• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , اخبار پربازدید , بهداشت و سلامت » چربی خطرناک شکم تان را با این ۵ ماده غذایی ضربه فنی کنید!
    کد خبر : 2025953

    چربی خطرناک شکم تان را با این ۵ ماده غذایی ضربه فنی کنید!

      آب کردن چربی شکم با اضافه کردن چند خوراکی خاص وزن اضافی در اطراف ناحیه میانی بدن می تواند خطر بیماری های قلبی و دیابت را افزایش دهد. خوشبختانه برخی خوراکی های خاص هستند که می توانند چربی این قسمت (شکم) را تر و تمیز کنند.   چربی شکم خیلی بدتر از چربی ران ها…

    ۳۶۱

     

    آب کردن چربی شکم با اضافه کردن چند خوراکی خاص

    وزن اضافی در اطراف ناحیه میانی بدن می تواند خطر بیماری های قلبی و دیابت را افزایش دهد. خوشبختانه برخی خوراکی های خاص هستند که می توانند چربی این قسمت (شکم) را تر و تمیز کنند.

     

    چربی شکم خیلی بدتر از چربی ران ها و باسن است

    بیش از ۷۰ درصد بزرگسالان – ۲۰ ساله و بالاتر – اضافه وزن دارند و تقریبا ۴۰ درصد چاق در نظر گرفته می شوند. بسیاری از ما این وزن اضافه را در قسمت میانی بدن خود داریم و چربی شکم خیلی بدتر از چربی اطراف ران ها و باسن است چون باعث تغییر در تولید هورمون ها و افزایش التهاب می شود و به نوبه خود باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع ۳ و برخیسرطان ها است.

     

    چگونگی اندازه گیری دور شکم:

    برای اندازه گیری دور شکمتان، ایستاده و درست دور شکمتان، بالای استخوان لگن خاصره را با متر اندازه بگیرید. این اندازه در مردان باید کمتر از ۸۷ سانتی متر و در زنان باید کمتر از ۱۰۰۰ سانتی متر باشد.

    فقط کم کردن ۲ سانتی متر از این چربی می تواند تاثیر بسزایی در سلامت داشته باشید. البتهورزش می تواند به از بین بردن چربی کمک کند ولی این کار را با رژیم هم می تواند انجام دهید. – نه فقط با حذف خوراکی ها بلکه با اضافه کردن خوراکی های خاصی که در ادامه به شما معرفی می کنیم:

     

    ۱. ماهی سالمون

    این غذای دریایی محبوب سرشار از پروتئین است که می تواند به احساس سیری در شما کمک کرده و باعث شود در طور روز غذای کمتری بخورید. همچنین یکی از غنی ترین منابع ویتامین D است. ویتامین D به کم کردن چربی شکم کمک می کند و در تولید هورمون های تنظیم کننده اشتها نقش دارد و به سلول های چربی شکمی دستور آب شدن می دهد.

    میلیون ها راه برای پخت سالمون وجود دارد: سالمون گریل شده، آب پز، کبابی یا حتی چرخ کرده با سالاد را امتحان کنید.

     

    ۲. ماست یونانی

    ماست کم چرب یونای دو برابر ماست سنتی پروتئین سیر کننده دارد که مدت زمان بیشتری می تواند شما را سیر نگه دارد و اشتهایتان را کنترل کند. که این به معنی چربی شکمی کم تر است.

    همچنین ماست یونانی غنی از کلسیم است و محققان کلسیم را به سطوح پایین تر چربی شکمی مرتبط می دانند. البته تمام مواد مغذی در خوراکی ها هماهنگ با هم عمل می کنند ولی کلسیم از این نظر خاص شده که به باور کارشناسان به افزایش سوزاند چربی و کاهش جذب چربی و افزایش سرعت متابولیسم کمک می کند. با توجه به مطالعه ای که در تغذیه و متابولیسم انجام شده، ماست همچنین دارای پروبیتویک است، باکتری های مفیدی که به سیستم گوارشی کمک می کنند و باعث داشتن وزن سالم می شوند.

     

    ۳. کنگر فرنگی یا آرتیشو

    پروبیوتیک ها و پریبیوتیک ها چه هستند؟ و چه تفاوتی باهم دارند؟

    پروبیوتیک ها probiotics: باکتری های زنده ای هستند که در غذاهای خاص یا مکمل ها یافت می شوند. آنها می توانند فواید بیشماری برای سلامتی داشته باشند.

    پریبیوتیک ها یا پربیوتیک ها prebiotics: این مواد از انواعی از کربوهیدرات ها می آیند (اغلب فیبر) که انسان نمی تواند هضم شان کند. باکتری های مفید روده شما این فیبرها را می خورند.

    باکتری های روده که کلاً به آن ها فلور روده یا میکروبیوتای روده می گویند، عملکردهای مهم زیادی در بدن دارند. مصرف متعادلی از هردو نوع بیوتیک ها، این اطمینان را به شما می دهد که از هردو نوع به میزان مناسب دارید، و در نتیجه به نفع سلامتتان است.

    در حالی که ماست پروبیوتیک probiotics است، آرتیشو پربیوتیک prebiotics است. یعنی پربیوتیک ها روده را تغذیه می کنند تا قدرت انجام وظیفه شان را داشته باشند.

    ترکیبی از پریبیوتیک ها و پروبیوتیک ها، روده را با باکتری های خوب پر کرده و زمانی که صحبت از چربی شکم می شود باکتری های خوب اهمیت بالایی پیدا می کنند زیرا آن ها نقش تداخلی در ذخیره چربی و کاهش التهاب ایفا می کنند.

    چگونگی مصرف آرتیشو: مغز ساقه آرتیشوی خرد شده را به سالاد، سوپ و پاستا اضافه کنید یا مزه دار کرده و در فر کباب کنید.

     

    ۴. کلم بروکلی

    چندین مطالعه رابطه بین افرادی که مقدار زیادی سبزیجات پررنگ ( به خصوص سبز، زرد و نارنجی ) مصرف می کنند و پایین آمدن سطح چربی های احشایی (اعضای داخلی بدن) و اطراف اندام های بدن را به وضوح نشان داده اند.

    کلم بروکلی یکی از معدود سبزیجات دارای کلسیم است و همانطور که در موارد بالا ذکر شد، کلسیم نقش موثری در چربی زدایی از شکم دارد. مورد جالب دیگری که در نتیجه تحقیقات حاصل شد این است که کلسیم موجود در مواد غذایی از کلسیم موجود در مکمل ها موثرتر است. و این هم یک دلیل دیگر برای اضافه کردن کلم بروکلی به سبد خریدتان است.

     

    ۵. پیاز

    پیاز حاوی نوعی فیبر محلول به نام  اینولین inulin است که به عنوان یک پربیوتیک prebiotic عمل می کند – درست مثل آرتیشو.

    باز هم باید خاطر نشان شویم که این ماده غذایی برای سلامت روده مفید است و بر اساس مطالعات اولیه ممکن است تسهیل کننده کاهش وزن در ناحیه شکمی باشد.

    نیازی به ذکر نیست که پیاز راهی ساده برای اضافه کرده عطر و طعم به انواع غذاهای مختلف است – همه چیز از سوپ گرفته تا خورش، ساندویچ، تاکو، همبرگر و پیتزا –بدون اضافه کردن کالری، چربی، سدیم یا شکر.

    منبع: سیمرغ
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.