• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » تغذیه » رژیم خوراکی سالم برای پیشگیری از سرطان
    کد خبر : 576150

    رژیم خوراکی سالم برای پیشگیری از سرطان

    رژیم خوراکی سالم برای پیشگیری از سرطانReviewed by Farnaz on May 19Rating: سرطان پستان  تقریبا کابوس همه خانم هاست. تمام زنان میانسال و حتی دختران جوان می ترسند از این که با این بیماری خطرناک روبه رو شوند. خب، نگرانی در این باره طبیعی است اما می توان با چند راهکار ساده کاری کرد که…

    رژیم خوراکی سالم برای پیشگیری از سرطانReviewed by Farnaz on May 19Rating:

    سرطان پستان  تقریبا کابوس همه خانم هاست. تمام زنان میانسال و حتی دختران جوان می ترسند از این که با این بیماری خطرناک روبه رو شوند. خب، نگرانی در این باره طبیعی است اما می توان با چند راهکار ساده کاری کرد که از این بیماری خطرناک دور بمانید. داشتن یک رژیم خوراکی هوشمندانه یکی از کارهایی است که می تواند خانم های بسیاری را از خطرات این بیماری دور نگه دارد. تنها با خوردن این خوراکی های لذیذ می توانید با سرطان پستان مبارزه کنید.


    ● حبوبات نجات بخش

    حبوبات

    در مطالعات اخیر مشخص شده است، خانم هایی که به طور ثابت از لوبیا و عدس در رژیم خوراکی خود استفاده می کنند در مقایسه با زنانی که از این خوراکی ها استفاده نمی کنند به احتمال کمتری به سرطان پستان مبتلا می شوند. رژیم غذایی پرچرب و کم فیبر باعث افزایش احتمال بروز سرطان ها می شوند اما رژیم غذایی غنی از حبوبات ضدسرطان هستند. حبوبات حاوی پروتئین زیاد، انواع آنتی اکسیدان ها و مقدار زیادی فیبرند.

    ● صبح را با نوشیدن یک ضدسرطان شروع کنید

    چای سبز

    خیلی خوب است که از فردا صبح یک فنجان چای سبز را با صبحانه تان میل کنید. این چای منبع بسیار خوبی از انواع آنتی اکسیدان هاست. نوشیدن ۴ ۳ فنجان چای سبز به طور روزانه موجب کاهش احتمال بروز سرطان پستان ، به خصوص در دوران یائسگی می شود. چای سبز احتمال ابتلا به انواع دیگری از سرطان ها به خصوص سرطان تخمدان را هم کاهش می دهد.

    ● دریا به شما کمک می کند، سرطان نگیرید

    ماهی های چرب

    نتایج مطالعات متعدد نشان داده، ماهی هایی که حاوی مقدار زیادی امگا۳ هستند در بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارند و در نهایت منجر به کاهش رشد غده های سرطانی می شوند. ماهی های چرب از جمله سالمون، تن و خال مخال منبع مهمی از ویتامین D نیز هستند. ویتامین D که آن را به نام ویتامین «آفتاب» هم می شناسند به طور طبیعی با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در بدن تولید می شود. این ویتامین نه تنها برای سلامت استخوان ها بسیار مفید است بلکه مشخص شده تا ۵۰درصد احتمال ابتلا به سرطان سینه را نیز کاهش داده، همچنین این ویتامین ریسک بازگشت دوباره سرطان سینه در زنان مبتلا را هم کاهش می دهد.

    ● سالاد خام مفید

    بـروکلی

    اگر کلم بروکلی و دیگر اعضای خانواده کلم ها (مثل گل کلم، کلم پیچ و…) در رژیم خوراکی شما جای بگیرند، به راحتی می توانید به جنگ سرطان سینه بروید. تحقیقات نشان داده، ترکیباتی که در بروکلی وجود دارد، رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد و همچنین تاثیر داروهای سرطانی را برای از بین بردن این سلول ها تقویت می کند. برای این که بیشترین منفعت را از خوردن بروکلی ببرید یا آن را به صورت خام بخورید یا این که آن را بسیار کم بپزید، زیرا ترکیبات مفید آن بر اثر حرارت از بین می روند.

    ● رنگ هایی که به شما کمک می کنند

    انواع میوه و سبزی

    بر اساس پژوهش های موسسه مطالعات سرطانی در ایالات متحده، میوه ها وسبزی ها غنی از آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی هستند که سطح سلامت بدن را ارتقا می دهند و همین طور از بروز برخی بیماری های خطرناک جلوگیری می کنند. انواع میوه ها و سبزی های زرد، قرمز تیره و سبز در مبارزه با سرطا ن ها بسیار مفید هستند پس با توقف در سوپرمارکت ها یا از طریق خرید آن ها از مزارع، سفره ای رنگارنگ داشته باشید تا سلامت خود را تامین کنید.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.