• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » بهداشت و سلامت , تغذیه , خواص خوراکی ها » چرا ماهی برای مغز خوب است؟
    کد خبر : 34531

    چرا ماهی برای مغز خوب است؟

    چرا ماهی برای مغز خوب است؟Reviewed by Aryan on Oct 24Rating: به طوری که مصرف ماهی در دوران كودكی به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا3 و مقادیر بالای سلنیوم بسیار مفید است… اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی به دلیل تغییر ساختار اسیدهای چرب غشای سلولی اعصاب مغز (تغییر الگوی اسیدهای چرب نورون) باعث رشد…

    چرا ماهی برای مغز خوب است؟Reviewed by Aryan on Oct 24Rating:

    به طوری که مصرف ماهی در دوران كودكی به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا3 و مقادیر بالای سلنیوم بسیار مفید است…

    اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی به دلیل تغییر ساختار اسیدهای چرب غشای سلولی اعصاب مغز (تغییر الگوی اسیدهای چرب نورون) باعث رشد و تكامل مغز، افزایش ضریب‌هوشی و یادگیری می‌شوند ولی اینكه می‌گویند مصرف ماهی به دلیل فسفری که دارد ضریب هوشی را بالا می‌برد، درست نیست چون آنچه باعث افزایش قدرت یادگیری می‌شود، امگا 3 موجود در ماهی است، نه فسفر.

    بر اساس نتایج مطالعات اپیدمیولوژیك، مصرف ماهی در دوران كودكی می‌تواند باعث بهبود عملكرد عروق شود و احتمال ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی – عروقی را در دوران بزرگسالی كاهش دهد، همه این مسایل به اسیدهای چرب امگا 3 مربوط می?شود.

    در ضمن، دختربچه‌هایی كه ماهی بیشتری می‌خورند كمتر از سایر همجنسان خود در بزرگسالی مشكل قاعدگی دردناك پیدا می‌كنند.

    بنابراین اگر والدین از همان دوران كودكی ماهی را در برنامه غذایی فرزندانشان بگنجانند، به دلیل نقش اسیدهای چرب امگا3 در ساختار مغز، احتمال ابتلای كودكانشان به افسردگی و اختلالات روانی كاهش می‌یابد.

    سلنیوم موجود در ماهی نیز از قوی‌ترین آنتی‌اكسیدان‌ها محسوب می‌شود. البته دریافت سلنیوم احتمال ابتلا به دیابت، سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی‌–عروقی (رادیكال‌های آزاد نقش اساسی در بروز این بیماری‌ها دارند) در بزرگسالی را كاهش می‌دهد.

    البته ماهی یكی از 5 ماده غذایی بسیار آلرژی‌‌زاست بنابراین نباید به كودكان زیر یك سال داده شود زیرا سیستم جذب روده در این سن كاملا تكامل نیافته است، در نتیجه پروتئین موجود در گوشت ماهی به‌طور كامل جذب نمی‌شود اما بعد از سن یك‌سالگی، حتما ماهی را در برنامه غذایی كودك تان به مدت 3 روز در هفته بگنجانید.

    البته بهترین روش پخت ماهی به صورت بخارپز و كبابی یا طبخ در تابه‌های چدنی با حداقل روغن است. میزان اسید چرب امگا3 تفاوت چندانی در انواع ماهی‌ها ندارد اما اگر بخواهید همان مقدار را هم در نظر بگیرید، بهتر است ماهی شیر، شوریده و سفید را در اولویت خریدتان قرار دهید. در ضمن، ماهی را تازه تهیه و در غیر این صورت حتما به تاریخ تولید و انقضا كه روی برچسب بسته‌بندی‌ها درج شده، توجه كنید.

    کلیدواژه ها : ، ,
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.