• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار پزشکی , بهداشت و سلامت , تغذیه , خواص خوراکی ها » خوشبختی و موفقیت با خوراکی ها
    کد خبر : 28229

    خوشبختی و موفقیت با خوراکی ها

    خوشبختی و موفقیت با خوراکی هاReviewed by Aryan on Oct 22Rating: موفقیت مفهومی بسیار کلی و گسترده است و برای هر کس ویژگی های خاصی را شامل می شود اما همه تصور می کنند، موفقیت یک فرآیند ذهنی و درونی است که بازدهی بیرونی پیدا می کند اما این گونه نیست. موفقیت مفهومی بسیار کلی…

    خوشبختی و موفقیت با خوراکی هاReviewed by Aryan on Oct 22Rating:

    موفقیت مفهومی بسیار کلی و گسترده است و برای هر کس ویژگی های خاصی را شامل می شود اما همه تصور می کنند، موفقیت یک فرآیند ذهنی و درونی است که بازدهی بیرونی پیدا می کند اما این گونه نیست.

    موفقیت مفهومی بسیار کلی و گسترده است و برای هر کس ویژگی های خاصی را شامل می شود اما همه تصور می کنند، موفقیت یک فرآیند ذهنی و درونی است که بازدهی بیرونی پیدا می کند اما این گونه نیست. بسیاری از مردم از یک واقعیت مهم غافل هستند و آن نقش بسیار مهم چیزی است تحت عنوان الگوی زندگی(life style) که به راحتی می تواند درصد موفقیت یا موفقیت را بالا و پایین ببرد. در واقع اگر کسی پتانسیل موفقیت را داشته باشد اما برای رسیدن به آن برنامه زندگی خود را درست تنظیم نکند، شانس موفقیت او بسیار پایین می آید. در طول روز موقعیت ها یا شانس هایی برای ما پیش می آید که اگر بتوانیم به موقع تصمیم بگیریم و از آن ها استفاده کنیم به موفقیت دست خواهیم یافت. در اینجا نکاتی را به شما معرفی می کنیم که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از این موقعیت ها بهتر بهره مند شوید. شاید این نکات در نگاه نخست بچگانه و پیش پا افتاده به نظر برسند اما واقعیت این است که تاثیری باورنکردنی در مسیر موفقیت بازی می کنند. در ضمن یادتان باشد استثنا همیشه وجود دارد اما این نباید باعث شود شما برخی اصول ثابت شده را کنار بگذارید.

    ● خواب نامتعادل

    ▪ چه اشکالی دارد: شاید ندانید که عمده افراد موفق اگر در یک ویژگی مشترک بوده باشند آن سحرخیزی است. کسانی که زیاد می خوابند و دیر از خواب بیدار می شوند، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا اصطلاحا خواب از سرشان بپرد و برای کار و فعالیت روزانه آماده شوند. بنابراین اگر کسی می خواهد شانس بیشتری برای استفاده از موقعیت های پیش آمده داشته باشد باید زمان بیشتری بیدار و هوشیار باشد تا بتواند این موقعیت ها را ببیند و از بین آن ها انتخاب کند. حالا اگر قرار است در طول روز ۱۰موقعیت و شانس خوب برای کسی به وجود بیاید آدم خوش خواب تا به خودش بیاید بخشی از آن ها را از دست داده است. پس اگر بنا دارید آدم موفقی باشید باید کمی سختی بکشید و صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

    ▪ راه حل کاربردی: یک آدم خوش خواب هرگز نمی تواند در عرض یک شب عادت خود را ترک کند. برای این کار باید یک زمان بندی میان مدت درنظر گرفت. روزهای اول سعی کنید، ساعت خود را نیم ساعت زودتر از زمانی که همیشه بیدار می شوید کوک کنید. وقتی که توانستید بدون زنگ، در ساعت جدید بیدار شوید آن وقت می توانید نیم یا یک ساعت دیگر هم زودتر بیدار شوید. این کار گرچه زمان می برد ولی در آینده بسیار مفید خواهد بود.

    نکته دیگر این که باید بتوانید خوب بخوابید. برای این کار قبل از خواب، غذای سنگین و نوشیدنی های حاوی کافئین نخورید و ورزش سنگین را فراموش کنید. برخی مواد غذایی باعث می شوند، خواب شما عمیق تر شود مثل کاهو یا مقدار کمی گوشت بوقلمون. در طب سنتی ایران هم عرق بهارنارنج و دم کرده گل گاوزبان چنین کاربردی دارند.

    ● غذاهایی که شما را خوش اخلاق می کند

    ▪ چه اشکالی دارد: اگر خودتان باشید دوست دارید با یک آدم خوش اخلاق طرف حساب باشید یا با یک فرد بدا خلاق و کسل؟ گرچه بخشی از خوش اخلاقی ذاتی است اما مقداری هم به حس و حال و اصطلاحا مود(mood) فرد برمی گردد. آدمی که حس و حال درستی ندارد ناخواسته بداخلاق و بهانه گیر می شود. یکی از مهم ترین نکات برای داشتن حس و حال خوب به میزان قند خون بستگی دارد. اگر قند خون که اصلی ترین غذای سلول های مغزی است پایین باشد آدم بداخلاق و عصبی می شود و انرژی و توان لازم برای کار را از دست می دهد.

