• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار خودرو , مطالب برگزیده سایت » زشت ترین خودرو های ایران را بشناسید!
    کد خبر : 543347

    زشت ترین خودرو های ایران را بشناسید!

    زشت ترین خودرو های ایران را بشناسید!Reviewed by Aryan on Apr 26Rating: اگر ارزش ظاهری خودرو کمتر از بعد فنی آن بود سالانه میلیاردها دلار از سوی غول های صنعت خودروسازی صرف پروژه های سنگین طراحی نمی شد. درواقع برترین های این صنعت پذیرفته اند که ظاهر خودرو درواقع خوشامدگویی آن به خریدار است. آن…

    زشت ترین خودرو های ایران را بشناسید!Reviewed by Aryan on Apr 26Rating:

    اگر ارزش ظاهری خودرو کمتر از بعد فنی آن بود سالانه میلیاردها دلار از سوی غول های صنعت خودروسازی صرف پروژه های سنگین طراحی نمی شد. درواقع برترین های این صنعت پذیرفته اند که ظاهر خودرو درواقع خوشامدگویی آن به خریدار است. آن هم در دوره ای که مد و پیروی از آن بیش از هر زمانی مورد توجه است و خیلی ها دیگر به خودروی شان تنها به عنوان وسیله ای برای عبور و مرور نگاه نمی کنند.

    به گزارش ایران ویج ، مگر اینکه توجیهات اقتصادی و نگاه مصرفی به خودرو خلاف آن را ثابت کند. بگذریم؛ این بار سراغ خودروهای شهرمان رفته ایم تا ببینیم چه مدل هایی بدون توجه به ظاهرشان در خیابان ها تردد دارند و می توان برچسب زیبانبودن (بخوانید زشت) را به آنها چسباند. مطمئنا بحث در این مورد کاملا تخصصی و در عین حال سلیقه ای است ولی آنچه که مرور می کنیم از برآیند نظرات و سلیقه هایی به دست آمده که حوالی این مدل ها می چرخند؛ آنجا که جدا از تخصص در زمینه طراحی، آنچه که فرد عادی با دیدن یک مدل به ذهنش خطور می کند.

    می تواند بگوید با خودرویی زیبا طرف است یا نه! پس اگر خودروی شخصی تان در این لیست بود دلیل بر بدبودن آن نیست. درواقع طراحانش نتوانسته اند آنچنان که باید و شاید آن را از نظر دیگران زیبا جلوه دهند. این را ما نمی گوییم، مقایسه با رقبا و آنچه که واقعا زیبا ساخته شده است می گوید.

     

     ● پژو ۴۰۵ SLX؛ قاتل ۴۰۵ معروف

    اگر قرار بود کاریکاتور پژو ۴۰۵ که طراحی قدیمی ولی اصولی و معقول دارد را بکشند، مطمئنا همانی می شد که این روزها جلوی چشم مان رژه می رود. از آنجایی که طراحان شرکت های خودروسازی کشورمان بسیار خوش ذوق هستند، تصمیم گرفتند تا بر چهره قدیمی این ۴۰۵ خسته از تغییرات، دست هنرمندانه ای بکشند و این شد که ۴۰۵ SLX در سال ۱۳۸۸ وارد بازار شد تا مثلا طرفداران این خودرو را با شاهکاری جدید رو به رو کنند. البته شاهکاری فقط در قسمت چراغ ها، سپرها، قالپاق و آینه های جانبی! چراغ های مه شکن داخل سپر در قسمت جلو که هیچ گونه همخوانی با دیگر قطعات سپر ندارد، در باز کن صندوق بار روی سوییچ و همچنین باله ای با طرحی بسیار عجیب روی صندوق عقب اوج این هنرنمایی بود که ظاهر کلاسیک این خودرو را کاملا از بین برد.

