• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » فرهنگی و هنری » نقش موثر فرهنگیان در دفاع مقدس/ عمل به وظیفه خطیر معلّمی در جبهه و پشت جبهه ها
    کد خبر : 2045356

    نقش موثر فرهنگیان در دفاع مقدس/ عمل به وظیفه خطیر معلّمی در جبهه و پشت جبهه ها

    نقش موثر فرهنگیان در دفاع مقدس/ عمل به وظیفه خطیر معلّمی در جبهه و پشت جبهه هاReviewed by on Sep 15Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صاحب نیوز؛ محمدرضا کثیری پیرامون چرایی نامگذاری دفاع مقدس به این نام، اظهار کرد: در تاریخ ما جکومت های مختلفی برس کار…

    نقش موثر فرهنگیان در دفاع مقدس/ عمل به وظیفه خطیر معلّمی در جبهه و پشت جبهه هاReviewed by on Sep 15Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صاحب نیوز؛ محمدرضا کثیری پیرامون چرایی نامگذاری دفاع مقدس به این نام، اظهار کرد: در تاریخ ما جکومت های مختلفی برس کار بودند که هیچ وجهه دینی نداشتند و جنگ هایی را که آغاز می کردند و یا جنگ هایی که علیه آن ها صورت می گرفته و دیگر کشورها به مرزهای ما تعرض می کردند، صرفا برای کشورگشایی بوده است.

    پیشکسوت عرصه دفاع مقدس دفاع مقدس به دلیل اینکه حکومت، اسلامی بدوه و یک نظام اسلامی بر سر کار است، مقدس نامیده شده است، خاطرنشان کرد: دشمن برای نابودی تقدس و اسلام اقدام کرد و هر دو طرف برای حفظ و نابودی ارزش ها و حکومت اسلامی، جنگیده اند، دفاع مقدس، مقدس نامیده شده است.

    وی ادامه داد: حمله از جانب طرف مقابل بوده است و ما قصد حمله به هیچ شخصی نداشته ایم، پس این جنگ نیز یک دفاع مقدس نامیده شده و همیشه هم دفاع مقدس می ماند.

    کثیری در رابطه با حضور نیروهای مردمی در عرصه دفاع و نقش آن ها در جنگ تحمیلی، عنوان کرد: انقلاب اسلامی وقتی به پیروزی رسید با خسارت هایی هم به طور مسلم مواجه شد که یکی از آن ها نیروهای نظامی بودند؛ بخشی از نیروهای نظامی ما وابسته به حکومت شاهنشاهی بوده و به مردم خود خیانت کرده که پس از پیروز انقلاب، یا فرارکرده، یا خلع ید شده و یا مجازات شدند و هسته های مرکزی ارتش از بین رفت و آن طور که باید توان فرماندهی نداشت.

    پیشکسوت فرهنگی افزود: نمونه های این عدم ساختارمند بودن ارتش در ابتدای جنگ بسیار وجود داشت؛ عراق وقتی تا ۱۰ کیلومتری اهواز رسید، استاندار وقت خوزستان در پیامی اعلام کرد مردم خودتان از خودتان دفاع کنید و ارتشی نبود که از مردم دفاع کند و لذا خود مردم باید به پا برمی خواستند.

    وی با بیان اینکه کلیت ارتش نیز تربیت شده نیروهای طاغوت بوده و با آرمان هایی که ما برای آن ها مبارزه می کردیم، کم تر آشنا بودند، تصریح کرد: وقتی صحنه خالی بود و دشمن هم برای نابودی نظام و اعتقادات ما آمده بود، خود مردمی که این نظام و انقلاب را به وجود آوردند تصمیم گرفتند خود از ارزش ها و مرزهای کشور دفاع کنند و لذا با دست خالی وارد عرصه شدند و تا آن جا که توانستند دشمن را متوقف کردند تا عملیات های متعدد موجب شد دشمن از خاک کشور بیرون شود.

    کثیری در رابطه نقش معلمان و فرهنگیان در عرصه دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی که آموزش و پرورش وارد عرصه انقلاب اسلامی شد، این انقلاب تثبیت شد.

    پیشکسوت فرهنگی تاکید کرد: زمانی که مدارس و آموزش و پرورش تعطیل شد، معلمان و دانش آموزان وارد عرصه انقلاب شدند و تظاهرات عمیق تر و وسیع تر شد، نظام طاغوت هم سرنگون شد که اگر این حضور فعال فرهنگیان نبود شاید پیروزی انقلاب به تاخیر می افتاد.

    وی این تاثیرگذاری را خاصیت نیروی جوانی و پای پند به ارزش ها بودن معلمان دانست و عنوان کرد: فرهنگیان ما اطلاعات بیشتری در مورد نظام طاغوت داشتند و اینگونه مردم عادی را آگاه می کردند؛ این توان و نیرو به بعد از انقلاب هم منتقل شد و فرهنگیان در وقایع بعد از انقلاب نیز نقش موثری داشتند.

    کثیری با بیان اینکه فرهنگیان پس از پیروزی انقلاب با دست بازتر و فراغ بال دانش آموزان را تربیت کرده و آرمان های انقلاب را برای آن ها تبیین می کردند، عنوان کرد: جامعه آن روز کمتر با مسائل انحرافی و مشکلات فرهنگی کم تر مواجه بود و لذا تاثیرگذاری این قشر نیز بیشتر بود.

    پیشکسوت عرصه دفاع مقدس دفاع مقدس، با اشاره به اقدامات فرهنگیان در زمان دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: فرهنگیان در مدارس نقش بصیرت افزایی داشته و مسائل روز را برای دانش آموزان بیان می کردند؛ در آن زمان به تازگی انقلاب به پیروزی رسیده بود و برای دانش آموزان قبل و بعد انقلاب را که دیده بودند و ظلم ها، استثمارها و استعمارها را لمس کرده بودند و به خوبی چگونگی آن ها و آزادی ها بعد از انقلاب را برای مردم بیان می کردند و آن ها برای دفاع از انقلاب آماده می کردند.

    وی با اشاره به نقش دیگر فرهنگیان، گفت: خود معلمان در جبهه های حق علیه باطل شرکت می کردند و زمانی که دانش آموزان یک معلم با چشم خود مشاهده می کردند که معلم آن ها به خوبی مسائل را برای آن ها تبیین کرده و چراغ راه آن ها شده و خود نیز به خط و جبهه ها رفته و شهید شده و پیکرش به شهر برمی گردد؛ به این مسیر علاقه مند شده و دانش آموزان معلمان مجاهد نیز در جبهه ها حضور پیدا می کردند.

    کثیری با اشاره به نقش سوم فرهنگیان در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: معلمان درس و مشق و آموزش و پرورش را در جبهه ها نیز ادامه می دادند.

    وی افزود: اگر دانش آموزی به جبهه می آمد، در کنار او به او آموزش داده و در زمان هایی که علمایات نبود و نیروها استراحت می کردند کلاس های درس در پشت خاکریزها برگزار می کردند.

    وی ادامه داد: مجموع این اقدام ها و کارهای انجام شده توسط معملمان و نیروهای فرهنگی نشان دهنده نقش موثر آن ها در دفاع مقدس است.

    انتهای پبام/ 

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.