• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » دکوراسیون » کاری کنید که خانه تان باعث چاقی شما نشود!!!!
    کد خبر : 563992

    کاری کنید که خانه تان باعث چاقی شما نشود!!!!

    کاری کنید که خانه تان باعث چاقی شما نشود!!!!Reviewed by Farnaz on May 14Rating: طراحی داخلی، دکوراسیون، وسایل راحتی، تکنولوژی و سایر نکته های مربوط به تزئین و تجهیز خانه مهم هستند اما تا به حال فکر کرده اید کاری کنید که خانه تان باعث چاقی شما نشود؟ ما به شما می گوییم که خانه…

    کاری کنید که خانه تان باعث چاقی شما نشود!!!!Reviewed by Farnaz on May 14Rating:

    طراحی داخلی، دکوراسیون، وسایل راحتی، تکنولوژی و سایر نکته های مربوط به تزئین و تجهیز خانه مهم هستند اما تا به حال فکر کرده اید کاری کنید که خانه تان باعث چاقی شما نشود؟ ما به شما می گوییم که خانه تان می تواند باعث افزایش وزن شما شودمشکل ممکن است در خانه شما باشد، اصلا ممکن است مشکل خود «خانه» شما باشد.

     

    دکوراسیون منزل

     

    مشکل اضافه وزن شما، مشکل کیلوهای زیادی که با خودتان حمل می کنید و مشکل بیماری هایی که در کمین شما هستند ممکن است ناشی از خانه شما، شکل آن و وسایل داخل آن باشد. داون جکسون بلانتر، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «رژیم غذایی با انعطاف» می گوید:« اگر می خواهید وزن تان را کاهش بدهید یا نگذارید که اضافه وزن پیدا کنید باید کاری کنید که محیط خانه تان همراه شما باشد نه علیه شما. راه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا خانه ای بسازید که به شما در کنترل وزن و رسیدن به وزن مناسب کمک کند.»این مطلب نکته های بسیار مهمی را برای ساختن خانه ای رویایی برای داشتن وزنی ایده آل در اختیار شما می گذارد.

     

     

    ● اهمیت ساعت و ضبط صوت

    بر اساس مطالعات دانشمندان فرانسوی، افرادی که غذاهای شان را آهسته می خورند نسبت به کسانی که تند غذا می خورند ۷۰ کالری کمتر در هر وعده جذب می کنند. این به آن معناست که افرادی که آهسته غذا می خورند و هر لقمه غذا را بارها می جوند ۲۰۰ کالری در روز کمتر دریافت می کنند. دکتر راشل روزنبرگ از دانشگاه گلاسکو می گوید، بهتر است وعده های غذایی ناهار و شام حداقل در ۳۰ دقیقه صرف شوند. باید در مقابل محلی که غذا می خورید یک ساعت نصب کنید تا زمان غذا خوردن تان را بسنجید. در ضمن مطالعه پژوهشگران نشان داده، شنیدن موسیقی آرامش بخش و آرام هم می تواند اضطراب را کم کند و این گونه باعث شود که راحت تر، آرام تر و با حوصله تر غذا بخورید نه عجولانه و شتاب زده.

     

     

    ● زنده باد سرما

    اگر خانه تان خیلی گرم باشد ممکن است چاق شوید. این موضوع را شوخی نگیرید زیرا نتیجه تحقیقی که در ژورنال پزشکی «آبسیتی ریویو» چاپ شده نشان داده، ساکنان خانه های خیلی گرم به طور متوسط چاق تر از افرادی هستند که در خانه های با حرارت پایین تر زندگی می کنند. شاید بتوان یک توضیح ساده برای این مسئله پیدا کرد؛ لرزیدن باعث می شود شما کالری بسوزانید اما مسئله به همین سادگی ها نیست، دکتر مایکل ولبرگ متخصص بهداشت محیط در پنسیلوانیا می گوید: «اگر خانه تان را در حد کمی خنک نگه دارید، ناخودآگاه به فعالیت بیشتری روی خواهید آورد، اگر خانه تان خیلی گرم باشد کمتر تحرک خواهیدداشت و بیشتر تمایل پیدا می کنید تا در یک جا ثابت باشید. اگر حرارت خانه تان را تنها حدود ۵ درجه کم کنید، در روز بین ۱۰۰تا۱۵۰ کالری بیشتر می سوزانید و در یک ماه حدود یک تا ۲ کیلوگرم از وزن شما کاسته خواهد شد.» این راه شاید ساده ترین راه برای وزن کم کردن باشد پس آن را امتحان کنید.

