• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آشپزی مدرن , تغذیه , مطالب برگزیده سایت » روس ها برای مقابله با سرما چه میخورند؟
    کد خبر : 208187

    روس ها برای مقابله با سرما چه میخورند؟

    روس ها برای مقابله با سرما چه میخورند؟Reviewed by Farnaz on Dec 15Rating: کشور منتخب ما در این مقاله روسیه است که زمستان هایش بسیار سرد بوده و به همین علت عادت های غذایی خاصی در میان مردمش رواج دارد. به طور مثال خوردن انواع گوشت…  بیشتر آنها گوشت سفید را ترجیح می دهند اما…

    روس ها برای مقابله با سرما چه میخورند؟Reviewed by Farnaz on Dec 15Rating:

    کشور منتخب ما در این مقاله روسیه است که زمستان هایش بسیار سرد بوده و به همین علت عادت های غذایی خاصی در میان مردمش رواج دارد. به طور مثال خوردن انواع گوشت…

     بیشتر آنها گوشت سفید را ترجیح می دهند اما گوشت قرمز را نیز همراه غذاهایی خاص مصرف می کنند. یکی از غذاهای معروف روسیه که در میهمانی های ایرانی نیز صرف می شود، بیف استروگانف است که مخلوطی از گوشت قرمز و خامه است و انرژی فراوانی به بدن می رساند. با ما همراه شوید تا با طرز تهیه این غذا به سبک روسی آشنا شوید.

    ● عـادت هـای غـذایـی روس هــا

    روس ها در کشت و زراعت بسیار معروفند و در واقع بیشتر منابع غذایی شان را از راه کشت تامین می کنند و به خاطر خاک زراعی بسیار عالی ای که دارند، بیشتر محصولات کشاورزی شان کیفیت بالایی دارد. نان یکی از اجزای اصلی غذایی روس ها را تشکیل می دهد و انواع نان ها در سبد غذایی شان یافت می شود. صبحانه روسی می تواند شامل یکی از همین نان های معروف همراه پنیر یا یک تکه ژامبون با پنیر پیتزا باشد. بچه ها بیشتر تمایل به خوردن وعده ای گرم مانند یک تخم مرغ آبپز همراه نان دارند. روس ها در وعده صبحانه انواع غلات را به شکل کورن فلکس همراه شیر، شکر و کره و یک فنجان قهوه می خورند.

    وعده اصلی دیگر، ناهار است که بین ساعت ۱ تا ۳ مصرف و با یک بشقاب سوپ مرغ یا با محبوب ترین سوپ روس ها، یعنی سوپ کلم، شروع می شود. بعد غذای اصلی که باید حتما تکه ای گوشت باشد. البته در صورتی که گوشت انتخابی گوشت سفید باشد، ترجیح روس ها یک تکه ماهی یا میگو همراه قارچ های آبپز و سس گوجه فرنگی مخصوص است و اگر گوشت قرمز باشد، همراه با سیب زمینی سرخ شده، پاستا، سالاد خیار و گوجه فرنگی و همراه همیشگی سفره های شان نان به مصرف می رسد.

    وعده آخر یعنی شام، چندان جایگاهی بین مردم این کشور ندارد و تقریبا در برنامه غذایی بیشتر آنها حذف شده است اما کسانی که تمایل به خوردن شام داشته باشند، آن را با یک سوپ سبک یا بشقابی از سبزی ها که البته حتما قارچ و کلم جز جدانشدنی آن است، به اتمام می رسانند.

    ● مـواد لازم (برای۴ نفر)

    گوشت گوساله/ ۳۰۰ گرم/ ۵۰۰ کیلوکالری

    آرد گندم/ ۳ قاشق غذاخوری/ ۸۰ کیلوکالری

    پیاز خرد شده/ ۵/۰ لیوان/ ۱۰ کیلوکالری

    کره/ ۴ قاشق غذاخوری/ ۳۶۰ کیلوکالری

    قارچ خرد شده/ ۴ لیوان/ ۵۰ کیلوکالری

    خامه/ ۵ قاشق غذاخوری/ ۴۵۰ کیلوکالری

    آب گوشت/ ۱ لیوان/ ۱۰۰ کیلوکالری

    پودر سیر/ ۲ قاشق غذاخوری/ ۰ کیلوکالری

    نمک و فلفل سیاه/ به میزان دلخواه/ ۰ کیلوکالری

    ● طـرز تـهـیـه

    ابتدا تکه های گوشت را که به صورت نواری برش داده اید، در آرد بغلتانید. کره را در یک ظرف بریزید و حرارت دهید و گوشت ها را در آن بریزید و بعد به ترتیب قارچ های خردشده، پودر سیر و پیاز را اضافه کنید و بگذارید تا جایی که پیازها طلایی رنگ شوند، روی حرارت باقی بمانند. حالا آب گوشت را در این محتویات بریزید و اجازه دهید گوشت ها کاملا پخته شوند. وقتی پخت گوشت ها به پایان رسید، محتویات را در ظرفی بریزید و خامه همزده را به آنها اضافه کنید. به این ترتیب غذا آماده سرو کردن خواهد بود.

