• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اجتماعی , اخبار , مطالب برگزیده سایت » وزیر عزیز آیا بهتر نبود درسال تولید ملی سوار برخودرو ملی میشدید نه ماشین خارجی آنچنانی!+عکس
    کد خبر : 702565

    وزیر عزیز آیا بهتر نبود درسال تولید ملی سوار برخودرو ملی میشدید نه ماشین خارجی آنچنانی!+عکس

    وزیر عزیز آیا بهتر نبود درسال تولید ملی سوار برخودرو ملی میشدید نه ماشین خارجی آنچنانی!+عکسReviewed by Farnaz on Aug 7Rating: خودرویی که وزیر راه و شهرسازی بر آن سوار بود و روز پنجشنبه با آن تصادف کرد حداقل 155 میلیون تومان قیمت دارد. به گزارش خبرنگار قانون، وزیر راه و شهرسازی که چند روز…

    وزیر عزیز آیا بهتر نبود درسال تولید ملی سوار برخودرو ملی میشدید نه ماشین خارجی آنچنانی!+عکسReviewed by Farnaz on Aug 7Rating:

    خودرویی که وزیر راه و شهرسازی بر آن سوار بود و روز پنجشنبه با آن تصادف کرد حداقل 155 میلیون تومان قیمت دارد.

    به گزارش خبرنگار قانون، وزیر راه و شهرسازی که چند روز قبل در جاده فیروزکوه دچار تصادف شد، سوار بر خودروی تویوتای لندکروزی بوده است که مجهز به کیسه هوا بود و وجود همین کیسه هوا سبب نجات جان سرنشینان اتومبیل شد.

    این در حالی است که اغلب خودروهای ایرانی فاقد کیسه هوا هستند و آمار مرگ و میر در جاده های یاران نیز بسیار بالاست.

    بررسی ها نشان می دهد خودروی وزیر راه که تویوتا لندکروز بوده است حداقل 155 میلیون تومان قیمت دارد. دو نوع دیگر لندکروز در بازار ایران نیز قیمتی بین 170 میلیون تومان تا 220 میلیون تومان دارند و در واقع در تصادف مذکور حداقل 150 میلیون تومان از بیت المال که شباهتی به خودروی فراگیر و کاملاً امن پراید نداشت، له شد!

     

     

    قیمت سه نوع لندکروز موجود در بازار ایران به شرح زیر است:
    1-لند كروز هشت سيلندر225ميليون تومان
    2-لندكروز6سيلندر 155ميليون تومان
    3-لندكروز جديد170ميليون تومان

     

    بر اساس این گزارش در ساعت حدود 9 و 45 دقیقه صبح پنجشنبه، درحالی که ستون خودروها (شامل خودرو وزیر و سایر خودروهای هیات‌همراه) با سرعت “حدود” 110 کیلومتر در اتوبان در حرکت بودند، خودرو حامل وزیر، لندکروز سفید‌رنگ- ناگهان به کناره سمت راست اتوبان (شانه‌خاکی) کشیده شد و بعد از برخورد با ‌گاردریل به مسیر برگشت و سپس با یک‌دور چرخیدن به دور خود مجددا به ‌گاردریل وسط اتوبان اصابت کرد و بعد از آن با عبور از روی ‌گاردریل در محوطه خاکی وسط اتوبان 4 دور معلق خورد و در دور پنجم روی ‌گاردریل‌ها توقف کرد.

     

    چند ثانیه بعد از آن، وزیر، رییس بنیاد مسکن، محافظ‌ و راننده بدون آنکه آسیب جدی دیده باشند، از خودرو پیاده شدند طوری که بازشدن 8 کیسه هوا در فاصله بین 4سرنشین و شیشه‌‌وستون خودرو، آنها را از مرگ ناشی از واژگونی نجات داد. این در حالی است که اگر خودروی وزیر راه یک خودروی ساخت ایران و فاقد کیسه هوا بود بدون تردید آسیب وارده به سرنشینان بسیار جدی تر از آنچه رخ داد، بود.
     

    نظرات جالب
    انتشار عکس خودروی تصادفی وزیر راه و شهرسازی  در برخی سایت ها حاشیه های جالبی به همراه داشت. برخی از خوانندگان خبر بر روی تارنماها نظراتی بر روی خبر تصادف وزیر راه و شهرسازی گذاشته اند که نقل برخی از آنها خالی از لطف نیست. نظرات پیش رو از سایت های فرارو و فردا نقل شده است. یکی از شهروندان بر حاشیه این خبر نوشته است: سلام. خدا را شکر که بخیر گذشت. عجب تصادفی! چون دقیقا ما هم همینجور با پراید تصادف کردیم و کیسه های هوا و استحکام خودرو و یاری خدا و دعای خلق خدا مارو هم نجات داد و فقط پشت گوشمان کمی زخم برداشت. واقعا عجب شباهتی و تصادفی ها!

