• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » توصيه هاي پزشکي » 10 روش برای گریز از گرمای فصل گرم
    کد خبر : 5732

    10 روش برای گریز از گرمای فصل گرم

    10 روش برای گریز از گرمای فصل گرمReviewed by Aryan on May 17Rating: رعایت نکات بهداشتی، نه تنها در فصل تابستان که شیوع بیماری ها بیشتر است، بلکه در تمام فصول ضروری به نظر می‌رسد. در زیر ۱۰ رفتار بهداشتی سالم که احتما ابتلا به بیماری‌های تابستانی را کاهش می دهد ذکر می‌کنیم:   ۱)…

    10 روش برای گریز از گرمای فصل گرمReviewed by Aryan on May 17Rating:

    رعایت نکات بهداشتی، نه تنها در فصل تابستان که شیوع بیماری ها بیشتر است، بلکه در تمام فصول ضروری به نظر می‌رسد. در زیر ۱۰ رفتار بهداشتی سالم که احتما ابتلا به بیماری‌های تابستانی را کاهش می دهد ذکر می‌کنیم:

     

    آفتاب تابستان

    ۱) در هوای گرم روزهای تابستانی، تشنگی غالب ترین عکس العمل بدن است، بنابراین برای رفع تشنگی از یک لیوان آب نسبتا خنک (نه یخ!) که از پاکی آن اطمینان دارید به همراه یک عدد لیموترش استفاده کنید.

     

    ۲) حتما میوه ها و سبزی هایی را که خریداری می کنید علاوه بر شست وشو با آب با مایع ضدعفونی کننده نیز شست وشو دهید. در رابطه با سبزی استفاده از چند قطره مایع ظرفشویی برای جدا کردن تخم انگل از سبزی ها (کاری که مواد ضدعفونی کننده قادر نیستند) ضروری به نظر می رسد.

     

    ۳) در هنگام سفر رعایت اصول بهداشتی در انتخاب غذاخوری بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید از مصرف سالاد در رستوران ها اجتناب کنید، همچنین سس‌ها موادی هستند که انتقال میکروب سالمونلا از آنها به بدن افراد بسیار اتفاق می افتد. پس غذاهای حاوی سس در خارج از منزل در لیست موارد ممنوعه قرار می گیرند.

     

    ۴) اسهال از بیماری های فصل تابستان محسوب می شود. برای جلوگیری از آن حتما! قبل از غذا خوردن دست های خود را به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون بشویید. از مصرف غذاهای مانده خودداری کنید و میوه ها و سبزی ها را خوب شست‌وشو دهید. در صورت طولانی شدن مدت زمان اسهال از محلول ORS (محلول قندی نمکی او آر اس) استفاده و به پزشک مراجعه کنید.

     

    ۵) پوشیدن لباس های روشن در کم کردن احتمال گرمازدگی موثر خواهد بود، بنابراین سعی کنید از پوشیدن لباس های تیره خودداری کنید.

     

    ۶) کرم های ضدآفتاب با SPF حداقل ۱۵ برای پوشش پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب بسیار توصیه می شود. سعی کنید هر ۲ ساعت یک بار آن را تمدید کنید. در ضمن اولین مرحله استفاده باید حدود ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد.

     

    ۷) استفاده از عینک‌های آفتابی استاندارد و انواعی از آنها که محدوده بیشتری از دور چشم ها را پوشش می دهند، برای حفظ سلامت چشم ها بسیار توصیه می شود، در این زمینه لازم به ذکر است که استفاده از عینک های ارزان قیمت و غیراستاندارد موجود در بازار خطرات بی شماری را به دنبال خواهد داشت.

     

    ۸) سعی کنید برای رفع عطش از آب معدنی، خاکشیر، شربت آبلیمو و آب هندوانه و طالبی و سایر نوشیدنی های سالم استفاده کنید. مصرف نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی علاوه بر وجود قند زیاد در ترکیبات خود حاوی مواد رنگی مضر نیز هستند که سلامتی شما را به خطر می اندازند.

     

    ۹) گرما و بستنی ترکیب لذت بخشی را به وجود می آورد. اما به خاطر داشته باشید تنها در صورتی این لذت ادامه می یابد که از انواع پاستوریزه بستنی استفاده شود، زیرا انواع دست ساز و غیربهداشتی آن علاوه بر دارا بودن قند و چربی زیاد حاوی ترکیبات خطرزای دیگری مثل رنگ دهنده ها و طعم دهنده های غیرمجاز هستند که برای سلامتی تهدیدی جدی به شمار می آیند.

     

    ۱۰) سعی کنید در ساعات میانی روز از منزل خارج نشوید. در صورت لزوم از وسایل نقلیه کولردار استفاده کنید و چنانچه مسیری را پیاده روی می کنید استفاده از کلاه لبه دار را فراموش نکنید.

     

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.