• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار پزشکی , بهداشت و سلامت » مصرف نان غنی شده از كمبود آهن جلوگیری می‌كند
    کد خبر : 47572

    مصرف نان غنی شده از كمبود آهن جلوگیری می‌كند

    مصرف نان غنی شده از كمبود آهن جلوگیری می‌كندReviewed by Aryan on Oct 26Rating: با مصرف روزانه نان غنی شده، بخشی از نیاز روزانه بدن به 2 ریز مغذی آهن و اسید فولیك تامین می‌شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، زهرا عبداللهی سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش…

    مصرف نان غنی شده از كمبود آهن جلوگیری می‌كندReviewed by Aryan on Oct 26Rating:

    با مصرف روزانه نان غنی شده، بخشی از نیاز روزانه بدن به 2 ریز مغذی آهن و اسید فولیك تامین می‌شود.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، زهرا عبداللهی سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: در كشور ما نان غذای اصلی مردم به شمار رفته و به طور روزانه مصرف می‌شود و در حال حاضر نان غنی شده در سراسر كشور در دسترس مردم قرار دارد.

    عبداللهی با اشاره به این كه افزودن اسید فولیك در پیشگیری از برخی بیماری‌های شایع موثر است، افزود: كمبود اسید فولیك در ماه اول بارداری كه سیستم عصبی جنین در حال شكل گیری است، می‌تواند منجر به بروز ناهنجاری‌های مادرزادی در لوله عصبی شود.

    وی ادامه داد: نقص لوله عصبی بر حسب شدت آن می‌تواند منجر به مرگ نوزاد شده و یا صدمات جبران ناپذیری به سلامت كودك وارد كند، مصرف نان غنی شده با اسید فولیك یكی از راه‌های مهم پیشگیری از بروز نقایص مادرزادی لوله عصبی در نوزادان است.

    این متخصص تغذیه گفت: نقش اسید فولیك در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و ابتلا به سرطان‌ها نیز نشان داده شده است. برخی از كشورها، با اضافه كردن آهن و اسید فولیك به آرد موفق شده‌اند شیوع نقایص مادرزادی لوله عصبی و بیماری‌های قلبی عروقی را تا حد قابل ملاحظه‌ای كاهش دهند.

    عبداللهی تاكید كرد: افراد برای پیشگیری از كمبود آهن و پیامد‌های ناشی از آن، علاوه بر استفاده از نان غنی شده باید منابع حاوی آهن مانند گوشت، حبوبات و انواع مغزها، منابع غذایی ویتامین c از جمله سبزی ها و صیفی های تازه را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

    به گفته سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامه وزارت بهداشت، خودداری از مصرف چای و قهوه از یك ساعت قبل تا 2 ساعت پس از صرف غذا از دیگر راه‌های پیشگیری از كمبود آهن است.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.