• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار خودرو , مطالب برگزیده سایت » جالبترین ایده های تبلیغاتی کمپانی های بزرگ خودرو سازی
    کد خبر : 641381

    جالبترین ایده های تبلیغاتی کمپانی های بزرگ خودرو سازی

    جالبترین ایده های تبلیغاتی کمپانی های بزرگ خودرو سازیReviewed by Aryan on Jul 16Rating: در دنیایی که هیوندای و کیا پا به عرصه رقابت با کمپانی های با قدمت بالای 50 سال گذاشته اند، طبیعیست که قدیمی تر ها برای حفظ سهم بازار خود بیکار ننشسته اند.آنها نیز از تکنیک های نوین برندینگ و تبلیغات…

    جالبترین ایده های تبلیغاتی کمپانی های بزرگ خودرو سازیReviewed by Aryan on Jul 16Rating:

    در دنیایی که هیوندای و کیا پا به عرصه رقابت با کمپانی های با قدمت بالای 50 سال گذاشته اند، طبیعیست که قدیمی تر ها برای حفظ سهم بازار خود بیکار ننشسته اند.آنها نیز از تکنیک های نوین برندینگ و تبلیغات هوشمندانه بهره می برند. گاهی هم ضد تبلیغ ها اثر بیشتری می گذارند! با ما همراه باشید.

     

    کرایسلر پهن پیکر

    گروه خودروسازی کرایسلر آمریکا نیز یک کرایسلر300M را نشان می دهد که در یک تقاطع مشغول حرکت می باشد، اما به غیر از این خودروی چهارشانه، بقیه اشیا قابل مشاهده در تصویر از قبیل بوته های گیاهان، چراغ راهنمایی و … غیر واقعی و دو بعدی به نظر می رسند! و عبارت کرایسلر در مورد این تصویر: « تنها واقعیت در دنیای کاغذی» هدف پررنگ کردن قدرت، استحکام، اصالت و بازهم امنیت کرایسلر 300M در مقابل رقباست. 


     

     
    نوزاد آلفارومئو

    در این آگهی خلاقانه متعلق به برند آلفارومئو یک جنین انسان دیده می شود که قبل از تولد و با بند ناف خود رویای رانندگی با آلفارومئو را در ذهن می پروراند و احتمالاً مشعوف می شود!


     

     

    مرسدس اسپرینتر در نقش کشتی حضرت نوح

    یک روش مبتکرانه برای جذب مخاطبان به یک خودروی کسل کننده و عاری از هیجان مرسدس در کلاس ون ها یعنی مدل اسپرینتر. قطعاً تیم بازاریابی و تبلیغات مرسدس که بر روی این مدل از مرسدس کار می کند، پروژه بسیار مشکل تر و پیچیدهتری از تیم مشابه که متولی تبلیغات S کلاس می باشد، در پیش رو خواهد داشت!  و یافتن موضوعات و  ایده های جذاب برای هیجان مشتریان با توجه به ماهیت این کلاس از خودروها، کاری بس دشوار است. و این بار نتیجه کار کارشناسان بازاریابی مرسدس واقعاً ستودنی می باشد. مرسدس اسپرینتر در این تصویر به جای کشتی حضرت نوح و در قله ای قرار گرفته است و بنابرین وظیفه مشابهی نیز بهعهده خواهد داشت! یعنی جای دادن و نجات یک جفت از هر جانور برای نجات سیاره زمین! تصویر کاملاً گویاست، هدف سوق دادن افکار مخاطب بر روی جاداری و قابلیت بارگیری این مدل از مرسدس بوده است،  البته در فرم و شکلی که ما را متقاعد نماید تا در بخش آگهی های منتخب از آن استفاده نماییم!


