• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار , اخبار سینما , فرهنگی و هنری » نمایش خانگی فیلم‌ها را از مرگ نجات می‌دهد
    کد خبر : 760077

    نمایش خانگی فیلم‌ها را از مرگ نجات می‌دهد

    نمایش خانگی فیلم‌ها را از مرگ نجات می‌دهد Reviewed by Farnaz on Sep 1Rating: سرویس سینماو تلویزیون هنرآنلاین، فیلم سینمایی”در امتداد شهر” ساخته علی عطشانی نتوانست آن گونه که شایسته است در گیشه موفق عمل کند، اما این فیلم به طرز عجیبی در شبکه نمایش خانگی درخشید و برای اولین بار در شبکه های نمایش…

    نمایش خانگی فیلم‌ها را از مرگ نجات می‌دهد Reviewed by Farnaz on Sep 1Rating:

    سرویس سینماو تلویزیون هنرآنلاین، فیلم سینمایی”در امتداد شهر” ساخته علی عطشانی نتوانست آن گونه که شایسته است در گیشه موفق عمل کند، اما این فیلم به طرز عجیبی در شبکه نمایش خانگی درخشید و برای اولین بار در شبکه های نمایش خانگی به نشر دوم رسید که پخش کنندگان این فیلم سینمایی مجبور به طراحی پوستر جدیدی شدند.

    “آنا نعمتی” بازیگر نقش اول این فیلم و ” پرستوهای عاشق” که هم اکنون روانه شبکه نمایش خانگی شده است در این باره با هنرآنلاین به گفتگو نشسته که در ادامه می‌خوانید.

    بازی در فیلم “درامتداد شهر” به دلیل نوع فیلمبرداری و برداشت های به مراتب سخت تر از کارهای دیگر سینمایی است، با توجه به نوع فیلمبرداری این فیلم چطور حاضر شدی در آن بازی کنی؟
    این نقش به دلیل نو بودنش برای من جذاب بود، جسارت در فیلمبرداری هم یکی از دلایلی بود که من این کار را پذیرفتم، فیلمبرداری با دوربین رد و بازی با لنزهای مختلف از کارهایی بود که همیشه دوست داشتم انجام بدم.
    همه سکانس ها را ما بارها از دید شخصیت های مختلف بازی می کردیم، در تمرین هایی هم که قبل از فیلم برداری داشتیم نوع فیلمبرداری را مشخص می کرد و معلوم بود کار سختی پیش رو داریم.

    استوری برد سکانس ها از قبل آماده بوده؟
    بله استوری برد را به شکل انیمیشن قبلا آماده کرده بودند و ما می دانستیم که در سکانس ها مخصوصا سکانس های طلا فروشی قرار است چه اتفاقی بیفتد، البته باید بگویم بسیاری از سکانس ها در حال حاضر از فیلم درآمده است و انگار که فیلم را از درون این فیلمی که شما اکنون می بینید درآورده اند، بسیاری از دوستان بعد از دیدن این فیلم گفتند این فیلم، فیلم ما نیست چون مسائلی که مد نظر ما بوده اکنون در این فیلم وجود ندارد!

    یعنی وقتی به نمایش خانگی آمده است این اتفاق برای فیلم افتاده؟!
    نه در سینما هم این اتفاق برای” درامتدادشهر” افتاده بود و به خاطر مونتاژ نهایی، سکانس آخر تغییر کرده بود.

    مونتاژ یا ممیزی؟

    ممیزی را من نمی دانم چون فیلم در جشنواره به نمایش گذاشته شد و بلافاصله هم اکران شد و حرفی از ممیزی در میان نبود اما به دلیل سختی کار و استرسی که وجود داشت در مونتاژ شکل دیگری پیدا کرد، البته من هرگز هیچ پاسخی مبنی بر اینکه چرا انقدر فیلم کوتاه شده است و از سر و تهش زده اد دریافت نکردم!
    با همه این حرفا برای من این تیم جوان و نگاهشان ارزشمند بود و باعث شد که برای من انگیزه حضور چندین برابر شود.

    فکر نمی کنی نتیجه مونتاژ این فیلم تماشاگر را سردرگم کرده است و باعث شده حتی منتقدین فقط به خوبی کاراکترها اشاره کنند و کلیت فیلم را رد کنند؟
    البته من موافقم، اما برخی ها هم بودند که فیلم را به همین شکلی که عرضه شد هم دوست داشتند اما برخی هم از شکل روایتی و حتی نوع فیلمبرداری به دلیل نو بودن و عادت نداشتن گله داشتن…

    این نوع مونتاژ و کم کردن نقش چقدر به بازیت صدمه وارد کرد؟
    بسیار زیاد، وقت ما برای این فیلم بسیار کم بود و من به عنوان یک بازیگر باید روی شخصیت پردازی کاراکتر تمرکز می کردم و با نویسنده مطرح می کردم و همان طور که می دانید به دلیل مسائل و مشکلات تولید نمی توان سکانس ها را پشت سر هم رج زد به همین دلیل من به عنوان یک بازیگر نیاز دارم که روی تداوم حس کاراکتر کار کنم و وقتی پلان هایی از بازی من حذف می شود به کلیت نقش من بسیار آسیب می رساند.
    مونتاژ در بسیاری از موارد به کلیت فیلم کمک می کند، اما به نظرم این فیلم به دلیل شکل ویژه ای که داشت باید قبل از کار به مونتاژش فکر می‌شد.

