• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اقتصادی , مطالب برگزیده سایت » چرا کسی خودروسازان را ادب نمی کند؟!
    کد خبر : 221936

    چرا کسی خودروسازان را ادب نمی کند؟!

    چرا کسی خودروسازان را ادب نمی کند؟!Reviewed by Aryan on Dec 18Rating: رسانه ها گزارش کرده اند، روزانه سیصد و ده تن در تهران از بیماریهایی که مرتبط با آلودگی هواست، جان خود را از دست می دهند.  از آن سو هر ساله ایران یکی از بالاترین تلفات حوادث رانندگی را در جهان دارد که…

    چرا کسی خودروسازان را ادب نمی کند؟!Reviewed by Aryan on Dec 18Rating:

    رسانه ها گزارش کرده اند، روزانه سیصد و ده تن در تهران از بیماریهایی که مرتبط با آلودگی هواست، جان خود را از دست می دهند.

     از آن سو هر ساله ایران یکی از بالاترین تلفات حوادث رانندگی را در جهان دارد که بخش مهمی از آن را ناشی از کمبود کیفیت خودروها و تجهیزات ایمنی آنها می دانند. در ماجرای آلودگی هوا نیز، استاندارد نبودن خودروها را یکی از عوامل اصلی این موضوع دانسته و بسیاری از محققان معتقدند، چنانچه خودروها در تهران، از استانداردهای معمول جهانی برخوردار بودند، این آلودگی به یک سوم کاهش می یافت!

    یکی از خطرناک ترین این عناصر آلاینده «آزبست» است؛ ماده ای که بیشتر مردم با نام عمومی «پشم شیشه» آن را می شناسند. «آزبست» که در لنت ترمز ماشینها استفاده می شود، یکی از سمی ترین آلاینده های هواست. با هر ترمز، سمی مهلک آزاد می شود که البته به سادگی می توان آن را چاره کرد! بله، می توان از آزبست استفاده نکرد. در این صورت، فقط باید کمی هزینه تولید را افزایش داد و از شیوه های جایگزین در ترمزها بهره برد.

    سالها پیش دولتمردان و دلسوزان محیط زیست به این مهم رسیدند و به خودروسازان کشور اخطار دادند که این آلاینده ها، از جمله آزبست را از چرخه خارج کنند. آنها لطف بزرگی در حق خودروسازان کرده و ده سال به آنها فرصت دادند تا خود را با این شرایط حداقلی استاندارد تطبیق دهند. خوب دقت کنید، ده سال مهلت دادند. این دهه در سال 1386 به پایان رسید. اما نتیجه آنکه، طبق اعلام گمرکات، نزدیک هشتصد هزار تن آزبست، امسال به کشور وارد شده است. بخش اعظمی از آن از مالزی است، کشوری که خود، یک گرم از این سم مهلک را در صنایع خودروسازی اش استفاده نمی کند. اما همه مسؤولان در هر سه قوه، این تخلفات خودروسازان را فقط نگاه کرده و معلوم نیست با کدام منطق، بر سر جان مردم با ایشان مدارا می کنند.

    جالب است، وقتی قیمت تخم مرغ اندکی گران می شود، غول جادویی واردات به طرفة العینی از راه می رسد و گرانفروشان را مات می کند. در مورد میوه و محصولات باغی که دیگر داد همه درآمده است. هنوز محصول باغدار ایرانی چیده نشده، انواع مصری و چینی و ترک و هندی آن وارد می شود. آنقدر شکر وارد کرده اند که گویا بسیاری از کارخانه های داخلی در حال ورشکستگی است و…

    منظورم آن است که دولت، شکر خدا، با جادوی واردات، درست و نادرست، همه بازارها را به نحوی کنترل کرده و جماعت را سرجایشان نشانده، من متحیرم که این همه خودروسازان تخلف می کنند و عاقبت هم محصولی با کیفیت موجود را که همه می دانیم چه هست، آن هم با قیمتی نزدیک دو برابر بازار جهانی، دست مشتری می دهند و اما باز همه تماشا می کنند و گمرکات سنگین بر واردات خودرو همچنان برای حمایت از از این جماعت ادامه دارد! چرا؟ مردم تا کی باید پول و سرمایه و سلامتی خود را فدای بی لیاقتی و بی کفایتی مدیران خودروسازی و سودجوییهای آنها کنند؟ چقدر سرمایه و انسان باید نابود شوند تا عاقبت اینها بتوانند محصولی با کیفیت و قیمت جهانی برای ایرانی جماعت بدهند؟!

