• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » تغذیه , دانستنیهای پزشکی » غذاهای انرژی‌زا و نشاط آور را بشناسید
    کد خبر : 5493

    غذاهای انرژی‌زا و نشاط آور را بشناسید

    غذاهای انرژی‌زا و نشاط آور را بشناسیدReviewed by Aryan on May 14Rating: خواص سیب خوردن یک سیب در روز، دکتر را از خانه شما دور می‌کند. محققان می‌گویند بین آن چه می‌خورید و آن چه احساس می‌کنید رابطه مستقیم وجود دارد. تغییر برنامه غذایی شما می‌تواند شیمی مغز و متابولیسم شما را تغییر دهد و…

    غذاهای انرژی‌زا و نشاط آور را بشناسیدReviewed by Aryan on May 14Rating:

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

    خواص سیب خوردن یک سیب در روز، دکتر را از خانه شما دور می‌کند. محققان می‌گویند بین آن چه می‌خورید و آن چه احساس می‌کنید رابطه مستقیم وجود دارد. تغییر برنامه غذایی شما می‌تواند شیمی مغز و متابولیسم شما را تغییر دهد و در نهایت روی سطح انرژی و نحوه رفتار شما اثر بگذارد.

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌غذاهای انرژی‌زا و سالم

    غذاها به سه طریق انرژی را افزایش می‌دهند: با تهیه کالری‌های مورد نیاز، با استفاده از محرک‌ها مانند کافئین و با وادار کردن متابولیسم به سوخت و ساز بیشتر. بهترین غذاها برای بهبود روحیه غذاهایی هستند که حاوی موادی باشند که قند خون را در سطح مناسبی نگه دارند و بخش”احساس خوب” را در مغز تحریک کنند، مانند غذاهایی که حاوی ماده‌ای به نام سرتونین هستند.

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

    کربوهیدرات‌ها
    مواد غذایی حاوی کربوهیدرات‌ها مانند غلات کامل و برنج قهوه‌ای یکی از منابع اصلی سوخت بدن هستند و نیزسطح سرتونین را در بدن افزایش می‌دهند و موجب بهبود روحیه می‌شوند.

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

    سالمون برای بهبود روحیه و افزایش انرژی
    ماهی چرب، مانند سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. این ماده علاوه بر این که خاصیت ضد‌افسردگی دارد دارای خواص بسیار دیگری از جمله سلامت قلب نیز هست.

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

    سبزیجات برگی، برای بهبود روحیه و افزایش انرژی مفیدند

    یکی دیگر از مواد مغذی که خاصیت ضد‌افسردگی دارد، فولات است. سبزی‌جات برگی مانند اسفناج و کاهو حاوی این ماده غذایی هستد. حبوبات، مغزها و مرکبات نیز منبع خوبی از فولات محسوب می‌شوند.

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

     

    غذاهای فیبردارفیبر

    انرژی را تثبیت می‌کند با کند کردن عمل هضم، ذخیره انرژی مورد نیاز بدن در روز را تامین می‌کند. شما می‌توانید جذب فیبر در بدن‌اتان را با خوردن لوبیاها، میوه‌ و سبزی‌جات و نیز غلات کامل افزایش دهید.

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

    مصرف آب و بهبود انرژی و روحیه

    بین کم آبی بدن و خستگی مفرط رابطه مستقیمی وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد کم آبی بدن حتی به مقدار متوسط نیز می‌تواند سطح سوخت و ساز بدن و انرژی را کاهش دهد. پس تا آن جا که می‌توانید بدن خود را کم آب نگه‌ ندارید و برای تامین کم آبی، آب و دیگر مایعات شیرین نشده را به تکرار مصرف کنید.

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

    مصرف میوه‌جات تازه برای تامین انرژیی

    کی دیگر از راه‌های افزایش انرژی و مرطوب نگه داشتن بدن مصرف مواد غذایی سرشار از مایعات مانند میوه‌جات تازه و سبزی‌جات هستند.

     

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

    مصرف قهوه و افزایش سطح انرژی

    قهوه، سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد و به طور موقت تمرکز ذهن را بیشتر می‌کند و مصرف بیش از یک بار، سطح تمرکز را بیشتر افزایش می‌دهد. مراقب باشید بیش از حد اندازه از این نوشیدنی مصرف نکنید تا دچار بی‌خوابی و در نتیجه کاهش انرژی نشوید.

    www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

    مصرف چای و رفع استرس

    چای منبع دیگری از کافئین است. محققان می‌گویند ترکیب کافئین و اسید آمینه ال- تئانین در چای، سطح هشیاری، زمان عکس‌العمل و قدرت حافظه را افزایش می‌دهد. همچنین ثابت شده، چای سیاه می‌تواند برای رفع استرس موثر باشد.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.