    مگر مونتور سر صحنه فیلم حضور نداشته؟
    اتفاقا این یکی از معدود کارایی بود که مونتور تمام مدت حضور داشت اما نمی دانم چرا در نهایت باز هم انقدر از فیلم حذف شده شاید به دلیل سلیقه عوامل تصمیم گیرنده بوده.

    یکی از خصیصه های بازی شما کلیشه نشدن در یک نقش خاص است، عادت بدی که در کارگردان های ما وجود دارد این است که اهل ریسک نیستند و به محض اینکه می بینند یک بازیگر در یک نقش خوب ظاهر شده است برای نقش های مشابه به سراغش می روند، چگونه توانستی از دام کلیشه فرار کنی؟
    من بعد از به دنیا آمدن دخترم 3 سال کار نکردم ولی در 24 سالگی نقشی را بازی کردم که چندین برابر سن خودم را داشتم، من سعی کردم به تکرار نیفتم و شخصیت های مختلف را تجربه کردم، همان طور که گفتی در بسیاری از مواقع کارگردان ها بعد از هر فیلم من کمتر ریسک این را پذیرفتند که نقش های مختلف را به من پیشنهاد کنند و نقش های تکراری بعد از هر فیلم به دلیل تیپیکال من پیشنهاد شده است اما با تمام سختی اش من نپذیرفتم و سعی کردم متفاوت بازی کنم.
    امروز سینمای ما در تمام دنیا مورد توجه قرار می گیرد و به نظرم وقتی سینماگرها به یک بازیگر اعتقاد داشته باشند می توانند نقش های مختلف را به او پیشنهاد بدهند.
    من بعد از یک کار مجبور شدم سه سال کار نکنم چون هر کاراکتری به من پیشنهاد می شد مثل هم بود فن فتالی که کار کرده بودم و نیازی نمی دیدم تکرارش کنم، بنابراین از اینکه نقش های کوتاه هم بازی کنم هراسی نداشتم به دلیل اینکه می خواستم کاراکترهای مختلفی را تجربه کنم.
    همین حالا هم متفاوت بودن دغدغه من هست و منتظرم نقش های مختلفی به من پیشنهاد شود، من برای کاراکترهایم وقت می گذارم و سعی می کنم ترس را کنار بگذارم و نهایت تلاشم را برای درآمدن یک کاراکتر انجام دهم.

    در فیلم” درامتداد شهر” پارتر”امیرحسین آرمان” بسیار اهمیت دارد و من می دانم که تو از معدود بازیگرهایی هستی که وقتی بازی هم نداری برای اینکه حس پارتنرت خوب در بیاید برایش پشت دوربین بازی می کنی اساسا چقدر به این موضوع اعتقاد داری و فکر می کنی در درست درآمدن یک نقش این کار چقدر کمک می کند؟
    بسیار زیاد، خوشبختانه من در تمام فیلم هایی که کار کردم تمام پارتنرهای من همکاری کردند و دغدغه اشان بوده که برای کاراکتر مقابلشان وقت بگذارند، اصل مهم کار من این است که برای کاراکتر روبه رویم وقت بگذارم به دلیل اینکه بر اساس یک عمل عکس العملی اتفاق می افتد پس در سینما باید با پارتنر حرف زد و فید بک گرفت برای سکانس های بعدی….
    ما در روزمره با کاراکترهای مختلف برخوردها و ری اکشن های گوناگون داریم و براساس شخصیت ادم ها و چیزهایی که می بینیم عکس العمل نشان می دهیم پس پارتنر هم در فیلم بسیار مهم است و نیاز است که بازیگرها با هم تمرین کنند و به هم کمک کنند تا بتوانند هدف را به تماشاگر القا کنند و کاراکترها قابل باور از کار دربیایند، در بسیاری از موارد من بر اساس حس پارتنرم و بازی اش بازی می کنم و تاثیری می گذارد که نقش باور پذیر دراید.