     

     

    دوری از مواجهه با صحنه ناخوشایند باز شدن ایربگ ها

    این آگهی هیوندای در ابتدای امر  بسیار ساده به نظر می رسد و به تصویر یک ایربگ باز شده خلاصه می شود.  هیوندای با استفاده از این تصویر و بیان جمله « سیستم پایداری EPS موجود بر روی هیوندای به شما کمک خواهد کرد که با چنین صحنه ای در خودرویتان روبهرو نشوید «،  اهمیت  سیستم پایداری EPS که بهواقع نقش کلیدی در بالابردن ضریب امنیت رانندگی عهده دار می باشد و بهعنوان یکی از مؤثرترین سیستم های پیشگیری از تصادف، امروزه جزو تجهیزات استاندارد تقریباً تمامی هیوندای ها می باشد را گوشزد می نماید.  همانطور که ملاحظه می فرمایید با توجه به اهمیت فراوان ایمنی اتومبیل بهعنوان ضمانت بقاء یک خودروساز، در اکثر تصاویر تبلیغاتی خودروسازان سعی در نمایش ایمنی برتر تولیداتشان و استفاده از آن بهعنوان یک امتیاز رقابتی ارزشمند دارند  و صد البته امروزه با همه گیر شدن وسایل ایمنی و تجهیز ارزانترین خودروهای موجود در بازار به پیشرفته ترین وسایل ایمنی می توان با اطمینان گفت که دیگر ایمنی آن هم در بالاترین سطوح، شرط لازم و نه کافی برای موفقیت و فروش یک خودرو در بازار جهانی میباشد.

    همگی به خاطر داریم که در سالهای گذشته و با واژگون شدن یک دستگاه مرسدس کلاس A نسل اول که در یک تست پایداری و در کشور سوئد حادث شد چه ضربه مهلکی به حیثیت مرسدس وارد شد و تا ماهها مرسدس های کلاس A در انبارهای کارخانه خاک می خوردند. هر چند مرسدس با درایت مثال زدنی و رفع نقیصه خودروهایش به سرعت توانست آب رفته را به جوی باز گرداند. به امید روزی که در تبلیغات خودروهای تولید انبوه ساخت داخل نیز شاهد تصاویر مشابهی باشیم! 


     

     

    گذرنامه مختص لندرور سواران

    و در تصویر دیگری مهرهای حک شده بر روی یک گذرنامه در تعاملی دیدنی، نمای کلی یک لندرور دیفندر را پدید آورده اند! یک روش زیرکانه برای نشان دادن این مهم که صاحبان لندرور افراد ماجراجویی می باشند و یا در برداشتی دیگر قادرند به هر نقطه از کره خاکی که اراده نمایند، بروند و احیاناً احتیاج کمتری به مسافرت های هوایی حس می نمایند!


     

     

    تخته ابزار لندروری

    در کلاس خودروهای Off road و یا شاسی بلندهای واقعی نیز نبردی تمام عیار و بی پایان بین بزرگان بازار درجریان است.  در یک نمای بسیار گویا یک تخته ابزار مشاهده می شود. در این تخته ها معمولاً ابزارهای ضروری که مورد استفاده بیشتری دارند و هر کدام نیز از توانایی های  منحصر بهفردی برخوردار می باشند، مکانی مشخص شده دارند. در بخشی از این دیوار و یا تابلو ابزار، محلی برای جای گذاری خودروی لندرور دیفندر کنار گذاشته شده است! پیام لندرور واضح است: « لندرور دیفندر بهترین ابزار کار» که در واقع اشاره به قابلیتهای خارج از جاده شگفت انگیز و غیر قابل جایگزین این بیابانگرد پیر دارد.


     

     

    مینی کوپر عنکبوتی

    مینی کوپر نیز که قطعات فنی مشترکی با ب ام و سری 3 دارد، در یک نمای جالب که در آن بدنه بدون چرخ مینی کوپر S با دست و پاهای فراوان، پرزدار و طبیعتاً چسبنده یک عنکبوت عظیم و یا رتیل پیوند خورده اند، به تصویر کشیده شده است! پر واضح است که تمرکز بر روی برجسته نمودن چسبندگی مثال زدنی این خودروی مشهور انگلیسی – آلمانی نه چندان ارزن قیمت بوده است  و با این تصویر خشن و اندکی رعب آور، مینی امیدوار است برچسب خوردوی خانمها (در آمریکا از این اصطلاح زیاد استفاده می شود) حتی المقدور از روی این خودرو برداشته و این صفت نه چندان خوشایند را تنها برای فولکس بیتل باقی گذارد!


