• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار پزشکی , بهداشت و سلامت , كودكان و مادران » مهمترین مواد غذایی مورد نیاز خانم های باردار
    کد خبر : 25709

    مهمترین مواد غذایی مورد نیاز خانم های باردار

    مهمترین مواد غذایی مورد نیاز خانم های باردارReviewed by Aryan on Oct 22Rating: امروزه دیگر تمام خانم ها می دانند این سخن که  باید به جای دو نفر غذا بخورید و … کاملا نادرست است . بسیاری از خانم های باردار از پزشک خود می پرسند که آیا برای تامین نیازهای بدنشان باید دارو مصرف…

    مهمترین مواد غذایی مورد نیاز خانم های باردارReviewed by Aryan on Oct 22Rating:

    امروزه دیگر تمام خانم ها می دانند این سخن که  باید به جای دو نفر غذا بخورید و … کاملا نادرست است .

    بسیاری از خانم های باردار از پزشک خود می پرسند که آیا برای تامین نیازهای بدنشان باید دارو مصرف کنند یا اینکه تنها ویتامین هایی که از طریق خوراکی ها دریافت می شود کافی است ؟

    امروزه دیگر تمام خانم ها می دانند این سخن که  باید به جای دو نفر غذا بخورید و … کاملا نادرست است .

    مادران باردار باید غذای مناسب را مصرف کنند نه بیش از حد نه کمتر تنها غذایی که واقعا برای جنین و مادر مفید باشد نه به صرف اینکه شکم شان سیر شود ، شاید در برهه های دیگر زمانی این کار بازخورد داشته باشد و مانع از گرسنگی شما شود اما دوران بارداری دورانی بسیار حساس است و باید به تمام غذاهایی که می خورید دقت داشته باشید .

    در دوران بارداری باید کلسیم و منیزیم بسیاری مصرف شود تا این مواد غذایی هم به مادر برسد و هم به جنین .

    توصیه هایی به خانم های باردار :
    غذاهایی را که دارای فلفل و سس های تند هستند را کمتر  مصرف کنید .

    در مصرف مواد قندی، چربی ها و انواع شیرینی ها افراط نكنید.

    سالاد را همراه آب لیمو، آب نارنج آب غوره كم نمك با كمی‌روغن زیتون استفاده كنند. اگر ترجیح می‌دهند همراه سالاد از سس استفاده كنند، بهتر است به جای مایونز كه حاوی مقادیر زیادی چربی است،‌از ماست رقیق شده و آب لیمو استفاده کنند .

    در ساعت 5.30 صبح  و قبل از اینکه خانه را ترک کنید : یک موز به همراه یک لیوان آب میوه ، دو عدد تخم مرغ میل کنید .

    هنگامی که داخل وسیله نقلیه یا مترو هستید بهتر است که یک خوراکی مانند اسنک مصرف کنید .

    ساعت 10.30 : یک میان وعده سالم مثل ماست یا یک واحد میوه میل کنید .

    ساعت 12.30 : شیر کاکائو یا شیر مصرف کنید .

    معمولا خانم هایی که سرکار می روند و شاغل هستند ساعت ناهاریشان بین ساعت 1 تا دو است پس شما در این ساعت اماده ناهار می شوید .

    شما می توانید مرغ ، گوشت و وعده های غذایی سالم و مغذی را مصرف کنید البته لازم به ذکر است که  سبزیجات را نباید  فراموش کرد .

    برای میان وعده عصر هم می توانید از میوه ، نان های سبوس دار ، بیسگویت سبوبس دار و … استفاده کنید

    شام شما نیز باید غذایی سبک باشد که به هنگام خواب اذیت نشوید و بتوانید عمل دم و بازدم راحتی داشته باشید .

    توصیه های لازم :
    از انواع میوه های تازه و میوه های خشك مانند كشمش، خرما، توت خشك، انجیر خشك، برگه هلو، زردآلو یا آلوی خشك می‌توانند به عنوان میان وعده استفاده كنید

    کلیدواژه ها : ،
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.