• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » دانستنی ها , مطالب برگزیده سایت » 5 باور غلط درباره ورزش
    کد خبر : 469555

    5 باور غلط درباره ورزش

    5 باور غلط درباره ورزشReviewed by Farnaz on Feb 29Rating: به احتمال زیاد از زمانی که مدرسه می رفتید با درازنشست رفتن آشنا هستید اما احتمالا نمی دانید که این حرکت ورزشی چندان هم تاثیرگذار نیست.        ۱ تمرینات استقامتی نسبت به تمرینات قدرتی کالری بیشتری می سوزانند حقیقت ندارد برخلاف باور قدیمی، طبق…

    5 باور غلط درباره ورزشReviewed by Farnaz on Feb 29Rating:

    به احتمال زیاد از زمانی که مدرسه می رفتید با درازنشست رفتن آشنا هستید اما احتمالا نمی دانید که این حرکت ورزشی چندان هم تاثیرگذار نیست.   

     

     

    ۱ تمرینات استقامتی نسبت به تمرینات قدرتی کالری بیشتری می سوزانند

    حقیقت ندارد

    برخلاف باور قدیمی، طبق آنچه مطالعات جدید نشان می دهند، هنگام انجام تمرینات قدرتی بیشتر از تمرینات استقامتی کالری سوزانده می شود. طی بررسی ای که در یکی از دانشگاه های آمریکا انجام شده، شرکت کنندگان در مدت ۳۰ دقیقه بدنسازی همان مقدار کالری را سوزاندند که در مدت شش دقیقه دویدن با سرعت یک ونیم کیلومتر در ساعت. پس نتیجه می گیریم شرط اول، قدرت است.

    فایده دیگر بدنسازی این است که متابولیسم شما را بعد از تمرین بالا می برد و باعث ساختن ماهیچه ای می شود که بعدا پتانسیل سوزاندن چربی را در دویدن طولانی مدت افزایش می دهد. اگر تمرین استقامتی انجام می دهید با ترک باشگاه سوزاندن کالری هم متوقف می شود اما وقتی تمرین قدرتی انجام می دهید تا ۳۶ ساعت بعد هم کالری می سوزانید.

    ۲ با ورزش کردن می توانید تجمع چربی زیر پوست (سلولیت) را کاهش دهید

    درست است

    در بدن ورزشکاران هم گاهی چربی هایی زیر پوست ران دیده می شود. ورزش کردن جلو بروز سلولیت را نمی گیرد اما می تواند کمک کند که این فرورفتگی ها کمتر ظاهر شوند. سلولیت چیزی جز چربی نیست پس فعالیت های ورزشی ای که کالری بسوزانند و همچنین تغذیه درست، باعث می شود پوست بدن شما صاف تر دیده شود. در عین حال، اضافه وزن باعث بدتر شدن سلولیت می شود. خانم ها معمولا در طول یک دهه، دو کیلوگرم ماهیچه از دست می دهند و بیشترین ماهیچه ای را هم که از دست می دهند مربوط به قسمت هایی است که از آنها استفاده نمی شود. مثلا لایه چربی ای که روی ماهیچه های قسمت نشیمنگاه باسن و ران ها را پوشانده، ضخامت چندانی ندارد و به همین علت در این قسمت کم کم گودی ها و فرورفتگی ها نمایان می شود.

    انجام تمرینات قدرتی نقش مهمی در سفت کردن ماهیچه های این قسمت و بازگرداندن ریشه محکم چربی دارد.

    ۳ درازنشست برای شکم یکی از بهترین گزینه هاست

    حقیقت ندارد

    به احتمال زیاد از زمانی که مدرسه می رفتید با درازنشست رفتن آشنا هستید اما احتمالا نمی دانید که این حرکت ورزشی چندان هم تاثیرگذار نیست. پس ایراد از کجاست؟ اغلب خانم ها درازنشست را با عضلات خم کننده باسن و بدون اینکه مغز ماهیچه ها به کار گرفته شود، انجام می دهند. درازنشست تنها باعث می شود ماهیچه های سطحی باسن به کار گرفته شده و ماهیچه های زیرین بیکار بمانند. این مساله برای داشتن یک شکم صاف و بی عیب بسیار حایز اهمیت است. علاوه بر این، در انجام دراز نشست، بدن دقیقا حالتی که در هنگام نشستن در طول روز به خود می گیرد را تقلید می کند، همان وضعیت قوز شانه ها و خم شدن ماهیچه های باسن. نکته مهم در تمرینات ورزشی ایجاد تغییرات مثبت است اما درازنشست دقیقا همان الگوی حرکتی هنگام نشستن را تکرار می کند. شرط دیگر داشتن شکم صاف چیست؟ روی حرکاتی مثل شنا و قیچی که بخش هایی از مغز عضلات را که معمولا به کار گرفته نمی شوند، تمرکز کنید.

    ۴ ورزش کردن فورا استعداد یادگیری را افزایش می دهد

    درست است

    شاید باورش مشکل باشد اما همین طور است. در مطالعه ای که در یکی از دانشگاه های آلمان انجام شد، شرکت کنندگان در مسابقه دو سرعت ۲۰درصد سریع تر از دیگران لغات جدید را یاد گرفتند. مطالعه دیگری نیز وجود دارد که فعالیت فیزیکی را روی بهتر شدن توجه و حافظه موثر می داند. ورزش بهترین گزینه برای آماده کردن مغز برای یادگیری است. یکی از متخصصان می گوید: «سلول های مغزی برای ارتباط دادن مسایل به یکدیگر، انعطاف پذیرتر و آماده تر می شوند. وقتی فرد توانست بیشتر تمرکز کند، آرام تر و پرانگیزه تر باشد، آماده یادگیری است. داشتن فعالیت فیزیکی یک فایده بزرگ دیگر هم دارد و آن افزایش تولید سلول های ریشه ای است که باعث رشد سلول های جدید مغزی می شود. تمرینات قدرتی و ایروبیک برای مغز فواید زیادی دارند. اشکال پیچیده تری از این تمرینات مثل فوتبال و تنیس بیشترین سود را می رسانند. در واقع هنگام انجام این ورزش ها شما قسمت های بیشتری از مغز را تحت فشار قرار می دهید که همین باعث رشد مغز می شود.

    ۵ صبح ها بهترین زمان برای ورزش کردن است

    حقیقت ندارد

    اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از تمام اوقات روزشان استفاده می کنند، عصرها برایتان ایده آل ترین زمان برای ورزش کردن است. نیروی ماهیچه ها و دمای بدن هر دو بین ساعت چهار تا شش به نقطه اوج می رسند و این امکان را فراهم می کند که با کمترین مشقتی بیشترین تمرین را انجام دهید، به خصوص که در این زمان شما ناهار و صبحانه هم خورده اید و بیشترین ذخیره انرژی را دارید. مطالعات نشان داده اند که بدن می تواند در هر زمان خودش را با نهایت هر فعالیتی وفق دهد. با این حال هر موقع از صبح یا بعدازظهر که ترجیح می دهید، ورزش کنید. به اعتقاد متخصصان بهترین زمان برای ورزش کردن وقتی است که شما توانایی ورزش کردن داشته باشید.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.