     

     

    ● MVM ۱۱۰؛ شوخی با هنر طراحی

    خواهر کوچک تر دوو ماتیز روزهای خوبی را در ایران می گذراند. البته به خاطر شرایط فنی و مصرف سوختش؛ وگرنه اگر این خودرو را بدون شناخت اولیه پشت ویترین نمایشگاهی ببینید اولین عکس العمل تان تعجب خواهد بود! هرچقدر که می شد به ماتیز خرده گرفت، این محصول چینی روی ماتیز را کم کرده است. کاری به کوچک بودن و تناسب آن برای مانورهای شهری نداریم که از حق نگذریم خوب است ولی چراغ های درشت و جلو پنجره عجیب شکاف مانندش چیزی نیست که بتوان به راحتی هضم کرد. این خصیصه به نمای پشتی آن هم سرایت کرده و بیشتر از هر چیزی در این قسمت چراغ می بینید! فرم بدنه که بدون هیچ گونه خلاقیت، جذابیت و خطوط قوی شکل گرفته هم کاملا تیر خلاص را بر طراحی آن می زند. MVM ۱۱۰ در واقع موتور، صندلی و چهار چرخی است که درون یک کابین معمولی قرار گرفته است.

     

     

    ● سانگ یانگ اکتیون؛ خاص بودن به قیمت زشت شدن

    شاید اولین چیزی که در مورد ظاهر اکتیون به ذهن تان برسد این باشد که چراغ های این خودرو برعکس نصب شده! طراحی اکتیون زیاد دلچسب نیست و مانند کیا اسپورتیج با آن هیبت و قیافه عضلانی شما را مجذوب خود نمی کند اما خوشبختانه خطوط به کار رفته تا حدی هماهنگ با هم هستند و یکپارچگی در طراحی اکتیون از نکات بارز آن است. طراحی عقب و مخصوصا فرم چراغ های آن این قست هم کاملا ساده است و هیچ جذابیت و نکته خاصی در آنها دیده نمی شود. در مورد طراحی و ظاهر این خودرو به نظر بیشتر از هر چیزی این سلیقه است که قضاوت می کند. چرا که همان قدر که این مدل می تواند برای شخصی زیبا و مناسب باشد شاید از دید شخصی دیگر کاملا نامناسب و زشت به نظر برسد. ولی مطمئنا هنگامی که خودرویتان را اولین بار به دوست تان نشان دهید از او خواهید شنید: «این چیه که خریدی؟»

     

     

    ● هافی لوبو؛ اسباب بازی

    جدیدا شاهد محصولی جدید با نام لوبو از کمپانی چینی Hafei هستیم که در کلاس هاچ بک های کوچک شهری قرار می گیرد. در مورد این خودرو باید گفت در نگاه اول شاید فکر کنید با یک اسباب بازی طرفید! اسباب بازی که چراغ های عقب عجیبی دارد؛ شکل مثلثی آنها که از دو استوانه هالوژنی ساخته شده اند شمایل خاصی را به آن بخشیده اند؛ مخصوصا قسمتی از آنها که از نمای کناری نیز معلومند. چراغ های جلو هم حالت ذوزنقه ای دارند که در سر پیچ ها، راننده خوردوی جلویی را نسبت به خطر آگاه تر می کند و به نظر می رسد همان نقش راهنما و چراغ های خطر روی آینه ها را در جایی دیگر بازی می کند. در کل می توان این گونه گفت که آن دسته از رانندگانی که تنها می خواهند خودروی شان کمی از لحاظ ظاهری نامتعارف باشد، لوبو را انتخاب می کنند. بد نیست بدانید حتی خانم ها هم به این مدل آنچنان روی خوش نشان نداده اند.

     

     

    ● MVM ۵۳۰؛ به یاد دهه ۹۰

    از چینی ها بیشتر از این می توان انتظار داشت؟ این خودرو هرچند در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار به بازار عرضه شد و آنچنان قدیمی نیست اما طراحی ظاهری آن بیشتر شبیه خودروهای دهه ۹۰ است. در نمای بیرونی و در بخش جلو، بیش از هر چیز چراغ های بزرگ خودنمایی می کند که البته متناسب با آن جلوه پنجره اش که کرومی است، بزرگ تر از حد معمول طراحی شده تا حداقل توازن حفظ شود. در نمای جانبی هم، شیشه ها شکل تخم مرغی دارند که در کنار خط صاف کشیده شده از چراغ جلو تا انتها، تلاش کاذب طراحان برای جلوگیری از یکنواختی را نشان می دهد. در نمای عقب هم دوباره شاهد طراحی چراغ هایی هستیم که بارزترین نکته آن بزرگ بودنشان است و به نوعی بین بخش عقب و جلوی خودرو از این نظر هماهنگی ایجاد شده! با این تفاوت که صندوق بزرگ و مرتفع در این قسمت آن تا حدی بزرگی این چراغ ها را تعدیل کرده است. اگر استایل خودرو یکی از فاکتورهای شماست، این دستپخت چینی چیزی نیست که انتظارتان را برآورده کند.

