• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » فرهنگی و هنری » جا ماندن در سینما به‌ منزله عقب افتادن تمدن اسلامی است
    کد خبر : 2044002

    جا ماندن در سینما به‌ منزله عقب افتادن تمدن اسلامی است

    جا ماندن در سینما به‌ منزله عقب افتادن تمدن اسلامی استReviewed by on Sep 11Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، علاءالدین کیا پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره توانمندسازی دانشجو معلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: برای بنده استان اصفهان بیش از آنکه به گنبدهای…

    جا ماندن در سینما به‌ منزله عقب افتادن تمدن اسلامی استReviewed by on Sep 11Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، علاءالدین کیا پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره توانمندسازی دانشجو معلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: برای بنده استان اصفهان بیش از آنکه به گنبدهای فیروزه‌ای مشهور باشد به شهدایش در دفاع مقدس شهره است.

    وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کار هنری و سینما، افزود: دانشگاه فرهنگیان به دلیل همین اهمیت فیلم را برای دوره‌های آموزشی انتخاب کرد، چراکه برای رساندن مفاهیم و مقاصد راه دیگری غیر از زبان هنر نیست و متعالی‌ترین هنر هم سینما است.

    مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: فیلم صرفاً یک وسیله آموزشی نیست، بلکه ابزاری است که فرهنگ را با خود به همراه می‌آورد و اگر در این زمینه عقب بمانیم در زمینه پیامی که در راستای تمدن سازی باید برسانیم عقب خواهیم ماند.

    وی ادامه داد: معلمان شایسته دارای شایستگی‌های عمومی، اختصاصی و حرفه‌ای هستند که در هر کدام از این‌ها فیلم حرف اول را می‌زند.

    کیا در ادامه تصریح کرد: سواد امروزه صرفاً به معنای متداول سنتی نیست و مفهوم عالی‌تری در حوزه‌های مختلف پیدا کرده که سواد رسانه‌ای یکی از این حوزه‌ها است و در دانشگاه فرهنگیان هم خصوصاً در زمان فعلی که پیام‌های سیل‌آسا از طریق فیلم منتشر می‌شود، سواد رسانه‌ای اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

    وی با تأکید بر اینکه فرصت ما به دلیل کوتاه بودن عمر کوتاه است و باید از این فرصت استفاده کنیم، اضافه کرد: معلم باید توان نقد و تجزیه‌وتحلیل فیلم را داشته باشد و ازآنجایی‌که مخاطب ما دانشجو معلمان هستند، کار ما مضاعف و دوگانه است و تراز بالاتری دارد و آشنایی با فن‌های نقد فیلم اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

    مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: در دانشگاه فرهنگیان حرکت جدیدی شروع‌شده و نگاه به موضوع فیلم نگاه پیشروانه ای است و تلاش می‌کنیم دانشجو معلمان از بیشترین توان در این حوزه برخوردار شوند، معلمی توانمند است که در حوزه‌های مختلفی از مهارت‌های عمومی و تخصصی توانمند باشد.

    وی در پایان با اشاره به برگزاری ۴۷ دوره جشنواره فیلم رشد گفت: در این جشنواره در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ جهش ۸ برابری داشتیم.

    محمدرضا رضایی، دبیر دومین دوره توانمندسازی دانشجو معلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان در تبیین هدف از برگزاری این دوره مطرح کرد: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این دوره توانمندسازی دانشجو معلم‌ها در حوزه فیلم و استفاده از ابزار فیلم و دانش‌افزایی اساتید و دانشجو معلم‌ها در راستای انجام‌ وظیفه بهتر است.

    وی با اشاره به دادن گواهینامه شرکت در دوره فیلم‌سازی به مخاطبان این دوره گفت: این گواهینامه فقط به افرادی داده می‌شود که این دوره را که به‌صورت کارگاهی برگزار می‌شود با موفقیت طی کنند.

    دبیر اجرایی دومین دوره توانمندسازی دانشجو معلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان در پایان خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است که در سند تحول آموزش‌وپرورش در کنار حکومت آمده است؛ پشت برگزاری این دوره یک فکر خوابیده و به دنبال این هستیم که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه امضا کنیم و با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تفاهم‌نامه همکاری امضا شده که دانشجو معلمان می‌توانند دوره را با تخفیف بگذرانند.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.