    ● مـقـدار کـالـری

    این غذا در مجموع ۱۵۶۰ کیلوکالری انرژی دارد اما تقسیم آن میان ۴ نفر مقدار کالری دریافتی را برای هر نفر به ۳۹۰ کیلوکالری خواهد رساند. البته خوردن این غذا با چند برش نان، مقدار کالری دریافتی را حداقل ۱۶۰ کیلوکالری دیگر نیز اضافه خواهد کرد.

    ● گـوشت گـوسـالـه عـلـیـه ویـروس هــا

    اگر ورزشکار هستید یا به دلیل نوع شغلتان باید ماهیچه های قوی داشته باشید، بهتر است از گوشت گوساله به عنوان یکی از منابع عالی پروتئین استفاده کنید زیرا این گوشت منبع اسیدهای آمینه ضروری است که منبع تامین انرژی برای ماهیچه ها هستند و هنگام استرس های فیزیولوژیک، به افزایش ذخیره سازی و سنتز پروتئین ها نیز کمک می کنند. این اسیدهای آمینه «لوسین»، «ایزولوسین» و «والین» نام دارند که همگی می توانند این خواص را داشته باشند. نتایج بررسی ها نشان داده اند که در هر ۱۰۰ گرم از این گوشت، بین ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ میلی گرم اسیدهای آمینه مورد نظر وجود دارد و می تواند نیاز روزانه بدن را تامین کند. علاوه بر این، در گوشت گوساله اسیدآمینه ضروری دیگری به نام لیزین یافت می شود که در صورت دریافت مقادیر مورد نیاز آن، سیستم ایمنی بدن تقویت می شود و احتمال بروز عفونت های ویروسی به حداقل ممکن می رسد. این اسیدآمینه پیش ساز کارنیتین است که خود در سوزاندن چربی ها دخالت دارد و به کاهش وزن و حتی پیشگیری از اضافه وزن کمک می کند.

    ● خـامـه عـلـیـه کـمـبـود انــرژی

    خامه بخش چرب شیر است که طی فرآیندی از بخش آبی آن جدا می شود. در این بخش کمترین مقدار املاح (مانند کلسیم) وجود دارد اما بیشترین مقدار اسیدهای چرب در آن یافت می شود. این چربی ها از نوع اشباع هستند بنابراین نباید در مصرف این نوع چربی زیاده روی کرد زیرا می تواند زمینه ابتلا به چاقی، چربی خون، گرفتگی عروق و بیماری های قلبی و سکته را فراهم کند. البته کسانی که از کمبود وزن رنج می برند، می توانند با افزودن ۱ تا ۲ قاشق از این ماده غذایی، چگالی کالری وعده های غذایی را افزایش دهند. خوردن خامه در هر شرایطی زیان بار نیست بلکه باید مقادیر حساب شده ای از آن را به مصرف رساند. هر قاشق مرباخوری خامه یک واحد چربی یا روغن محسوب می شود و ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد که باید آن را در کل انرژی ای که در طول روز دریافت می کنید، در نظر گرفت.

    ● قـارچ عـلـیـه بـیـمـاری هـای قـلـبـی

    این سبزی کم کالری، از منابع مناسب ماده معدنی ای به نام پتاسیم است به طوری که مصرف ۱۰۰ گرم از آن می تواند ۳۲۰ میلی گرم پتاسیم به بدن برساند بنابراین بیماران فشار خونی که از اضافه وزن نیز رنج می برند، بهتر است این سبزی را به صورت خام یا بخارپز شده در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند. نکته دیگر درباره این سبزی، مقدار فولاتی است که در آن یافت می شود. به این ترتیب که با خوردن ۲ لیوان قارچ خردشده، بدن ۴۴ میکروگرم اسید فولیک دریافت می کند که احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش خواهد داد. قارچ هم خون را رقیق و هم از گرفتگی عروق جلوگیری می کند بنابراین انتظار می رود که احتمال بروز بیماری های قلبی در مصرف کنندگان قارچ کمتر شود. فراموش نکنید که قارچ مرغوب، بافتی خشک، سفت و تمیز دارد و بهتر است انواعی که بافتی شل و لکه دار دارند، خریداری نکنید.

    ● اگر بیماری قلبی دارید

    بهتر است به جای گوشت گوساله، در این غذا فیله های سینه مرغ بریزید. در ضمن به آن کمی سیر تازه اضافه کنید و مقدار کره و خامه مصرفی تان را نیز به حداقل برسانید زیرا هر دوی آنها مملو از اسیدهای چرب اشباع هستند که باید آنها را محدود استفاده کنید.

    ● اگر کم خون هستید

    این غذا از منابع آهن است اما چه بهتر که برش های گوشت از قسمت های ماهیچه ای انتخاب شوند که آهن بیشتری دارند. در ضمن، بهتر است این غذا را با سبزی های رنگی بخارپز شده و آب پرتقال تازه مصرف کنید تا جذب آهن به حداکثر برسد.

    ● اگر لاغر هستید

    این غذا علاوه بر پرکالری بودن، مملو از املاحی است که به احتمال زیاد شما به کمبود آنها دچار هستید. البته بهتر است برای هر چه مغذی ترشدن این غذا، به آن جوانه گندم و کمی فلفل دلمه ای رنگی نیز اضافه و با نوشیدن یک لیوان شربت آب لیموی تازه آن را تکمیل تر کنید.

    پروانه شهرکی

    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.