• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » زندگی بهتر » زندگی بهتر ..2
    کد خبر : 222767

    زندگی بهتر ..2

    زندگی بهتر ..2Reviewed by Farnaz on Dec 19Rating: به‌وجود آوردن واقعيت‌هاى شگفت‌انگيز خود ما هستيم که واقعيت زندگى خود را به‌وجود مى‌آرويم و کيفيت آن بستگى به تصورات ذهنى ما دارد. شما خود را چگونه ارزيابى مى‌کنيد. اين ديدگاه چه تأثيرى بر زندگى شما گذاشته است؟ خود را سرزنش نکنيد، زيرا خودباروى را کاهش مى‌دهد….

    زندگی بهتر ..2Reviewed by Farnaz on Dec 19Rating:

    به‌وجود آوردن واقعيت‌هاى شگفت‌انگيز

    خود ما هستيم که واقعيت زندگى خود را به‌وجود مى‌آرويم و کيفيت آن بستگى به تصورات ذهنى ما دارد. شما خود را چگونه ارزيابى مى‌کنيد. اين ديدگاه چه تأثيرى بر زندگى شما گذاشته است؟ خود را سرزنش نکنيد، زيرا خودباروى را کاهش مى‌دهد.

    با ايجاد تصورات مثبت از خود و بالا بردن روحيهٔ شکست‌ناپذيري، واقعيت‌هاى ثابت و جديدى در زندگى خود ايجاد کنيد. اين جملات را بخوانيد و فکر کنيد که در مورد شما، صحت دارد.

    – من قوى و نيرومندم.

    – باهوش و دانايم.

    – ظاهرم زيباست.

    – خودم را باور دارم.

    – در هر کارى موفق هستم.

             استفاده از لحظه‌هاى خود

    تحقيقات نشان مى‌دهد، کسانى که دائم کار امروز را به فردا مى‌اندازند، بيشتر از کسانى که کار را به موقع انجام مى‌دهند دچار فشار عصبى مى‌شوند. فکر کنيد، کارى داريد که دائم انجام آن را به فردا حواله مى‌کنيد (همهٔ ما، مى‌توانيم دست کم يکى از اين کارها را به ياد بياوريم).

     – چه مقدار از وقت و انرژى شما صرف چنين کارى مى‌شود؟     

        – آيا دچار عذاب وجدان هم هستيد؟     

        – از اينکه کار خود را به عقب مى‌اندازيد، چه احساسى داريد؟     

        – آيا به عقب انداختن کار، ارزش اين همه درگيرى را دارد؟

    از تمام کارهائى که بايد انجام دهيد، فهرستى تهيه کنيد و سپس از فرصت‌هاى مناسب‌ استفاده کنيد و کارهاى خود را انجام دهيد. همين حالا. يکى از آنها را انتخاب کنيد و شروع کنيد. حالا چه احساسى داريد؟

             راستگوئى

    اگر از شما بپرسند، آيا انسان راستگوئى هستيد، پاسخ مى‌دهيد: ”بله“. اما کمى فکر کنيد و دوباره جواب دهيد. امروز خود را در نظر آوريد، آيا همين امروز در صبحت‌هاى خود راستگو بوده‌ايد؟

    اگر دوستى از شما بپرسد، امروز چه احساسى داشته‌ايد، جواب شما چيست، آيا احساس خوبى داشتيد؟ ممکن است عصبانى بوده و آن را نشان نداده باشيد؟ براى يک بار هم که شده راست بگوئيد.

    اگر فکر مى‌کنيد، گفتن حقيقت باعث رنجش کسى مى‌شود، نگوئيد؛ ولى بدانيد که دروغ گفته‌ايد. به خود راست بگوئيد، ممکن است از اين راه پى ببريد که چه حقايقى بايد گفته شود. آنها را بيان کنيد.

    خودتان باشيد.

    تصور کنيد در تاريخى معين و به خاطر شغلى که واقعاً به آن نياز داريد، بايد در مصاحبه‌اى شرکت کنيد. يا اينکه مى‌خواهيد به ديدن کسى برويد که او را نمى‌شناسيد. همچنين ممکن است بخواهيد براى اولين بار آيندهٔ خود را در دست بگيريد؛ يا نزد افراد سطح بالائى برويد که نمى‌خواهيد پيش آنها گيج و دست و پا چلفتى به‌نظر برسيد و حتى مى‌خواهيد تأثير خوبى روى آنها بگذاريد. اما چون عصبى هستيد، آدرنالين (۱) بدن شما بالا رفته است.