    وقتی به کارنامه کاریت نگاه می کنیم به سادگی متوجه می شویم که تو روز به روز روند رو به رشدی را طی کرده ای و بدون اغراق در برخی از فیلم ها تنها نقطه قوت بازی تو بوده، این مسئله چقدر به صبوری تو در تمام این 16 سال در نپذیرفتن هر نقشی بر می گردد؟
    شرایط سینمای ما بسیار خاص است، من تا قبل از سال 85 تجربیات متفاوتی را کسب کردم، سه فیلم اولم نقش اول بازی کردم ولی بعد از یک وقفه سه ساله فیلم های متفاوت و حتی نقش های کوتاهی را کار کردم و من در ان تجربه ها وجه هایی از وجود بازیگری ام را شناختم و نقاط قوت و ضعفم را شناختم، البته من هنوز هم نیاز به نقد دارم و برایم بسیار مهم است که منتقدینی که برایم مهم هستند مرا نقد کنند.
    دقیقا همین طور که اشاره کردی این صبوری من در 16 سال و با نقدهایی که دریافت کرده ام کار مرا سخت تر و انگیزه مرا بیشتر کرده است و بسیار کمک کرده است و دغدغه ام را برای تلاش برای درامدن کاراکترهای سخت تقویت کرده است.
    انگیزه و انرژی من چند برابر شده است مخصوصا در چند کار آخرم حس می کنم نتیجه 16 سال صبوری من بوده که بسیار راضی کننده است ولی باز هم نیاز به تجربه های گوناگون دارم.

    فیلم دیگری که الان در شبکه نمایش خانگی از تو پخش می شود”پرستوهای عاشق” است، در آن فیلم نقش اول را ایفا می کنی و در پوستر عکس بازیگری برجسته می شود که چند سکانس افتخاری بازی کرده است، یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی ات این است که هرگز در مسیر انتقاد نمی افتی و خودت را از این فضاها دور نگه می داری؟
    طبیعتا من وقتی نقش اول هستم باید در پوستر و آنونس و… دیده شوم ولی در سینمای ما این اتفاق زیاد می افتد و من نمی توانم برای هر اتفاق اینچنینی بحث و اعتراض کنم، اگر بخواهم این کار را انجام دهم و گله کنم باید مدام درگیر باشم بنابراین ترجیح می دهم بگویم پخش بر اساس سلیقه یک پوستر را به شکلی که می بینید طراحی کرده است.
    مهم ترین مخاطبان من مردم عادی هستند من برای خودم بازی نمی کنم برای مردم بازی می کنم و دلم می خواهد دیده شوم و مردم درک کنند که من دو ماه برای نقشم تلاش کردم و انرژی گذاشتم.
    تهیه کننده این فیلم هم می گفت نمی داند که چه اتفاقی افتاده است و گفته که پخش طراحی کرده است!
    منظور من به هیچ وجه درجه بندی نیست من هرگز در سینما به اینکه سطحم از دیگران بالاتر بوده است فکر هم نکرده ام.

    منظور من هم درجه بندی نیست ولی به نظرم طراحی این پوسترها به نوعی گول زدن تماشاگر است که در همین فیلم” درامتدادشهر” هم اتفاق افتاد و گلزار با حضور کمی که داشت و برجسته شدنش روی پوسترهای فیلم باعث شده تماشاگر گول بخورد!
    این اتفاق مدتی است که متاسفانه در سینما می افتد و به وجهه خود بازیگر هم لطمه می زند، پوسترهایی را هم دیده ایم که به تک تک کاراکترها اهمیت داده شده است و این باعث می شود بازیگر دلش بخواهد باز هم در آن گروه کار کند.
    در بسیاری از فیلم ها به عنوان وسیله از بازیگرها استفاده می کنند که به نفع خود بازیگر هم نیست و فقط تماشاگر را گمراه می کند و این مسائل که متاسفانه در سینمای ما زیاد می افتد و اگر قرار باشد اعتراض کنی نه تنها به جایی نمی رسی بلکه باید تمام مدت درگیر باشی.

    نظرت کلا درباره پخش فیلم های سینمایی در شبکه های خانگی چیست؟
    دیدن فیلم در سینما یک لذت دیگری دارد و برخی از فیلم ها را فقط باید روی پرده سینما دید اما امروز با وجود مشکلاتی که بر سر اکران فیلم ها وجود دارد این اتفاق بسیار هم خوب است و باعث می شود کسی مثل من که دوست دارد کارش توسط مردم دیده شود می‌تواند مطمئن باشد دیده می شود و بازخورد می گیرم.
    برخی از فیلم ها فیلم صدا و تصویر است و پتانسیل فضای سینمایش به مراتب بالاتر از سینما است ولی من امروز از پخش در رسانه بسیار راضی هستم به دلیل اینکه شرایط برای اکران بسیار سخت است و مردم هم به لحاظ مالی برای رفتن به سینما مشکل دارند، بنابراین کار من دیده می شود.

    برای اولین بار در شبکه های خانگی به دلیل استقبال گسترده پوستر جدیدی برای فیلم در امتداد شهر طراحی شده است؟
    بله، این فیلم در سطح گسترده در شبکه های خانگی پخش شد و برای بار دوم با پوستر جدید عرضه شد و از فروش بسیار راضی هستند.
    من بسیار خوشحال هستم که فیلم ها در نمایش خانگی عرضه می شود و این امکان را مهیا می کند که تماشاگران عام هم بتوانند نتیجه تلاش یک گروه را ببینند.

     

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.