• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » سیاسی » خشم فرانسوی‌زبانان از انتخاب شعار انگلیسی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس
    کد خبر : 2012639

    خشم فرانسوی‌زبانان از انتخاب شعار انگلیسی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس

    خشم فرانسوی‌زبانان از انتخاب شعار انگلیسی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریسReviewed by on Feb 19Rating: فرانسوی‌ها از اینکه کشورشان شعار کمپین میزبانی پاریس از المپیک ۲۰۲۴ میلادی را به زبان انگلیسی اعلام و روی برج “ایفل”، نماد پاریس، نصب کرده، خشمگین هستند. به گزارش ایران ویج به نقل از عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، طرفداران…

    خشم فرانسوی‌زبانان از انتخاب شعار انگلیسی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریسReviewed by on Feb 19Rating:

    فرانسوی‌ها از اینکه کشورشان شعار کمپین میزبانی پاریس از المپیک ۲۰۲۴ میلادی را به زبان انگلیسی اعلام و روی برج “ایفل”، نماد پاریس، نصب کرده، خشمگین هستند.

    به گزارش ایران ویج به نقل از عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، طرفداران استفاده از زبان فرانسه به انتخاب شعار انگلیسی “MADE FOR SHARING” (برای به اشتراک گذاشتن ساخته شده‌ام) از سوی کمیته ملی المپیک فرانسه خشمگین شدند.

    این شعار برای تبلیغ کمپین میزبانی فرانسه از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ ، جمعه ۲۹ بهمن‌ماه، بر روی برج ایفل قرار گرفت و با نور پردازی ویژه‌ای برجسته شده است.

    شهر پاریس با شهرهای لس آنجلس (آمریکا) و بوداپست (پایتخت مجارستان) برای میزبانی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ رقابت می‌کند.
    کمیته ملی المپیک در فرانسه درباره انتخاب شعار به انگلیسی اعلام کرد: دلیل اصلی انتخاب شعار به زبان انگلیسی دسترسی به مخاطبان بیشتر است.

    “مولییر” استاد دانشگاه فرانسوی و مسئول حمایت از زبان فرانسه با انتقاد از انتخاب این شعار گفت: این شعار در حد یک شعار تبلیغ پیتزاست.
    وی افزود: این شعار برای تبلیغ پیتزا و شکلات به صرت گسترده استفاده می‌شود.

    گروه حمایت از زبان فرانسه نیز این اقدام را توهین به زبان فرانسه دانست و به جای آن شعار “بیا و شرکت کن” را پیشنهاد داد.
    این گروه اعلام کرد به صورت رسمی نسبت به انتخاب این شعار اعتراض خواهد کرد.

    “برنارد بیفو” یک مدافع سرسخت فرهنگ و زبان فرانسه نیز گفت: کشورهای فرانسوی‌زبان از انتخاب شعار انگلیسی برای المپیک پاریس شگفت زده خواهند شد و از اینکه پاریس در برابر زبانی که نه تنها زبان شکسپیر نیست بلکه زبان ترامپ است، سر فرود آورده است، خشمگین خواهند شد.

    شعار “برای به اشتراک گذاشتن ساخته شده‌ام” برای نشان دادن مزیت‌ها و فواید میزبانی فرانسه از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ است. این شعار ۳۰ سال پیش جزء شعارهای تبلیغاتی شرکت “کوآلیتی استریت” بود. شرکت کوآلیتی استریت یک شرکت بزرگ تولید شکلات، تافی و آبنبات بود که در سال ۱۹۸۸ میلادی توسط شرکت “نستله” خریداری شد.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.