• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » سیاسی » بصیرت سیاسی لازمه کار مداحی است
    کد خبر : 2011533

    بصیرت سیاسی لازمه کار مداحی است

    بصیرت سیاسی لازمه کار مداحی استReviewed by on Feb 18Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین، مسائل فرهنگی در کشور ما از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و داشتن حداقل آگاهی در این خصوص برای هر مداح و حتی عامه مردم یک ضرورت به حساب…

    بصیرت سیاسی لازمه کار مداحی استReviewed by on Feb 18Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین، مسائل فرهنگی در کشور ما از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و داشتن حداقل آگاهی در این خصوص برای هر مداح و حتی عامه مردم یک ضرورت به حساب می آید. نگاه با بصیرت به جامعه پیرامون خود و داشتن تفکر عمیق نسبت به مسائل کلان می تواند کمک شایانی به تحقق فرهنگ سازی اسلامی در عصر جدید داشته باشد. تهاجم فرهنگی و مشکلات امروز ما که از دنیای مدرن نشات گرفته، این ضرورت را برای ما بوجود می آورد تا تدابیر خاصی برای آن بیاندیشیم. مراجعه به علما و صاحب نظران و گفتگو پیرامون مسائل فرهنگی از نمونه های مشخص و بارز در عرصه مبارزه با تهاجم فرهنگی است و در شاخه های متراکم و پیچیده فرهنگ مواردی جلوه پیدا می کنند که برای حل آن باید تحقیق و تفکر کرد. بصیرت وآگاهی در مقابل با  این جریان غرب گرایی و تهاجم فرهنگی مصادیق بارز برای مقابله با آن است.

    یکی از این مشکلات و موانع که در برابر تحقق فرهنگ اسلامی بخصوص در ایام فاطمیه وجود دارد، مبحث شیعه و سنی و ورود مجموعه ها به عرصه هیات سکولار است. لذا برای فهم بهتر و بیشتر در این خصوص با حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالرسول باقری محقق و  استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه مراسم عزاداری ایام فاطمیه دراستان اصفهان گفتگو می کنیم.

    با توجه به ایام فاطمیه در خصوص وحدت بین شیعه وسنی و رعایت احترام درایام فاطمیه برای ما توضیحاتی را بفرمائید.

    امروز مسئله وحدت بین شیعه و سنی مخصوصا دراین ایام فاطمیه بسیار مهم است. وجود نازنین پیامبر هم دوران مکه و هم دوران مدینه نشانگر وحدت قلبی ، ظاهری و زبانی است.

    پیامبر مکرم اسلام با وجود اینکه از منافقین خبر داشتند ولی در عمل وحدت را بین مردم ، هم زبانی و هم در قلب مبارکشان پیاده کردند. و این اختلاف و تفرقه را دراطرافیان جمع و نگه داشتند بخاطر اینکه اسلام منسجم باشد و چوب تفرقه در بین آنها نباشد.

    پیامبر از خصوصیات و اخلاق افراد نزدیک به ایشان اطلاع داشتند و اسرار را در دل و ذهن مبارکشان نگه می داشتند. لذا جذابیت رسول خدا بیشتر در جاذبه بود نه دافعه.

    نقش ائمه ما در وحدت کلمه بین شیعه وسنی چه بود؟

    ائمه ی ما سعی می کردند که این وحدت بین گروه ها را بعد از رسول خدا که بحث شیعه و سنی مطرح شده است و حتی در زمان رسول خدا یهودی ها و مسیحی ها و منافقین بودند و البته افرادی که پیامبر همه را بر سر سفره احسان و کرم خود جمع می کردند.

    رسول خدا فرمودند:  مردم برای من همانند صاحب شتری است که شتر آن فرار کرده و مردم دنبال آن می دوند تا آن را بگیرند ، لذا هرچه صاحب شتر می گوید این شتر را من می شناسم رها کنید و آن از شما مردم می ترسد ؛  من مهربانتر به این شتر هستم بگذارید خودم آن را بگیرم و مردم گوش نداده و آن شتر سرعتش زیادتر می شود و می گریزد چون از جمعیت می ترسد. ولی وقتی شتربان نزدیکش شد غذایش می دهد نوازش می کند و حیوان را آرام و دراختیار می گیرد.

    پیامبر با اخلاقش همه را جمع کرد (حسنت باتفاق ملاحت جهان گرفت)این خودش وحدت لازمه بین شیعه و سنی دراین زمان است (آری توان به ملاحت جهان گرفت)

    رفتار ما در ارتباط با این موضوع چگونه باید باشد؟

    ما هیچ وقت در خشونت و اختلافات نباید باشیم. قرآن می فرماید مواظب باشید شیطان بوی ایمان را در اختلافات از شما نگیرد و رنگ خدایی از شما نرود و همه یکدست باشد (وعتصمو به حبل الله جمیعا)

    پیامبر اسلام آنقدر در اسلام زیبا عمل کردند که ما این زیبایی  را حتی در رفتار یک یهودی از قبایل بنی قریضه که در جنگ احد با پیامبر متحد می شود. لذا رسول خدا به ان یهودی نمی گوید که تو یهودی هستی و ما نیازی به تو نداریم بلکه حضرت آن فرد را دعوت می کند تا به جنگ برود و جالب است بدانید که آن یهودی اموالش را  صلح می کند و به رسول خدا می دهد. لذا رسول خدا می فرمایند که اموال این مرد یهودی را خرج نمی کنم و آن را وقف می کنم و تولیت آن را هم به علی ابن ابی طالب می دهم که در اسلام صرف شود. این رفتار پیامبر باعث می شود که مرد یهودی در جنگ کنار پیامبر شرکت می کند.

