• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار , فرهنگی و هنری » یادش بخیر همان روزها تولدت مبارک قیصر سینمای ایران!!
    کد خبر : 680744

    یادش بخیر همان روزها تولدت مبارک قیصر سینمای ایران!!

    یادش بخیر همان روزها تولدت مبارک قیصر سینمای ایران!!Reviewed by Farnaz on Jul 29Rating: كیمیایی اولین فیلمش به نام «بیگانه بیا» را در سال ۱۳۴۷ ساخت كه از ساختار مستحكمی برخوردار نیست و اقبال چندانی نیز در گیشه نداشت. یك سال بعد «قیصر» وضع را تغییر می‌دهد. این فیلم در نمایش اول خود در میان…

    یادش بخیر همان روزها تولدت مبارک قیصر سینمای ایران!!Reviewed by Farnaz on Jul 29Rating:

    كیمیایی اولین فیلمش به نام «بیگانه بیا» را در سال ۱۳۴۷ ساخت كه از ساختار مستحكمی برخوردار نیست و اقبال چندانی نیز در گیشه نداشت. یك سال بعد «قیصر» وضع را تغییر می‌دهد. این فیلم در نمایش اول خود در میان عامه مردم مورد پسند واقع نمی‌شود اما در اكران دوم ركورد فروش را می‌شكند. این اتفاقی بود كه تا آن زمان در سینمای ایران كمتر رخ داده بود.

    موقعیت مالی این فرد قابل اعتماد نیست و از هر فرصتی می‌خواهد برای پولدار شدن استفاده كند

    مسعود كیمیایی علاوه بر فعالیت‌های سینمایی‌اش، نوشتن رمان و شعر را نیز تجربه كرده است. او همچنین برای اولین‌بار در سال ۸۲، در فیلم مستند «هشتصد قدم در لاله‌زار» ساخته امید شریف موسوی مقابل دوربین قرار گرفت و راوی اصلی این فیلم درباره خیابان مشهور طهران قدیم یعنی «لاله‌زار» شد كه همواره در بیشتر فیلم‌های ساخته خودش و حتی رمانش نیز دلبستگی خود را به آن ابراز كرده است.

    شجاع است و در زندگی خطر می‌كند اما به هیچ وجه تا به آخر پایبند نمی‌‌ماند

    كیمیایی از چهره‌های بحث‌بر‌انگیز و جنجالی سینمای ایران است. او با ساخت فیلم قیصر برای اولین‌بار ۲ قطب هنری و تجاری سینمای ایران را به هم پیوند داد و آغازگر موج نو در سینمای ایران بود. بیشتر آثار كیمیایی در ژانر اجتماعی-سیاسی است.

    نسبت به جوانان احساس مسئولیت می‌كند و سعی دارد به آنها كمك كند

    مسعود كیمیایی بعد از برنده شده جایزه ویژه «خرس طلایی» در سال ۶۸ برای فیلم «دندان مار» از چهره‌‌های جوان در كارهایش استفاده می‌كند كه این كار او باعث می‌شود به عنوان تصویرگر زندگی جوانان دهه ۷۰ معرفی می‌كنند همچنین كیمیایی با فیلم «سلطان» پسرش «پولاد كیمیایی» را به عنوان بازیگر به سینما معرفی می‌كند.

    عاشق شغل و حرفه‌اش است و به طور كلی زندگی‌اش در هنر خلاصه می‌‌شود

    كیمیایی، فیلمنامه تمامی آثارش را خودش نوشته و همچنین تدوین، طراحی صحنه و طراحی لباس تعدادی از فیلم‌هایش مانند گروهبان، ردپای گرگ، مرسدس و فریاد را نیز خود به عهده داشته است.

    هیچ چیزی او را راضی نمی‌كند و یكنواختی زندگی‌اش را دوست ندارد

    فیلم جرم در سال ۸۹ برای كیمیایی اولین جایزه سینمایی از جشنواره فیلم فجر را به ارمغان آورد. او در مراسم افتتاحیه و اختتامیه با سخنرانی كنایه‌آمیز از اینكه پس از ۲۰ سال به یاد او افتاده‌اند، گلایه كرد و در مراسم اختتامیه در حالی كه با پسرش برای دریافت جایزه بهترین فیلم روی صحنه رفته بود تاكید كرد، فیلمسازی مستقل است و به جایی وابسته نیست.

    باهوش و متفكر است ولی در هر كاری افراط می‌كند

    بارزترین توانایی كیمیایی در فیلمنامه‌هایش، دیالوگ‌ها و مونولگ‌های خاص اوست. كیمیایی زبان عامیانه (كوچه و بازار) را به خوبی می‌شناسد و در ایجاد ضرباهنگ مناسب برای ادای آنها مهارت زیادی دارد در كنار علی حاتمی، كیمیایی را نیز باید خالق بخش عمده‌ای از مشهورترین دیالوگ‌های تاریخ سینمای ایران دانست.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.