• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » روانشناسی , مشاوره رایگان , مطالب برگزیده سایت » فرار از افسردگي با چند راه حل خوشمزه
    کد خبر : 402285

    فرار از افسردگي با چند راه حل خوشمزه

    فرار از افسردگي با چند راه حل خوشمزهReviewed by Aryan♥ on Feb 4Rating: مانند خيلي از كودكان كه در خانه هايي تك سرپرست بزرگ مي شوند، من هم از همان اول با مشكلات زيادي دست به گريبان بودم. بزرگ ترين اين مشكلات هيولايي به نام «هله هوله» بود. به گزارش “ایران ویج” به نقل از…

    فرار از افسردگي با چند راه حل خوشمزهReviewed by Aryan♥ on Feb 4Rating:

    مانند خيلي از كودكان كه در خانه هايي تك سرپرست بزرگ مي شوند، من هم از همان اول با مشكلات زيادي دست به گريبان بودم. بزرگ ترين اين مشكلات هيولايي به نام «هله هوله» بود.

    به گزارش “ایران ویج” به نقل از اعتماد، كودكي و نوجواني ام در ميان انواع پيتزاها، برگرها، سيب زميني هاي سرخ كرده و ديگر غذاهاي آماده مي گذشت. شب ها و روز هاي زيادي را با نوشابه، شكلات و شيريني هاي سنگين سپري مي كردم. اينها ويژگي هاي مثبتي نبود. علاوه بر اينكه روز به روز به وزنم اضافه مي شد، حال روحي ام نيز گويي لحظات نزولش را سپري مي كرد. بارها شده بود با اينكه شب قبل اوقات خوب و شادي داشتم و خوشمزه ترين پيتزاي شهر را هم خورده بودم صبح با رخوت از خواب بيدار مي شدم. با كوچك ترين اتفاقي از جا مي پريدم و تمركز و حافظه ام نيز كاهش يافته بود. با اينكه هر شب سير و پر مي خوابيدم سلول هايم از گرسنگي فرياد مي كشيدند.

    يادم مي آيد همان سال ها مقاله يي خواندم از دكتر درو رمزي به نام «رژيم شادماني» كه دليل خشم، اعتراض، عصبانيت يا رخوت افراد را رژيم غذايي نادرست آنها عنوان مي كرد. آنچه را كه سال ها به دنبالش بودم بالاخره يافتم. 11 راه حلي كه امروز و اينجا به شما توصيه مي كنم صرفا چند پيشنهاد هستند. اين پيشنهادها را فقط يك ماه امتحان كنيد. قول مي دهم اطرافيان تان تاثير شگفت انگيز آن را بيش از خودتان حس كرده و به داشتن دوست يا فاميل شادابي چون شما افتخار كنند.

    غذاي دريايي

    دريا پر است از انواع ويتامين ب. بارزترين آنها ب12 است. آهن، مس و سلنيوم نيز در آنها به وفور يافت مي شود. غذاهاي دريايي معمولاسرشار از پروتئين و كم چربي هستند. مغز را شفاف و جوان تر از سن واقعي نگه مي دارد. سرعت عمل و تصميم گيري را افزايش داده و رخوت را از بين مي برد.

    سبزيجات سويسي

    منبعي غني براي منيزيم است. منيزيم علاوه بر تاثيري كه بر كاركرد مغز انسان دارد سطح انرژي را نيز به صورت چشمگيري افزايش مي دهد. سال 2009 در تحقيق متخصصان اعصاب و روان نيوزيلند و استراليا، محققان ادعا كردند كه منيزيم در درمان بيماران با افسردگي حاد بسيار موثر خواهد بود

     سيب زميني آبي

    عجيب وغريب است، قبول دارم. همچنين مي پذيرم كه اين يكي را در هر سوپرماركتي پيدا نمي كنيد. اما اگر سري به بعضي تربارهاي محلي يا مزارع شمالي بزنيد شانس تان بيشتر خواهد بود. دليل آبي بودنش نيز آنتوسيانين موجود در آن است. آنتوسيانين آنتي اكسيداني بسيار قوي است كه از قواي عصبي محافظت كرده و حافظه كوتاه مدت را تقويت مي كند. «يدين» موجود در پوست سيب زميني آبي نيز از بهترين منابع براي درمان تيروئيد به شمار مي رود. آنتوسيانين را در توت، بادمجان و لوبياي سياه نيز مي توانيد بيابيد.

