• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » توصيه هاي پزشکي , سلامت خانواده » راهکارهای بسیار کوچک اما تأثیرگذار برای شادتر بودن
    کد خبر : 394724

    راهکارهای بسیار کوچک اما تأثیرگذار برای شادتر بودن

    راهکارهای بسیار کوچک اما تأثیرگذار برای شادتر بودنReviewed by Farnaz on Feb 2Rating: تا به حال فکر کرده​اید چطور می​توانید از راهکارهای بسیار کوچک اما تأثیرگذار برای شادتر بودن استفاده کنید؟ شاید تا به حال چندین و چندبار به خودتان قول داده باشید که بیشتر مطالعه کنید، بیشتر به نظافت خانه برسید و کمتر بر…

    راهکارهای بسیار کوچک اما تأثیرگذار برای شادتر بودنReviewed by Farnaz on Feb 2Rating:

    تا به حال فکر کرده​اید چطور می​توانید از راهکارهای بسیار کوچک اما تأثیرگذار برای شادتر بودن استفاده کنید؟

    شاید تا به حال چندین و چندبار به خودتان قول داده باشید که بیشتر مطالعه کنید، بیشتر به نظافت خانه برسید و کمتر بر سر فرزندانتان داد و فریاد کنید بلکه به این طریق بیشتر احساس خوشحالی به سراغتان بیاید. البته که همه این راه​ها می​تواند ختم به خوشی بیشتر شود.

    با این حال بد نیست بدانید گاهی اوقات دم دستی​ترین راه حل که دقیقا به خاطر همین خصیصه​اش در عین حال دور از ذهن​ترین هم هست می​تواند کلید کسالت روزانه شما باشد که امانتان را بریده و روی تمام کارها و رفتارهایتان تأثیر گذاشته است.

    بهتر است گاهی هم سراغ راه حل​های ساده برویم. شاید آنها پیش پا افتاده باشند اما دلیل نمی​شود که تأثیرگذاری شان را زیرسوال ببریم.

    ● ساعت ۱۰ شب بخوابید

    صبح است. از خواب بیدار شده​اید و بدون اینکه هیچ اتفاق بدی افتاده باشد از شدت عصبانیت صدای سایش دندان​هایتان را که روی هم کلید شده​اند می​شنوید!​ این شروع کسالت روزانه شماست. اتفاقی که شاید برای خیلی از خانم​ها بیفتد. آنها صبح از خواب بیدار می​شوند و بدون اینکه بدانند چرا، احساس کسالت و عصبانیت می​کنند. خب اطرافتان را جستجو کنید و وقتی مطمئن شدید اتفاق بدی نیفتاده سراغ علت اصلی بروید.

    شک نکنید که خوب نخوابیده​اید یا حداقل به مقدار کافی نخوابیده​اید. غالب کسالت​های بدون دلیل خانم​ها در طول روز متوجه شکل و میزان خواب آنها است. محض امتحان هم که شده یک شب ساعت ۱۰چراغ​ها را خاموش کنید و چشمانتان را به خواب بسپارید.

    به شما قول می​دهیم صبح قبل از اینکه زنگ ساعت، شما را از خواب بیدار کند خودتان بیدار می​شوید و ساعت را قطع می​کنید. دست و صورت​تان را که شستید متوجه می​شوید یک روز پرانرژی و شاداب راآغاز کرده اید.

    ● شادابی ثروت است

    یکی از تحقیقات ویژه درباره میزان خواب افراد نشان می​دهد خواب شبانه ناکافی یکی از دو دلیل اصلی بداخلاقی در محیط کار است. (دلیل دیگر به زیاد بودن ساعات کا ری مربوط می شود) تحقیق دیگری در همین زمینه گواه این مسأله است که یک ساعت خواب اضافه​تر در شبانه روز نسبت به دریافت حقوق اضافه​تر تأثیرگذاری بیشتری روی شادابی شما در طول روزهای زندگی​تان دارد! حالا دیگر انتخاب باشماست! پول بیشتر یا شادابی بیشتر؟

    ● تلویزیون را خاموش کنید

    خواب کافی احساس خوبی به شما می​دهد با این حال چرا خاموش کردن چراغ​ها به قصد خوابیدن کار سختی است؟

    شاید به این خاطر که ساعات پایانی شب بسیار گرانبها هستند.

    اعتیاد به برنامه​های شبانه تلویزیون یکی از دلایل آن است. از طرف دیگر وقتی بچه​ها بالاخره رضایت می​دهند که به تختخواب شان بروند فرصت برای پدر و مادرها مهیاست تا در آرامش یکدیگر صحبت کنند و حتی کارهایی را که در طول روز نتوانسته​اند انجام بدهند پیگیری کنند.

    این اتفاق به خصوص درباره مادرها مصداق پیدا می​کند چراکه در طول روز مدام مشغول سروکله زدن با بچه ها هستند و شب هنگام وقتی بچه​ها خواب هستند می​توانند زمان را برای خودشان خرج کنند.

    اینجاست که مثلا کتابی را که دوست دارند در دست می​گیرند و برای خواندن یک قسمت بیشتر یک ساعت دیرتر می​خوابند. با این حال فراموش نکنید که خواب کافی، شما را شادتر می​کند.