     

     

    ● هرچه کوچک تر، بهتر

    این موضوعی است که خیلی مورد بحث قرار گرفته است؛ واقعیت این است که تمام مطالعات نشان داده، بشقاب ها و ظروف بزرگ غذا می تواند باعث چاقی شود. دکتر برایان وانسیک، روان پزشک و متخصص بررسی رفتارشناسی تغذیه ای می گوید:« اگر بشقاب شما قطرش ۲۲ سانتی متر باشد، نسبت به وقتی که قطر بشقاب تان ۳۰ سانتی متر باشد حدود ۲۰درصد کمتر غذا خواهید خورد. شاید خیلی ها فکر کنند میزان غذا خوردن ما ربطی به اندازه بشقابی که در آن غذا می خوریم ندارد و اما مطالعات نشان داده، بشقاب کوچک تر باعث کمتر غذا خوردن می شود.» دکتر جکسون بلانتر، متخصص تغذیه هم در این مورد می گوید: «فقط برای یک ماه از ظروف کوچک تر استفاده کنید و اگر نتیجه نگرفتید، این شیوه را کنار بگذارید اما هرکس که من می شناسم از این شیوه سود برده و حتی آن را جادویی توصیف کرده است.»

     

     

    ● چیپس را از جلوی چشم دور کنید

    نتایج مطالعه ای که در دانشگاه کورنل انجام شده نشان می دهد، اگر غذاهای سالم جلوی چشم تان باشند احتمال استفاده شما از آن ها افزایش خواهد یافت، پس بهترین کار این است که در خانه تان و در مقابل چشم خودتان سبزی های تازه، میوه ها و سایر مواد غذایی مفید را انبار کنید. در ضمن کار خوب دیگری که می توانید انجام دهید این است که شیرینی ها، شکلات ، چیپس و سایر مواد غذایی نامناسب را از مقابل چشمان خودتان دور کنید. دکتر بلانتر می گوید: «واقعا این مسئله که آن چیزی که مقابل چشم تان است روی شما تاثیر می گذارد، درست است.» اگر پنیر جلوی چشم شما باشد آنچه خواهید خورد پنیر است. بسیاری از چیزهایی که پیش چشم شما نباشد در فهرست غذایی شما جای نخواهند گرفت. در ضمن یک دلیل جالب دیگر برای آن که مواد غذایی را از خودتان دور کنید؛ اگر مواد غذایی در فاصله ۱۰ متری شما باشند و شما ۳ بار برای برداشتن و خوردن آن ها این مسافت را بروید و برگردید و یک هفته این کار را انجام دهید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری می سوزانید که این به آن معناست که می توانید در ۳ ماه بین یک تا ۲ کیلوگرم وزن کم کنید.

     

     

    ● آینه ممنوع

    خانم ها عاشق آینه هستند برای همین است که خانه های شان پر از آینه است، اما حواس تان باشد، نتایج تحقیقی انجام شده نشان می دهد، زنانی که مقابل آینه ورزش می کنند کمتر احساس مثبت بودن و پرانرژی بودن دارند و دوره ورزش خود را با زمان کمتری به پایان می برند، برای همین شاید بد نباشد که تعداد آینه های خانه تان را کاهش دهید.

     

     

    ● با این بوها خانه تان را معطر کنید

    حتی بوهای خانه تان هم می تواند روی وزن شما تاثیر بگذارند. دانشمندان می گویند، بوهای مشخص می توانند باعث کاهش وزن شما شوند. برای مثال بوی گل یاسمن باعث افزایش هشیاری و دقت می شود و این می تواند باعث شود، انگیزه شما برای ورزش کردن افزایش یابد. از طرف دیگر بوی باعث می شود که شما بهتر و عمیق تر بخوابید. از آنجایی که کم خوابی یکی از علت های افزایش وزن است با این کار می توانید از افزایش وزن خودتان جلوگیری کنید. از طرف دیگر برخی شمع ها و مواد معطر مثل سیب تر و نعنا هم می تواند باعث کاهش اشتها شود. بر اساس تحقیقاتی که انجام شد، کسانی که یک هفته در اتاق با بوی نعنا غذا خوردند ۲۵۰۰ کالری کمتر از معمول غذا مصرف کردند.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.