     

     

    دیسکاوری، لندرور دوزیست

    آگهی تبلیغاتی لندرور دیسکاوری نیز به نوبه خود جذابیتها و ظرافتهای خاصی دارد. در تصویر یک دیسکاوری مشاهده می شود که گویا از یک سفر Off road طاقت فرسا بازگشته است. اما اینبار برخلاف همیشه قسمت پایینی بدنه کاملاً تمیز می باشد. و با تأمل کوتاهی مشخص می شود که این لندرور لوکس در واقع از رودخانهای ژرف به سلامت عبور کرده است و در نهایت عبارت لندرور: «نهایت عملکرد در خشکی و آب».


     

     

    ایمنی به بهای قتل فرشته مرگ

    بزرگترین و معتبرترین خودروساز اسکاندیناوی یعنی ولوو که به دلیل ایمنی بالای ساخته هایش و ابداع و استفاده از آخرین تکنولوژیها در زمینه امنیت خودرو شهره عام و خاص است، با درک اهمیت روز افزون مقوله ایمنی برای خریداران از تفکری منحصر بهفرد در ایجاد آگهی استفاده کرده است.
     ظاهراً یک ولوو با عزرائیل یا فرشته مرگ تصادفی داشته و سرنشین ولووی سوئدی از طریق آینه های جانبی صحنه تصادف را مرور می کند که احتمالاً منجر به فوت فرشته مرگ شده است! متأسفانه کمپانی ولوو این روزها از لحاظ اقتصادی وضعیت چندان مساعدی نداشته و برای بقاء به مالکیت Geely چین تن داده است!


     

     

    فیات 500، ناجی حیوانات در معرض انقراض

     خودروی محبوب و کوچک فیات یعنی مدل 005 در بخش تبلیغات نیز ظریف و چند منظوره عمل نموده است. در دو صحنه تست تصادف روبهرو و جانبی فیات 005 به تصویر کشیده شده است که هدف القای حس امنیت در خریداران این خودروی کوچک می باشد. در هر دو تصویر ایربگ های فراوان این کوچولو به شدت فعال می باشند. (البته عملکرد آنها مانند ایربگ های خودروهای تولید انبوه وطنی به شانس راننده و قضا و قدر بستگی نخواهد داشت!) فیات 005 در آزمون های تصادفی که توسط مؤسسات معتبر اروپایی و آمریکایی انجام شده نیز نتایج نسبتاً خوب و دلگرم کننده به جای گذاشته است و در حال حاضر تنها فیاتی می باشد که در آمریکا نیز به فروش می رسد.  در زیر تصویر عبارت « مهندسی در جهت ایجاد پایین ترین اثر منفی بر روی محیط زیست» به چشم می خورد و در پی آن عبارت «پایین ترین میزان تولید گاز سمی CO2 در میان خودروهای تولیدی در اروپا » و با این عبارات امروزی و تا اینجای داستان دوستداران طبیعت و خودروهای به اصطلاح سبز نیز به اندازه کافی تحریک شده اند که البته مطمئناً جرمی کلارکسون، مجری معروف برنامه TopGear جزو آنها نخواهد بود! اما شاهکار و نقطه عطف این آگهی استفاده از دو گونه جانور در معرض انقراض یعنی پنگوئن و خرس قطبی به جای عروسکهای شبیه سازی شده انسان، درون فیات ها می باشند که می خواهد دو نکته را توامان نشان دهد.  یکی اینکه با خرید فیات 005 از وارد کردن لطمه بیشتر به لایه اوزون و آب شدن یخهای قطبی و درنتیجه انقراض این حیوانات دوست داشتنی جلوگیری می نمایید و ثانیاً امنیت بالای این فیات کوچک به حدی بوده است که به آزمایش کنندگان این اطمینان را داده است تا از موجودات واقعی و کم یاب به جای عروسکها در آزمون شبیه سازی تصادف استفاده  نمایند!

