرنیا معتقدند که ایجاد تغییر در زندگی روزمره می تواند حداقل ۶۵ درصد خطر ابتلا به سرطان را در مردم کاهش دهد.

    راهکارهایی که آنان برای این تغییرات پیشنهاد می کنند عبارتند از:

    ● عدم استفاده از الکل

    سرطان های مری، دهان، گلو و حنجره به الکل مرتبط هستند. هرچقدر بیشتر مشروب بخورید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع بیماری ها هستید. خانم هایی که مستعد ابتلا به سرطان سینه هستند و یا این نوع سرطان را دارند، باید نوشیدن الکل را سریعا ترک کنند.

    ● آرسنیک آب را آزمایش کنید

    این روش برای ساکنان شهری ضروری نیست. اما برای کسانی است که در مزارع هستند و از آب چاه استفاده می کنند، میزان بالای آرسنیک در آب با سرطان های مثانه، روده بزرگ، کلیه، کبد، ریه و پوست ارتباط داشته است. آرسنیک، بی مزه و بی بو است و در خاک، سنگ، آب و هوا وجود دارد، و حتی فیلتر هایی که در شیر آب کار گذاشته می شود هم نمی تواند آن را حذف کند. تنها راه حل، استفاده از آب های معدنی در بطری هاست.

    ● کمتر در معرض اشعه های سرطان زا قرار بگیرید

    افرادی که در محیط هایی کار می کنند که سیگار کشیدن در آن مکان ها ممنوع نشده است، برای کاهش خطر سرطان، باید محیط های عاری از دود را جستجو کنند. کسانی که در سالن های زیبایی(کار با ناخن) کار می کنند، در معرض فرمالدئید هستند و خطر ابتلا به سرطان بینی بیشتری دارند. کسانی که در محل های شیمیایی و چاپ کار می کنند، در معرض مواد بنزینی هستند که به سرطان خون و لنفوم هوچکین مرتبط است.

    ● از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید

    تخمین زده شده است که نور ماورای بنفش روی تخت های برنزه کننده، هر ساله باعث ۲ میلیون مورد سرطان پوست می شود.

    ● تحرک داشتن

    سرطان پروستات، ریه و رحم با غیر فعال بودن در ارتباط است. ورزش، سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و خطر سرطان را با کاهش رشد سلولی کم می کند.

    ● کم کردن وزن

    تحقیقات نشان می دهدکه چاقی باعث ۱۴ درصد مرگ ناشی از سرطان در مردان و ۲۰ درصد در زنان می شود. این مرگ می تواند ناشی از سرطان روده بزرگ، مری،کبد، رحم و سرطان خون باشد.

    ● پخت و پز با حرارت بالا را کم کنید

    پخت و پز با حرارت بالا باعث ایجاد مواد شیمیایی به نام هتروسیکلیک آمین و هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای می شود که خطر سرطان را افزایش می دهد. مخصوصا سرطان های لوزالمعده، پروستات و روده بزرگ.

    ● قرار گرفتن در معرض اشعه را محدود کنید

    این ممکن است غیر قابل باور باشد، اما هر ساله ۱۰ درصد از آمریکایی ها سیتی اسکن می کنند و ترسناک تر اینکه هرساله شمار آنان بالاتر هم می رود. یک سیتی اسکن، ۵۰۰ اشعه ایکس را از ریه می گذراند.

    ● سیگار نکشید

    ما از بیمارانی که هنوز سیگار، پیپ، تنباکو و سیگار برگ می کشند می خواهیم که پیش روانشناس بروند. سیگار کشیدن باعث مرگ زود رسی می شود که می توانست قابل پیشگیری باشد.

    ● رژیم غذایی مغذی داشته باشید

    رژیم غذایی ضد سرطان چیست؟ محدود کردن مصرف گوشت قرمز، گوشت خوک و به ویژه گوشت های فرآوری شده، و به جای آن افزایش غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات.

                
    مترجم: رامونا نیکویی     
    روزنامه مردم سالاری

     

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.