    ● صبح را با بالا و پایین پریدن شروع کنید

    یک راه ساده برای سرحال شدن در صبح زود

    اگر متوجه اهمیت خواب مناسب در شدت خوشبختی خود شده​اید پس شب​ها زودتر به رختخواب بروید تا صبح هم زودتر بیدار شوید. اگر زودتر بیدار شوید در نتیجه وقت بیشتری دارید تا قبل از بیدارشدن سایر اعضای خانواده، برنامه​ریزی​های لازم را انجام بدهید.

    برای اینکه سرحال​تر شوید می​توانید آهنگ مورد علاقه​تان را زمزمه کنید. راه بهتر هم این است که برای چند ثانیه چندبار بالا و پایین بپرید! شاید کار عجیبی به نظر برسد اما همین حرکت انرژی مضاعفی را برای شروع یک روز فوق​العاده به شما می​دهد.

    دست کم اینکه هم خواب از سرتان می​پرد و هم از این حرکت عجیب و غریب اینقدر خنده​تان می​گیرد که صدای قهقهه شما بلند می شود و بقیه اعضای خانواده هم با صدای خنده مادر محترم از خواب بیدار می شوند و چه چیز بهتر از اینکه روزتان را به این ترتیب شروع کنید.

    ● زمان انجام کارها نیمه شب نیست

    شاید خاموش کردن چراغ به قصد خوابیدن کار سختی باشد چون فکر می​کنید حالا وقت دارید تا کتاب مورد علاقه​تان را بخوانید، یا الان وقت زنگ زدن به خواهرتان است که در شهر دیگری زندگی می​کند، اما اگر این واقعیت را بپذیرید که به موقع خوابیدن و به مقدار کافی خوابیدن سعادت را برایتان به همراه دارد قطعا تصمیم می​گیرید که کتاب را در طول روز بخوانید و برای زنگ زدن به خواهرتان هم آخر هفته را انتخاب ​کنید. چرا؟ چون به ضرورت خواب مناسب پی برده​اید.

    مایل هستید از دلایل دیگر اهمیت خواب کافی بدانید؟ خستگی بیش از حد، صبح شما را طاقت​فرسا می​کند و فراموش نکنید که شروع یک روز در صبح می​تواند تمام روز شما را تحت تأثیر قرار بدهد. وقتی که شما خواب مناسبی نداشته​اید طبیعی است که ترجیح می​دهید صبح کمی بیشتر در تختخواب​تان باقی بمانید، خب این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر شما رأس همان ساعت همیشگی یعنی ۶:۴۵ صبح از خواب بیدار شوید همراه خانواده صبح آرام و بی​دردسری را سپری می​کنید.

    اما اگر فقط ۱۰دقیقه دیرتر از خواب بیدار شوید یک صبح پراسترس و با عجله در پیش دارید چون همه دیرشان شده و طبیعی است که در چنین شرایطی همه، مادر خانه را صدا می​زنند! خب صبحی که با استرس آغاز شود می​تواند مقدمه یک روز بد باشد. باز هم به همان نتیجه ابتدایی می​رسیم؛ خوب و کافی بخوابید.

    ● راه هایی برای خوابیدن

    اگر به رختخواب رفته​اید و خوابتان نمی​برد و حتی شمردن گوسفندان هم افاقه​ای نمی​کند انتخاب​های دیگری پیش رو دارید تا خودتان را برای یک خواب راحت آماده کنید.

    قبل از ساعت خواب خودتان را برای خوابیدن آماده کنید. اگر احساس می​کنید اینقدر خسته هستید که ممکن است حتی خوابتان هم نبرد اول صورت​تان را بشویید. بعد دندان​هایتان را مسواک بزنید، موهایتان را شانه کنید و بعد برای یک خواب راحت آماده شوید.

    بچه​های شما همیشه ساعت خواب مشخصی دارند. خب چرا شما هم ساعت خواب نداشته باشید؟ بیشتر مردم درست نمی دانند چه ساعتی باید بخوابند. واقع​بین باشید، اگر باید ساعت ۷:۳۰ صبح از خواب بیدار شوید مطمئن باشید، اگر ساعات ۱۰:۳۰ شب را برای خوابیدن انتخاب نکنید دچار دردسر جدی خواهید شد.

    اگر ذهن​تان آشفته است، لیستی از کارهایی که قرار است فردا انجام بدهید تهیه کنید. وقتی این کار را انجام می​دهید احساس آرامشی خاص به شما دست می دهد. چون مطمئن هستید همه چیز تحت کنترل است بنابراین ذهن​تان هم در آرامش قرار می​گیرد و خواب را فراری نمی​دهد.

    لباس​هایتان را آویزان کنید و برای چند دقیقه​ای هر چند کوتاه به مرتب کردن اتاق​تان بپردازید. ایده بدی نیست اگر ۱۰دقیقه قبل از خواب کمی اتاق خود را جمع و جور کنید چون اتاقی که به هم ریخته باشد آرامش شما را برای استراحت می​گیرد.

    پیش از خوابیدن از چک کردن ایمیل خودداری کنید. اجازه بدهید خواب بر شما غالب شود. اگر هم پیش از خواب قصد انجام کاری را دارید آن کار باید به شما آرامش بدهد.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.