    در نظر دیگری به نقل از “ناشناس” آمده است: بهتر نبود آقای وزیر در سال تولید ملی از خودروی ملی استفاده می کردند آن وقت می دیدند که از 8 ایربگ خبری نیست و دعای مردم هم دیگر اثری ندارد با تشکر از کارخانه تویوتا که وزیر را به ما برگرداند. 

     

    همچنین در نظر دیگری آمده است «ای کاش با پراید پشتک می‌زد تا برگی زرین در کارنامه سایپا ثبت می‌شد. سایپا ایمن.»

     

    در نظر دیگری آمده است: «چرا وزیر مثل ما سوار ماشین ساخت وطن نمی‌شوند؟ این است عدالت؟؟؟ خداوندا از این کیسه های هوا نصیب ماشین ما هم بفرما».

     

    فردی به نام سامان نیز در پاسخ نوشته است: «آخه مورچه چیه که کله پاچش چی باشه؟ کسی که با پراید تصادف میکنه توی اطاق ماشینه له میشه، اونوقت کیسه هوا میخواد چیکار؟»

     

    هموطن طنز پرداز دیگری نیز نوشته است: «اگه ماشین داخلی بود کتلت شده بودن».

     

    یکی از شهروندان نیز نظری با این مضمون بر روی این خبر گذاشته‌اند: «حتما اشتباهی شده؛ ما که تو تلویزیون همیشه با خودروهای سمند؛ پارس و حداکثر زانتیا آقایون رو میبینیم.»

     

    نگاهی به این نظرات نشان می دهد مضمون بخش عمده ا‌ی از آنها چرایی سوار نشدن وزیر و همراهانش بر خودروی ایرانی است. بسیاری از خوانندگان دلیل این امر را ایمن نبودن خودروهای وطنی می دانند که قیمتشان این روزها بدجوری افزایش یافته است.

     

     

     

    واکنش پلیس به ماله کشی وزارت راه: سرعت بیش از 110 کیلومتر بوده است / نمره منفی و جریمه سرعت غیر‌مجاز برای خودروی وزیر
    پلیس راه شرق استان تهران در واکنش به مصاحبه مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی با خبرگزاری ایلنا مبنی بر این که سرعت خودرو حامل وزیر راه تنها 110 کیلومتر سرعت داشته است و پلیس در زمان وقوع تصادف حضور نداشته است واکنش داد.

    فرماندهی پلیس راه شرق استان تهران در پاسخ به مصاحبه مدیر روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی راجع به تصادف خودروی حامل وزیر راه و شهرسازی توضیحات فنی و قانونی بشرح ذیل را اعلام کرد.

    آنچه از اظهارات مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی مبنی براینکه سرعت خودرو مجاز بوده و پلیس نیز همراهخودرو نبوده استنباط می شود که برای تشخیص و تعیین سرعت وسیله نقلیه الزما باید پلیس همراه خودرو باشد تا بتواند سرعت را تعیین کند در حالیلکه اصولا حضور پلیس در صحنه تصادفات بعد از وقوع آن صورت می گیرد و کارشناسان ذیصلاح با بررسی آثار و علائم صحنه تصادف و با استفاده از متدهای علمی مانند طول آثار خط ترمز، سرعت آزمایشی و مسافت پرتاب قطعات خودرو، سرعت وسیله نقلیه را محاسبه و رابطه آن با علت حادثه را تعیین می کنند.

    پلیس راه شرق تهران همچنین موضوع ترکیدن لاستیک را تکذیب کرد و گفت: موضوع ترکیدن لاستیک خودروی حادثه دیده علیرغم اظهارات اولیه برای مطرح کردن آن به عنوان علت واژگونی خودرو کاملا بی اساس است زیرا در بازدید کارشناسان که تصویر آن نیز موجود است هر چهار لاستیک خودرو سالم بوده است.

    علت اصلی تصادف برابر نظریه کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانائی راننده در کنترل وسیله نقلیه تشخیص داده شده است، لذا در همین رابطه خودرو و راننده مذکور علاوه بر نمره منفی، مشمول جریمه سرعت غیر مجاز نیز شده است.

    در بند چهارم این اطلاعیه آمده است: پلیس راهنمایی و رانندگی در انجام امور ووظایف محوله براساس مسئولیت های قانونی و مقررات جاری اقدام می کند، لذا افسران کارشناس در بررسی و اظهار نظر کارشناسی درباره تصادفات رانندگی صرفنظر از مقام و جایگاه افراد و طرفیت تصادف صرفا به تکالف قانونی خویش مبنی بر تعیین علت بروز آن اقدام می کنند.

    در پایان این اطلاعیه آمده است: توصیه می شود مسئولین روابط عمومی از اظهار نظر درباره مسائل خارج از حیطه وظایف قانونی و تخصصی خودداری نمایند.

     

    منبع : دی نیوز

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۱۷)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.