     

     

    ● پروتون ویرا؛ به یاد دهه ۷۰

    ویرا محصول شرکت پروتون مالزی با همکاری شرکت میتسوبیشی ژاپن بود که در سال ۸۳ تولید و مونتاژ آن در زاگرس خودرو شروع شد. کمتر این خودرو را در خیابان ها شاهد هستیم و اکثرا نام پروتون را با مدل GEN.۲ می شناسند. شاید دلیل اصلی این نادیده گرفته شدن، اصرار این مدل روی طراحی کلاسیک قدیمی آن باشد. ویرا در اصل همان میتسوبیشی لانسر است و از این نظر نمی توان به آن زیاد خرده گرفت ولی از حق نگذریم ظاهرش آنچنان که باید و شاید دلچسب طراحی نشده، یعنی بهتر است بگوییم امرزوی نیست! فرم اتاق ساده بوده و کمترین خلاقیتی به خصوص در طراحی چراغ های عقب به کار نرفته است و کلا المان های مدرن کمتر در استایل آن به چشم می خورد. اگر طرفدار خودروهای دهه ۷۰ هستید از ویرا خوشتان خواهد آمد؛ در غیر این صورت حتی از پارک شدن آن کنار خودرویتان شاکی هم خواهید شد!

     

     

    ● تیبا؛ چند دقیقه سکوت (۱)

    اگر سواد بصری داشته باشید از نزدیکی این خودرو هم رد نخواهید شد. محصولی که بیش از ۴۵ درصد مراحل ساختش کار خودمان بوده ولی گفته اند طراحی بدنه اش با مشاوره طراحان ایتالیایی صورت گرفته! وقتی این محصول جدید سایپا را در خیابان ها ببینیم، اگر با خودمان روراست باشیم عکس العمل اکثرمان به محض دیدنش به جای تحسین، پوزخند خواهد بود. مثل اینکه طراحان ایتالیایی بیشتر مشغول فعالیت های جانبی و مافیابازی شان بوده اند تا کار روی زیبایی تیبا، در مورد طراحی ظاهری اش تنها می توان گفت: جشنواره خطوط! خطوطی اغراق شده که در هماهنگی کامل با بدنه نیستند. چراغ های برگی شکل جلو، جلو پنجره کوچک به همراه کپی خش داری از چراغ های عقب مزدا ۳۲۳ تمامی داشته های این خودرو است. فراموش نکنیم که خطوط بدنه هم جزیی از شخصیت تیبا است. به خصوص آنجا که دو خط هم شکل روی گلگیر جلو و عقب توازن طراحی را کاملا به هم زده است. به طور کلی تیبا در یک نگاه، خوب به نظر می رسد ولی گول نخورید؛ اگر به جزئیاتش دقت کنید پشیمان خواهید شد.

     

     

    ● پراید ۱۳۲؛ چند دقیقه سکوت (۲)

    چند دقیقه سکوت کنیم بهتر است. بیچاره پراید که هرچند وقت یک بار تیغ طراحان داخلی را روی بدنه خود حس می کند. ظاهر کلاسیک فورد فیستا را کره ای ها به اندازه کافی تغییر داده بودند که بعدها با نام پراید به بازار ایران رسید. ولی انگار تجربه مدل ۱۴۱ برای طراحان خوش ذوق کافی نبود تا شاهکاری جدید با نام ۱۳۲ خلق شود. شک نکنید اگر ارتقای فنی، ایمنی، تجهیزات و توقف تولید مدل های قبلی نبود کمتر کسی سراغ این مدل می رفت. چراکه فرم بچگانه سپرهای جلو به همراه تقلید خنده دار چراغ ها از BMW چیزی نیست که خوشایند هر کسی باشد. البته این موضوع در بخش عقب آن هم شکل وخیم تری به خود می گیرد. اینجا با صندوقی بزرگ که سپر کوچکش را به چالش کشیده به همراه چراغ هایی با طراحی ناموزون و عجیب طرفیم. از حق نگذریم هیچ جوره نمی توان با ظاهر این خودرو کنار آمد به خصوص در مدل های سفید رنگش!