     


     

     

    اتوموبیلی مجهز به نیروگاه  هسته ای

    و اما در دنیای سوپر اسپرت ها پارامترهایی چون حداکثر توان و سرعت، اصالت طراحی و … اولویت خریداران می باشد و صد البته خودروسازان و تیم های بازاریابی نیز با آگاهی کامل از ذائقه مشتریان این قبیل خودروها، با آگهی های متفاوت سعی می کنند تا حد امکان آدرنالین بیشتری در خون مخاطبان ترشح شود! در این تصویر یک برش عرضی از موتور غول پیکر V10 سوپر اتومبیل سمبلیک آمریکایی ها یعنی دوج وایپر را ملاحظه می نماییم که پنج سیلندر رو به تصویر آن به شدت در حال فعالیت می باشند. اما در مراحل چهارگانه احتراق به جای احتراق بنزین، مراحل انفجار هسته ای به چشم می خورد! در انتهای تصویر و در کنار لوگوی افعی وایپر تنها یک عبارت بسیار کوتاه، به واقع بخش نتیجه گیری این آگهی می باشد: «به شدت پرقدرت، دوج وایپر» البته موتورهای فوق العاده حجیم دوجهای  وایپر که در اکثر مدلها بالای 8000 سی سی گنجایش و بیش از005 اسب بخار نیرو دارند در قیاس با موتورهای عادی، بی شباهت به نیروگاههای هسته ای نمی باشند!


     

     

    فقط مخصوص جیپ

    جیپ اصیل با طراحی جای پارکهای نامتعارف و مخصوص جیپ به نوعی به سایر خودروها هشدار می دهد تا شانس خود را برای پارک کردن در این مکانها به هیچ عنوان آزمایش نفرمایند و در صورت نادیده گرفتن این هشدار عواقبش را باید بپذیرند!

    در دنیای واقعی نیز جیپ که زیر مجموعه گروه خودروسازی کرایسلر آمریکا می باشد از اعتبار و پیشینه ممتازی در مقام مقایسه با سایر SUV ها برخوردار است. جالب است که در زمانهای نه چندان دور عموم مردم خودروهای SUV و شاسی بلند را با نام جیپ خطاب می کردند (مثلاً جیپ پاژرو!) و این موضوع تنها محدود به کشورمان نیز نمی شد. جیپ جمله بسیار جالب و معروفی در این خصوص دارد و می گوید اگر نام Jeep متعلق به یک برند نبود، هیچ گاه واژه SUV اختراع نمی شد!

     


    پل لامبورگینی

    زادگاه گاوهای خشمگین دنیای سوپر اسپرت ها، یعنی شهر سنت آگاتا واقع در بولونیای ایتالیا نیز با یک نمای هنری، کلاسیک و البته متفاوت به تصویر کشیده شده است. ابن تصویر تبلیغاتی به پل لامبورگینی نیز مشهور شده است. در این شهر رویایی همه چیز رنگ و بوی لامبورگینی دارد، از جمله خانه های مسکونی که در واقع نمای عقب گالاردو و مورسیه لگو می باشند، پایه پل که تلفیقی از لاستیک های لامبو به روی سپر جلوی این ابر اتومبیل می باشد و یا سبک معماری ورودی پل که طراح آن از روی گرافیگ چراغهای عقب لامبورگینی ها الگو برداری نموده است! و در انتها یک جمله زیبا بر روی تصویر: « بهعنوان پاره ای از ایتالیا، هر لامبورگینی به صورت دست ساز و در شهر سنت آگاتا متولد می شود» با این آگهی لامبورگینی جوابی دندان شکن به رقبایش و علی الخصوص فراری داده است که مرتباً اصالت ایتالیایی لامبورگینی را بهدلیل آنکه در تملک آئودی آلمانی می باشد را زیر سوال می برند.


     

     

    وقتی جنگنده F-16 گشت بزرگراه می شود

    در این تصویر که مجدداً خروجی ذهن خلاق بازاریابان وایپر می باشد، یک گشت بزرگراه را مشاهده می کنیم که در پشت تابلویی و در کنار بزرگراه پنهان شده و احتمالاً در انتظار شروع مأموریتی می باشد تا متخلفی را متوقف نماید!

    اما گویا داستان با تعقیب و گریزهای عادی کمی تفاوت دارد، و احتملاً خودروها و حتی هلی کوپترها پلیس نیز توانایی مقابله با متخلف را نداشته و پلیس بزرگراه را ناچار کرده است تا دست به دامن جنگنده شکاری F-61 شود!

    گوشه سمت راست بالای تصویر نیز نشان می دهد که پیامی در حال مخابره شدن به F-61 پلیس! می باشد . متن پیام: « یک دوج وایپر GTS با 006 اسب بخار قدرت و سرعت 43 کیلومتر در ساعت در حال نزدیک شدن می باشد»

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.