• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » تغذیه » غذاهای مفید برای مغز شما
    کد خبر : 332690

    غذاهای مفید برای مغز شما

    غذاهای مفید برای مغز شما Reviewed by Aryan on Jan 17Rating: آيا از ضعف حافظه مي ترسيد؟ برخي رژيم هاي غذايي مي تواند براي فعاليت مغزي مضر باشد و برعكس برخي مواد غذايي از مغز در برابر مشكلات و بيماري ها محافظت مي كند براي آن كه مغز سالمي داشته باشيد،‌ به اين توصيه ها…

    غذاهای مفید برای مغز شما Reviewed by Aryan on Jan 17Rating:


    آيا از ضعف حافظه مي ترسيد؟ برخي رژيم هاي غذايي مي تواند براي فعاليت مغزي مضر باشد و برعكس برخي مواد غذايي از مغز در برابر مشكلات و بيماري ها محافظت مي كند براي آن كه مغز سالمي داشته باشيد،‌ به اين توصيه ها عمل كنيد:

    1- رژيم غذايي كم كلسترول انتخاب كنيد:

    رژيم هاي غني از گوشت قرمز و محصولات لبني پرچرب مي توانند كلسترول خون را بالا ببرند. كلسترول عروق خوني را تنگ و اكسيژن رساني به مغز را كند مي كند.

    2- گوشت قرمز و لبنيات كم چرب مصرف كنيد:

    اين مواد غذايي منبع خوب كارنيتين هستند. کارنيتين نوعي اسيد آمينه اصلي در ساختار اعصاب و مغز است.

    3 – غلات كامل و سبزيجات بخوريد:

    نان هايي كه از غلات كامل تهيه مي شوند،‌ حاوي لسيتين هستند كه مغز از آن براي توليد اسيتيلكولين ( نوعي حامل عصبي) استفاده مي كند.

    4- مواد غذايي غني از ويتامين B كمپلكس مصرف كنيد:

    تحقيقات اخير پژوهشگران نشان داده است كمبود ويتامين B12 و اسيد فوليك از آنجا كه مي تواند باعث شود ميزان اسيد آمينه هوموسيستئين در خون بالا رود، مي تواند سبب زوال عقل و بروز بيماري آلزايمر شود. روغن هاي گياهي، ‌دانه ها، ‌دانه كامل گندم و غلات كامل‌،‌ منابع خوب ويتامين B هستند.

    5 – منابع غني ويتامين C و E بخوريد:

    اين آنتي اكسيدان ها از مغز در برابر خطرات و آسيب هاي ناشي از راديكال هاي آزاد مراقبت كرده و ميزان ضايعات و پلاك هاي پروتئيني كه سبب زوال عقل مي شوند را كاهش مي دهد. بروكلي،‌ كلم سبز،‌گوجه و اكثر سبزيجات، ‌منابع خوب ويتامينC هستند. بادام،‌ روغن گياهي،‌ گردو و دانه هاي كامل، ‌ويتامين E دارند.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.