     گوشت گياهي

    گوشت حيواناتي كه در غذايشان حجم زيادي از گياه وجود دارد داراي چربي كمتر و امگا 3 بيشتر است. حالات رواني پايدارتر و شادماني بيشتر از تاثيرات اين نوع گوشت بوده و آهن موجود در اين ماده غذايي استرس را كاهش مي دهد.

     شكلات تلخ

    فارغ از مزه و گرمايي كه آرامش بخش وجودتان مي شود، شكلات تلخ تمركز و كنترل قواي حسي شما را نيز تقويت مي كند. كاكائو موجب خون رساني بهتر به مغز شده و احساس پويايي بيشتري به شما هديه مي كند. معمولامصرف زياد كاكائوي تلخ به افرادي توصيه مي شود كه داراي مشاغل سخت و طاقت فرسا هستند. با قرار دادن شكلات تلخ در رژيم روزانه خود شادماني را در وجودتان دايمي كنيد.

     ماست يوناني

    دريايي از كلسيم است. حتي بيشتر از شير و ديگر لبنياتي كه هر روز نوش جان مي كنيد و اين براي حال و هوايتان خبر بسيار خوبي است. ماست يوناني به مغز و بدن دستور شروع مسابقه را مي دهد. پزشكان معتقدند كمبود كلسيم موجب افزايش ناراحتي، نگراني و افسردگي شده و سرعت فكر كردن را كاهش مي دهد. ماست يوناني همچنين 2 درصد پروتئين دارد كه آن را تبديل به پيش غذايي به نام «لاغر بمانيد» مي سازد.

     مارچوبه

    مادرتان حتما چيزي مي دانست كه سر ميز شام به شما اصرار مي كرد همه اش را بخوريد. مارچوبه سرشار از تريپتوفان و تريپتوفان سازنده اصلي سروتونين است: ماده يي كه حال روحي شخص را تعيين و تدوين مي كند. همچنين گفته مي شود 50 درصد افرادي كه از افسردگي رنج مي برند در رژيم غذايي شان ماده يي به نام فوليت را كم دارند. مارچوبه معدن اصلي فوليت در جهان است و اين يعني كسب شادماني حقيقي بي نياز به لذاتي از جنس «هله هوله» و ماده هايي با ارزش غذايي اندك.

     عسل

    براي افزودن به چاي بعدازظهر انتخاب هيجان انگيزي است. مغز را خانه تكاني مي كند و نشاط بخش است. هواي فشار خونتان را هم بيشتر از شكر دارد. برخي معتقدند به انسان قوت قلب و شهامت مي دهد. البته در مصرف آن زياده روي نبايد كرد چرا كه هر چه باشد هر قاشق آن 17 گرم شكر و 64 كالري دارد.

     گوجه فرنگي

    سرشار از ليسوپن است. ليسوپن آنتي اكسيداني است كه يكه و تنها به جنگ افسردگي مي رود. البته ليسوپن بيشتر در پوست گوجه فرنگي است پس بيش از هر چيز قدر سالاد گوجه فرنگي را بدانيد. اگر مي خواهيد تاثير معجزه آساي سالادتان را چندين برابر كنيد به آن روغن زيتون اضافه كنيد. چرا كه ثابت شده جذب ليسوپن را بالابرده و ذهن را برق مي اندازد. اگر هم امكانش را داريد ارگانيكش را تهيه كنيد چرا كه ليسوپن بيشتري دارد.

    تخم مرغ

    امگا3، زينك و ويتامين ب را در نظر بگيريد كه با پروتئين غني و پوشيده شده است. اگر هنوز مردد هستيد ارجاعتان مي دهم به ژورنال جهاني چاقي مفرط در سال 2008 كه ادعا مي كرد افرادي كه صبحانه 2 عدد تخم مرغ مي خورند نسبت به افرادي كه صبحانه هاي ديگر مي خورند زودتر لاغر مي شوند. تخم مرغ ذهن را دسته بندي كرده و امكان بهتر انديشيدن را به شما مي دهد. به سوپرماركت هاي محل هم اعتماد نكنيد كه تخم مرغ را با بر چسب امگا 3 عرضه مي كنند.

    نارگيل

    منبعي غني براي تري گليسيريد و چربي طبيعي است. مي توان گفت سوخت رساني جامعي براي مغز و اعصاب تامين مي كند كه دشمن افسردگي و نگراني و رخوت است. افزايش دهنده حافظه بوده و تمركز را تثبيت مي كند. در نهايت نيز شادابي سبكي را به شما هديه داده و علاوه بر همه اينها پوست و موي شما را سالم نگه مي دارد.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.