    ▪ راه حل کاربردی: نخست این که به هیچ وجه صبحانه را از دست ندهید. حتی اگر وقت خوردن صبحانه را ندارید یک لیوان شیر و یک موز متوسط می تواند انرژی لازم را برای فعالیت شما به مدت چند ساعت تامین کند. در ضمن موز جدا از این که قند خون را به شکل ملایمی بالا می برد بلکه ۳۰ درصد ویتامین ۶B مورد نیاز روزانه را هم تامین می کند. این ویتامین باعث می شود، مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار را در شما افزایش می دهد. البته در خوردن موز باید تعادل را حفظ کرد چون می تواند باعث چاقی شود.

    کاهو ماده غذایی مفیدی برای کنترل عصبانیت و بهتر شدن خلق و خو است و همچنین برای درمان کم خوابی هم بسیار موثر است.تحقیقات نشان داده، چربی سالم امگا۳ کسالت را برطرف کرده و حس و حال شما را بهتر می کند. یکی از بهترین منابع این چربی ماهی تن است وخوردن آن را در برنامه غذایی تان بگنجانید. در عین حال مصرف روزانه اسفناج، گردو روغن سویا و کلم پیچ را فراموش نکنید. برای تامین قند خون از خوردن مواد شیرین تا حد امکان پرهیز کنید چون باعث اضافه وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت می شوند. در عوض خوردن کربوهیدارت های پیچیده مثل سیب زمینی پخته یا تنوری، برنج، غلات، نان گندم یا جو(البته به مقدار متعادل) ضمن این که می تواند جلوی اضافه وزن را بگیرد به با بالا بردن متعادل قند خون کمک کرده و جلوی بدخلقی و عملکرد پایین مغزی را می گیرند. اگر هم احساس کسالت و کمبود انرژی می کنید بهترین دارو خوردن مقداری ویتامین C است. شما می دانید که می توان آن را در میوه های خانواده مرکبات مثل پرتقال و لیمو هم پیدا کرد. ولی احتمالا نمی دانید که می توان در فلفل قرمز شیرین، کلم بروکلی، سیب زمینی، موز سبز و کلم پیچ نیز آن را پیدا کرد.

    شنا ورزشی مفرح، آرام بخش و بسیار مفید است که مثل دویدن تمام بخش های بدن را تقویت می کند و شرایط بدنی را بهبود می بخشد.

    ● ز نیرو بود مرد را راستی

    ▪ چه اشکالی دارد: شاید فکر کنید این دیگر هیچ ربطی به داستان ما ندارد اما این طور نیست. اتفاقا قوی بودن بدن به واسطه یک رژیم غذایی صحیح و برنامه ورزشی منظم می تواند شانس موفقیت در عرصه زندگی را بالاتر ببرد. ابتدا بگذارید ببینیم چرا باید ورزش کنیم؟ نخستین چیزی که به ذهن می رسد برای سلامت است. دومی شاید تناسب اندام باشد اما سوال اینجاست که هر دوی این ها به چه دردی می خورند؟ اصلی ترین کاربرد یک بدن سالم که قوای بدنی مطلوبی دارد(یعنی نیازی هم نیست یک ورزشکار حرفه ای باشیم) این است که شانس شما را برای استفاده از موقعیت هایی که در زندگی پیش می آید افزایش می دهد. اگر بدن ضعیف باشد شما نمی توانید آن طور که دل تان می خواهد کار کنید، زود خسته می شوید و همین می تواند باعث بد اخلاقی و افسردگی شود.

    ▪ توصیه کاربردی: صحبت درباره یک رژیم غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی در این مختصر ناممکن است اما می توانیم این چند توصیه کلی را ارائه دهیم.

    در رژیم غذایی خود میوه و سبزی را لحاظ کنید. تا حد امکان از خوردن غذاهای فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس و انواع فست فود خودداری کنید. نوشابه به خصوص انواع غیر رژیمی را کنار بگذارید.ساده ترین برنامه ورزشی پیاده روی سریع هر بار حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ۳ بار در هفته است به نحوی که ضربان قلب را افزایش دهد. اگر حس و حال دویدن داشته باشید که چه بهتر.

    ● خوش تیپ شوید

    ▪ چه اشکالی دارد: واقعیت این است که هیچ کس حتی اگر به زبان هم نیاورد از آدم های ژولیده و بد لباس خوشش نمی آید. اگر سر و وضع آراسته ای نداشته باشید یا سر و صورت تان کثیف باشد و از همه بدتر دهان تان بوی بدی بدهد، ممکن است خیلی راحت تاثیر بدی در ذهن افراد باقی بگذارید و موقعیت های مناسبی را از دست بدهید.

    ▪ راه حل کاربردی: همین جا بگوییم که آراستگی با تجمل گرایی فرق دارد. شما می توانید بدون این که لباس های آنچنانی و گران به تن کنید آراسته و برازنده به نظر برسید. خوشبختانه آن قدر راهنماهای کاربردی و مفیدی در همین مجلات زندگی ایده آل، سیب سبز و تپش برای تهیه لباس و آراستگی در دسترس است که کار شما را با هر سلیقه و بودجه ای بسیار ساده می کند. ساده ترین کار هم می شود تمیزی لباس، چروک نبودنش و این که لباس ها ترکیب متناسبی را با هم تشکیل بدهند.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.