• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » فرهنگی و هنری » تربیت معلم فکور و خلاق، رویکرد دانشگاه فرهنگیان
    کد خبر : 2033677

    تربیت معلم فکور و خلاق، رویکرد دانشگاه فرهنگیان

    تربیت معلم فکور و خلاق، رویکرد دانشگاه فرهنگیانReviewed by on May 6Rating: «ایرج مهدی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با ۱۵۵۲ دانشجو در سه پردیس در رشته‌های آموزش زبان‌انگلیسی، آموزش زیست‌شناسی، آموزش ابتدایی، مشاوره و راهنمایی فعالیت می‌کند. وی اظهار کرد: هدف ما تربیت یک معلم سنتی مقلد نیست، بلکه…

    تربیت معلم فکور و خلاق، رویکرد دانشگاه فرهنگیانReviewed by on May 6Rating:

    «ایرج مهدی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با ۱۵۵۲ دانشجو در سه پردیس در رشته‌های آموزش زبان‌انگلیسی، آموزش زیست‌شناسی، آموزش ابتدایی، مشاوره و راهنمایی فعالیت می‌کند.

    وی اظهار کرد: هدف ما تربیت یک معلم سنتی مقلد نیست، بلکه رویکرد دانشگاه فرهنگیان تربیت یک معلم فکور و خلاق است و در این راستا سرفصل‌های بسیاری از دروس بازنگری شد و می‌توان گفت محتوای دروس یک رشته که هم در دانشگاه فرهنگیان و هم در دانشگاهی دیگر تدریس می‌شود، در دانشگاه فرهنگیان متفاوت و جدید است.

    رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در دانشگاه فرهنگیان به آن توجه ویژه می‌شود، دروس عملی است به گونه‌ای که دانشجو ممکن است برای یک واحد درس عملی مجبور باشد چند ساعت سر کلاس کار عملی حضور داشته باشد.

    مهدی‌زاده گفت: دانشگاه فرهنگیان برنامه سال تحصیلی پیوسته دارد به این معنا که حتی برای تابستان و اوقات فراغت دانشجو نیز برنامه‌هایی تنظیم می‌شود هم‌چنین دانشجویان در طول تحصیل ۱۹ واحد دروس تعلیم و تربیت اسلامی نیز می‌گذرانند.

    رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: موفقیت در کار معلمی بسته به نوع نگاه و انگیزه فرد از انتخاب این مسیر دارد، اگر تفکر او تفکر تعلیم و تربیتی بوده به فرزندانش خویش در کلاس عشق بورزد بی‌شک در تعامل با دانش‌آموزان موفق خواهد بود.

    مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: البته این عشق و معرفت باید برگرفته از تجربه‌های علمی موفق باشد تا فرد را در تعامل با دانش‌آموز دچار مشکل نشود.

    وی هم‌چنین در زمینه پژوهش در دانشگاه فرهنگیان گفت: نمی‌توانیم بگوییم صددرصد به اهدافمان رسیده‌ایم، اما با توجه به این‌که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند فعالیت‌های قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند.

    رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی اظهار کرد:پارسال ۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه در همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی مقاله ارائه کرده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد باید بیشتر از این در حوزه پژوهش فعالیت داشته باشیم.

    مهدی‌زاده ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که پژوهش باید به حل مسائل اجتماع و توسعه علم کند و از طرف دیگر خود استاد نیز علاقمند به پژوهش بوده و دانشجوی خود را به این مسائل علاقمند کند.

    وی افزود: هم‌اکنون در دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی ۱۹ استاد موظف و ۱۶۰ استاد غیرموظف فعالیت می‌کنند که با توجه به میزان دانشجویان، نیازمند جذب اعضای هیئت علمی هستیم که البته جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان طبق روال وزارت علوم انجام می‌گیرد.

    رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که دانشگاه فرهنگیان اکنون به ۹ منطقه تقسیم شده است، یادآور شد: تأمین اعضای هیئت علمی، فضا و امکانات مناسب، نیاز منطقه و سابقه یک رشته در یک دانشگاه از جمله مؤلفه‌هایی است که برای ایجاد یک رشته در یک دانشگاه فرهنگیان مد نظر قرار می‌گیرد.

    انتهای پیام

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.