• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » سیاسی » دولت‌ها هنرمندان را برای ویترین انتخابات می‌خواهند
    کد خبر : 2034659

    دولت‌ها هنرمندان را برای ویترین انتخابات می‌خواهند

    دولت‌ها هنرمندان را برای ویترین انتخابات می‌خواهندReviewed by on Aug 7Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از خبرنگار مهر، نشست خبری احسان محمدحسنی رییس سازمان هنری رسانه ای اوج صبح امروز ۱۶ مرداد در محل این سازمان در حال برگزاری است. در ابتدای این نشست وی از شهید صارمی یاد کرد و گفت: چند…

    دولت‌ها هنرمندان را برای ویترین انتخابات می‌خواهندReviewed by on Aug 7Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از خبرنگار مهر، نشست خبری احسان محمدحسنی رییس سازمان هنری رسانه ای اوج صبح امروز ۱۶ مرداد در محل این سازمان در حال برگزاری است.

    در ابتدای این نشست وی از شهید صارمی یاد کرد و گفت: چند سال پیش وقتی طوفان داعش تا نزدیک مرزهای ایران رسید و فیلم های سر بریدن انسان ها و به بردگی گرفتن زن ها دست به دست می شد با هلیکوپتر به فرودگاه دمشق و حلب رفتیم. آن روزها حلب در اختیار داعش بود و رزمندگان هم می خواستند وارد شهر شوند و نبرد تمام عیاری در جریان بود. آن زمان در حالی که فرودگاه در اختیار مسلحان بود، هلیکوپتر حامل حسین همدانی از ارتفاع زیاد وسط بیابان نشست و جاسوس ها خبر بردند که هواپیمایی حاوی سربازان چچنی و ایرلندی نشسته است.

    وی افزود: فضای سختی بود، سردار همدانی مناره کجی را به ما نشان داد و گفت یکی از نیروهای داعش آنجا نشسته بود و یک گروهان از مدافعان را می زد و ما هرچه او را می زدیم فایده نداشت و موقعی بالای سر او رسیدیم که تمام فشنگ های او تمام شده بود. ما امروز در شرایطی حرف می زنیم که حلب و موصل فتح و مرز بین سوریه و عراق باز شده است و همه دشمنانی که دست به دست هم داده بودند تا حزب الله سوریه و ایران را شکست دهند و بین ما فاصله ایجاد کنند از بین رفته اند. هدف آنها ایران بوده و ما این آرامش را مدیون خون شهدای حرم، صبر خانواده آنها و شجاعت افرادی مثل حاج قاسم سلیمانی هستیم.

    محمدحسنی با اشاره به رویکرد دولت ها به عرصه فرهنگ گفت: در هیچکدام از دولت‌های گذشته تا دولت فعلی فرهنگ و هنر و رسانه دغدغه نبوده است. ممکن است وزیری عوض شود اما در همیشه روی یک پاشنه چرخیده و آن مظلومیت فرهنگ است. فرهنگ همیشه برایشان به مثابه یک کالای لوکس بوده و هنرمندان را فقط برای ویترین انتخابات خواسته ایم. انتخابات که می شود همه بسیح می شوند که هنرمندان را به کارزار انتخابات بیاورند و هیچوقت فکر نکرده اند این انتخابات تمام می شود و بارها دیده ایم که از فردای انتخابات انگار نه انگار هنرمندی بوده است. این تمام کارکرد انتخابات برای مسئولان است، در حالی که این چهره ها مانند ثروت هستند. در این بین دستگاه های فرهنگ و هنری ما هم منفعل و بی برنامه هستند و حواس خود را به جشنواره های بی رمق و امور حاشیه ای داده اند، در سال ۳۰۰ جشنواره بی خاصیت برگزار و میلیاردها تومان خرج آنها می شود.

    رییس سازمان اوج بیان کرد: نسبت جشنواره ها با تولید حکایت همان ضرب المثل شام و ناهار هیچی است و در این بین آثار تولید شده هم عمدتا خنثی و عقیم هستند. نزدیک به چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است اما دریغ از یک فیلم سینمایی در حد بین المللی و با توجه به اتفاقات ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن و پیروزی بدون خشونت انقلاب اسلامی، ما یک اثر هم از این ۱۰  روز در حد بین المللی نداریم. البته وضعیت ما در حوزه ادبیات، هنرهای تجسمی و موسیقی هم همین است.

    وی در بخش دیگر صحبت هایش درباره فعالیت های اوج عنوان کرد: در سال ۹۰ عده ای از بچه ها دست به دست هم آمدند و ظرف این ۶ سال نزدیک به ۱۱ اثر با ابعاد و تنوع مختلف تولید شد و این نشان از این داشت که ما با دغدغه محتوا وارد این میدان شده ایم و در عین حال زیبایی و جذابیت برای ما اولویت دارد اما اولویت اصلی محتوا است. ما با کارها و تولیدات خود حرف می زنیم و کارهای ما زیر ذره بین مردم، کارشناسان و مسئولان است. ما با مسئولان توافق کردیم که حرف زدن با آنها و تولید با ما باشد، این یک توافق نانوشته است. ما به کارمان افتخار می کنیم اما در این مسیر بی غلط هم نبوده ایم.

    این مدیر فرهنگی عنوان کرد: اوج برای تولید محصولات موثر همه ایده های موثر را روی هوا می زند. محصول موثر یعنی کار نو، خوب، موثر و با قیمت مناسب. اوج یک ستاد کم عده و چابک با حدود ۵۰ نیرو است، اوج درون خود چیزی تولید نمی کند و هیچ تجهیزات هنری اینجا نیست بلکه همه تجهیزات در موسسات دیگر است. ما یک ستاد هستیم که کار اصلی ما برنامه ریزی و شکار کردن ایده های جدید در عرصه های مختلف هنری است. ما طرح ها و ایده های جدید را پیدا و برای این ایده ها همه امکانات را بسیج می کنیم.

    محمدحسنی ادامه داد: یکی از افتخارات اوج این است که بستری برای شناسایی استعدادهای خوش ذوق و مومن و محل رشد این جوانان است و دراین ۶ سال مثل یک آزمایشگاه عمل کرده و می توان آن را مانند پژوهشگاه رویان دانست. ما در عرصه نمایش میدانی فعالیت های جدی داشته ایم و نزدیک به ۱۷ استان نمایش های اوج را میزبانی کرده و ۲ میلیون تماشاچی داشته ایم. نمایشی مانند «فصل شیدایی» حتی به سوریه رسیده و هفته آینده در حلب برنامه اجرا می کنیم.

    این گزارش به روز می شود…

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.