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۵)



    • دوست

      دولتی که خودش سهمی از این خودرو سازان میگیره مگه میشه علیه اونا بلند بشه یه حرفی بزنید که با عقل جور در بیاد تازه دولتی که با پول بیت المال راهی مکه و نشست های دیگه میشند بابت کدوم حق میخواد از حقوق مردم دفاع کنه. کاش تو بطن کار این آقایون بودید و خیلی چیزها رو میدیدید.

    • aa

      >:)
      یک سری انسان های حریص و پر توقع و در عین حال تنبل جمع شدن، از طرفی مردم هم که پراید سه میلیونی رو بهشون میدن نه میلیون و خورده ای خیلی راحت با قرض و وام و … می خرن وقتی هم که بخاطر عدم ایمنی ماشین مردن اولین چیزی یادشون میفته اینه که برن پولشو از بیمه بگیرن از این اوضاع چه توقعی هست

    • yu

      خط تولید سواریها متوقف خواهد شد.
      برای دوام در بازار داخل و خارج، لازم نیست اینقدر پر هزینه بود. بهترین سواریها در دنیا تولید می شود چرا باید چرخ را دوباره اختراع کرد؟
      با راه اندازی خط تولید لوازم یدکی آنها و صادرات آن به کشورهای دنیا، بازار در اختیار قرار خواهد گرفت، صدها نفر شاغل خواهند شدبه مدتهای طولانی؛ و از همه مهمتر با واردات سواریهای ایمن، به شان و منزلت سرنشین آن احترام گذاشته خواهد شد.
      بهتر با توجه به گستردگی و تواناییهای این آب و خاک؛ به فکر تقویت صنعت کشاورزی بود تا بازار خوراکی صادراتی به دنیا را انحصاری نمود.
      با تشکر

    • رضا حیدری نژاد

      من هم معتقدم اگر واردات ماشین ازاد بود این قدر الودگی نبوددرنتیجه مرگ ومیر کمتر بودومردم هم با هزینه کمتر ماشین بهتری میخریدندانوقت میدیدیدخودروسازان هم چطوربا عجله به فکررفع عیوب خود می افتادند.نه اینکه الان انها مطمئن هستند که مردم فقط از انها خرید می کنند پس دررفع عیبهای خود جدییتی ندارند و متاسفانه در بازار انواع واقسام ماشینها ولوازم یدکی وطنی را میبینیم که ازهیچ کیفییتی برخوردار نیستندوچاره فقط دردست دولت است.بهتر است بجای حمایت ازخودروسازان دولت ازجان مردم حمایت کنندتالااقل امار کشته ها در جاده ها هم پایین بیاید.شما مقایسه کنید ادمی که در بنز المان نشته باسرعت مشخص بزند به دیوار وحالا همین ادم باهمان سرعت با سمند بزند به دیوار.اززمین تا اسمان فرق میکند.چه بسا انسانهایی راکه ما هر سال در تصادفات از دست میدهیم اگر در ماشین های المانی یا هر کجای دیگر بودند شاید زخمی می شدند ولی هالا خانواده ای عزیزش را تا ابد از دست داده است فقط بخاطر حمایت از خودرو سازان به همین مفتی.

    • تهمينه

      توي اين كشور چيزي كه ارزش نداره جون آدمهاست.البته مردم هم نبايد وقتي اين خودروهاي بي كيفيت رو ميفروشن مردم نبايد تمايلي به خريد نشون بدن .ضمنابه اين چيزهايي كه نوشتيد بنزين غيراستاندارد رو هم اضافه كنيد

    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.