• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار بانک ها , ورزش و سلامت » پیشنهادهایی برای ورزش كردن در فصل گرما
    کد خبر : 605900

    پیشنهادهایی برای ورزش كردن در فصل گرما

    پیشنهادهایی برای ورزش كردن در فصل گرماReviewed by Aryan on Jun 13Rating:     فصل تابستان فرا رسیده و بسیاری از ما به دلیل شرایط بهتر هوا مشتاق هستیم كه زمانی از روز را به ورزش كردن اختصاص دهیم. به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، در حالی كه طرفداران ورزش كردن در هوای آزاد و فضاهای سبز…

    پیشنهادهایی برای ورزش كردن در فصل گرماReviewed by Aryan on Jun 13Rating:

       
    فصل تابستان فرا رسیده و بسیاری از ما به دلیل شرایط بهتر هوا مشتاق هستیم كه زمانی از روز را به ورزش كردن اختصاص دهیم.

    به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، در حالی كه طرفداران ورزش كردن در هوای آزاد و فضاهای سبز در این فصل از سال بیشتر می شود از سوی دیگر كارشناسان بهداشت عمومی تاكید كردند كه توجه به خطرات احتمالی تحرك بدنی شدید در هوای گرم امری ضروری است.

    شبكه خبری تورنتونیوز در مطلبی در این باره تاكید كرده است كه برای ورزش كردن در هوای گرم حتما باید توصیه های زیر را جدی بگیرید:

    نوشیدن مایعات زیاد را هرگز فراموش نكنید. از آنجا كه در این فصل هوا در فضای آزاد بسیار گرم تر می شود احتمال اینكه بدنتان آب بیشتری از دست بدهد افزایش می یابد و گاهی اوقات بدون اینكه خودتان متوجه باشید این اتفاق می افتد. همچنین ترجیحا از آب و نوشیدنی های بدون كافئین استفاده كنید.

    هرگز خودتان را گرسنه نگه ندارید. خوردن مواد غذایی سالم، امری حیاتی است. ممكن است به دلیل افزایش دمای هوا، اشتهای شما كاهش یابد. در این شرایط سعی كنید از وعده های غذایی با حجم سبك تر و كم تر استفاده نمایید اما از گرسنگی طولانی مدت پرهیز كنید.

    حتما در هنگام ورزش كردن لباس های سبك، روشن و آزاد بپوشید. در این مواقع پوشاك و البسه از جنس كتان، بهترین انتخاب هستند. اگر فعالیت بدنی در فضای آزاد باعث می شود زیاد عرق كنید بهتر است پوشاكی را انتخاب كنید كه برای دفع عرق بدن، طراحی شده باشند.

    قبل از خروج از منزل هرگز ضد آفتاب را فراموش نكنید.

    از ورزش كردن به مدت طولانی در ساعات صبح خودداری كنید و ترجیحا بعدازظهر را برای این كار انتخاب كنید.

    هنگام ورزش كردن نمك از دست رفته بدن را با انتخاب نوشیدنی های مناسب، دوباره جایگزین كنید.

    برای ورزش كردن مسیرها یا جایگاه هایی را انتخاب كنید كه سایه دارند و از تماس مستقیم با نور خورشید حتی المقدور خودداری كنید.

    قبل از آغاز تمرینات حتما از گزارش پیش بینی وضع هوا مطلع شوید و چنانچه هر گونه هشداری درباره افزایش سطح اوزون یا آلودگی هوا شنیدید، ترجیحا در منزل و فضای سرپوشیده ورزش كنید چون این آلاینده ها آسیب جدی به ریه ها وارد می كنند.

    از ورزش كردن در فضای باز از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر جدا پرهیز كنید. در این ساعت، هوا بسیار گرمتر از ساعات دیگر روز است و خطر گرمازدگی بسیار بیشتر است. بهترین ساعات ورزش كردن در صبح بین ساعات ۶ تا ۷ و در عصر بین ساعات ۷ تا ۹ است.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.