    ( روزنامه هفت صبح )

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۱۶)



    • sara

      khob bod vali behtaram mishe

    • dj

      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • m.a

      دمتون گرم خدایش المان ماشین میسازه ایرانم ماشین اخهMVM110هم شد ماشین زیر نهار خوری جاش میشه باید میگفتن LOPLOP

    • amin

      سلام واقعا که بخدا با 10میلیون میشه لامبر بخری تو ایران با 10تازه میشه باش پراید خریدتازه یکمی میوفتی توقسط چندروز پیش پرایدو چراغاشو عوض کردن یک ملیویون روش کشیدن اخه کجایه این کار انصافه شما بگید من حاضرم برای گاری 10ملیون بدم اما برای ماشین های ایرانی پولی ندم جالب اینجاست اگر نمیدونین بدونین عراق داره پرایدو 3ملیون میخره کف ت برید .هر روز چندین کامیون از همه نوع کالا از بندر ماهشهر به عراق فرستاده میشه اونم رایگان بازم این که چیزی نیست میخوام بگم تا فردا طول میکشه حالا بخند.

    • امیر

      حقش بود L90 رو هم می ذاشتی

    • توت

      به جز ماشینایی که خودتون گفتین من از ظاهر L90 هم خیلی بدم میاد

    • نام شما...

      واقعا مردم ایران از روی اجبار دارن خودرو ایرانی میخرن وگرنه مگه ادم احمقه سوار همچین ماشینای مزخرفی بشه این ماشینارو ببری تو افغانستان هم قبولش نمیکنن….

    • نام شما...

      چرا شر میگی مرد نا حسابی. بیخود طراحی تیبا رو به پای ایتالیاییا نذار.
      همه میدونن که فراری مازراتی لامبورگینی لانچیا و پاگانی زوندا شاهکارهای طراحی ایتالیاییه

    • نسیم

      206 و سیتروءن حرف نداره این 2 مورد را بی خود گذاشتین وللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی سمند آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآششششششغااااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللللههههههههههههه+پراید

    • amin3271

      فراموش نکنید امسال سال حمایت از تولید و سرمایه ملی است.فکر نکنم با مسخره کردن تولیدات داخلی بشه پیشرفت کرد

      • احمدنیا

        گفتن حقایق جلوی پیشرفت رو نمی گیره

      • javad

        تولید و سرمایه ملی نباید دستاویزی باشد برای منفعت طلبی و سود غیرمتعارف شرکت های داخلی.

    • mitra

      خودر تو ایران انحصاریه. یا باید لگن سوار شی یا قیمت خون بابای آقایونو بدی ماشین خوب سوار شی هی تبلیغ کنن حمایت از سرمایه ملی…… هی پراید بسازن.131.132.141.142.151….نسیم ….صبا و …. فرق اینا چیه؟ جالبه تو تبلیغاتشون مینویسن : شور جوانی!!!!!
      جوانی؟؟؟؟؟ آخه کدوم جوون باش حال میکنه؟ مگه از جونش سیر شده یه تبلیغ دیگه هم میذاره میگه سایپا مطمئن!!!! بچه با باباش میرن مسافرت عشق میکنن با اعتماد بنفس بالا!!!

    • محمد

      ایران چیش درسته که ماشین سازیش درست باشه!ماشین خارجی با اون کیفیت و استاندارد و ایمنیش رو قیمت خون پدرانشون رو گمرکی میکشن روش که کسی نتونه ماشین خارجی سوارشه تا خریدار مجبور به حمایت از تولید ملی، سرمایه ملی و…!!! بشه و این لگن های داخلی رو سوارشه تا به شعار ابتدای سال عمل کرده باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

    • مسعود

      تیبا واقعا زشت ترین ماشین دنیاست هرکی بابتش پول میده من میگم از مخ و بینای تعطیله

    • REZA

      IOHOIO

    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.