    (۱) . آدرنالين: هورمونى است که ترشح آن باعث تندشدن ضربان قلب و گشادشدن رگ‌ها مى‌شود.

    – بايد چند نفس عميق بکشيد و سعى کنيد بر خود مسلط باشيد.

    – بهترين تأثيرى که مى‌توانيد بگذاريد، زمانى است که خودتان هستيد.

    – وقتى غلو مى‌کنيد و سعى مى‌کنيد کسى باشيد که نيستيد، مطمئن باشيد که مردم مى‌فهمند.

             تصميم بگيريد.

    آيا تصميم گيرنده خوبى هستيد؟ بله، خير. نمى‌توانيد تصميم بگيريد؟ زمانى که ما احساس‌ آسيب‌پذيرى بکنيم و اعتماد به نفس نداشته باشيم، بسيار مشکل است که به داورى خود اعتماد کنيم. در چنين لحظه‌اى به خودتان مى‌گوئيد، فکر خوبى است؟…. شايد بله… شايد هم نه… اگر دچار چنين مشکلى شديد، از اين سه راه استفاده کنيد تا بر خود مسلط شويد:

    – از خود بپرسيد، دل شما مى‌خواهد چه اتفاقى بيفتد. جواب‌هاى خود را بنويسيد. عبارات تأکيدى مثبت در مورد خواسته‌ شما، قسمت مهمى از فرايند تصميم‌گيرى است.

    – تصميم‌ بگيريد، کدام رفتار خود را بايد تغيير دهيد تا هدف خود را به واقعيت تبديل کنيد.

    – اقدام کنيد. در مورد کارى که بايد انجام دهيد، ترديد نکنيد.

             نگاه به آينده‌اى روشن‌تر

    آيا تا کنون آرزو کرده‌ايد که ”اى کاش فلان کار را انجام نداده بودم، يا فلان حرف را نمى‌زدم و يا جور ديگرى رفتار مى‌کردم!“

    ممکن است زمانى از انجام کارى پشيمان شده باشيد، شب‌ها خوابتان نبرده باشد، نگران شده باشيد و خود را به خاطر اعمال گذشته ملامت کرده باشيد. اما بدانيد که گذشته را نمى‌توان تغيير داد. در چنين زمان‌هائى پشيمانى سودى ندارد، تمام سعى خود را به‌کار بگيريد و به آينده‌اى مثبت نگاه‌ کنيد. به ياد داشته باشيد، که بهترين کار ممکن را انجام داده‌ايد. خود را سرزنش نکنيد، گذشته را فراموش کنيد و به آينده‌اى شاد روشن فکر کنيد.

             درمان با ليف ‌زدن

    براساس تحقيقات انجام شده، به اين نتيجه رسيده‌اند که پنج دقيقه ليف زدن، همان اثر سى دقيقه آهسته دويدن را بر ماهيچه‌‌ها مى‌گذارد. کشيدن ليف زبر روى پوست بدن، چربى‌هاى زير پوست را متفرق مى‌کند. سموم را از بين مى‌برد و سلامتى و درخشندگى پوست را براى شما به ارمغان مى‌آرود.

    ليف کشيدن، هر روز قبل از دوش گرفتن، توصيه شده است. براى اين کار از ليف‌هاى زبر فيبرى استفاده کنيد.

    – ليف را روى پوست خشک، يعنى قبل از اينکه آب به بدن شما بخورد، بکشيد. مسير آن بايد هر بار از پيرامون بدن به سمت قلب باشد.

    – از پاشنه هر پا شروع کنيد و بالا برويد. روى قسمت باسن و پشت را حتماً ليف بکشيد.

    – سپس آن را روى شکم و برخلاف عقربه‌هاى ساعت حرکت دهيد. بازوها، گردن، گلو، سينه، شانه‌ها و پشت را هم ليف بکشيد.

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.