    از نمونه های رفتارهای مناسب در اسلام و زمان ما درارتباط با موضوع شیعه وسنی چه بوده است؟

    نمونه این رفتار ناب اسلامی و میراث پیامبر برای ما در دوران دفاع مقدس بود که انسان هایی شریف از دین مسیحیت و زرتشت آمدند و در کنار رزمندگان اسلام ایرانی مسلمان از انقلاب و اسلام و وطن دفاع کردند و به شهادت رسیدند. کسانی که کنارمان برای آب و خاک ناموس و حیثیت و ارزش هایمان شهید شدند.

    وحدت شیعه و سنی از زمان پیامبر با جمع کردن افراد مختلف و  بعد از پیامبر با درایت امام علی (ع) و قبول کردن مسئله وحدت وحضرت زهرا و امام حسن و امام حسین ، امام باقر(ع) بطوری حتی در تشیع جنازه اهل سنت شرکت می کردند.

    از روایات که اهل بیت(ع) در امر احترام  بین شیعه وسنی عنوان شده بفرمائید.

    در روایت نقل شده: تشیع جنازه شخصی از اهل سنت بود و امام با جابر بن یزید جعفی به دنبال جنازه آن فردی که از اهل سنت بود می رفتند در حالی که  واصل بن عطلی که آدم مغرور و از اهل سنت بود زمانی که امام باقر را دید برای اهانت به حضرت و تشدیداختلاف از تشیع جنازه برگشت در اینجا بود که جابر به امام گفتند که واصل بن عطا برگشت شما نیز برگردید ولی حضرت فرمودند نه ، ما باید برویم تا دین اسلام جهانی بشود.

    ما، اهل سنت را با وهابیت یکی نمی دانیم. وهابیت مثل صهیونیست می باشد که در بین یهودی ها است. لذا وهابیت که دست پرورده های آمریکا و انگلیس اند ، ضرر و سم مهلک برای شیعه و سنی و محسوب می شوند.

    امام صادق در خصوص وحدت بین شیعه و سنی فرمودند: شیعیان در نماز جماعت اهل تسنن شرکت کنند. فقهای ما بالاتفاق فتوا می دهند که نماز مشترک خواندن با اهل تسنن تکرار ندارد.

    ابو حنیفه از مردان اهل سنت در کلاس امام صادق شرکت می کند و امام صادق به او نمی گوید که تو یک منحرفی و ابوحنیفه مدت دو سال را در مکتب امام صادق حضور پیدا کرده و از علم امام استفاده می کند تا یک دنیای جدید برای خودش ایجاد کنند.

    ابویوسف که از علمای بزرگ اهل سنت است و در کلاس درس ، محضر امام موسی بن جعفر شرکت می کند. خیلی از بزرگان ما از اهل سنت روایات نقل کردند.

    مداحان خوب است بدانند که ما یک فقه مقارن داریم یعنی آن فقه ای که بین شیعه و سنی اتفاقی است و در فروعات آن اختلاف داریم ولی درکنار هم دیگر هستیم. مانند ایام حج با یک لباس با یک منسک، یک تکبیر ،یک لبیک و همه با یک هدف در یک کنگره بزرگ جهانی به نام حج شرکت می کنیم . اهل سنت نیز به زیارت امامان و حرم های اهل بیت مثل حرم امام رضا علیه السلام مشرف می شوند و در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت می کنند.

    اقدام بزرگان وعلمای ما از صدراسلام با این موضوع چگونه بوده است؟

    بزرگان ما در دوران غیبت کبری و صغری از صدر اسلام بسیار مقید به احترام و وحت بین شیعه وسنی بودند مثل شیخ مفید ها ، خواجه طوسی ها ، شیخ طوسی بزرگ و علامه حلی که ایشان با حضور در دربار خدابنده که مغول و کمونیست بودند با صحبت و گفتگو نگرش آنها را تغییر داده و در این جریان عده ای سنی و عده ای هم شیعه می شوند که آلجایتو شیعه می شود. مرحوم سید ابوالحسن مدیثه اصفهانی از وجوهات به اهل سنت می دادند. مرحوم آیت الله بروجردی با شیخ شلطوط و الازهر بحث ها و صحبت ها کردند  و مجمع تقلید مذاهب را ایجاد نمودند به طوری که شیخ شلطوط وقتی که با حقایق شیعه آشنا شد فتوای جهانی و بزرگی را داد که یکی از مذاهب صحیح و حقیقی اسلام شیعه است.

    دشمنان و رفتارهای آنها درارتباط با این موضوع چگونه بوده و ما باید چه اقدامات متقابلی داشته باشیم؟

    وقتی مسلمانان با جمعیت نزدیک به یک میلیارد درکنار هم باشند صحیونیسم چیزی نیست که بخواهد کاری داشته باشد یا آمریکا برای ما برنامه ای داشته باشد.

    .مرحوم سید جمال الدین اسد آبادی برای نزدیک شدن و اتحاد مسلمانان زحمت ها کشید. مرحوم ایت الله شرف الدین آن مدافع بزرگ اسلام صاحب کتاب المراجعات النصروالاجتهاد برای اتحاد زحمت بسیار کشیدند.

    کتابهای مختلف آیت الله سیدعبدالحسین موسوی جبل عاملی معروف به شرف الدین با وجود اینکه سه بار خانه ایشان را آتش زدند وکتابخانه اش در آتش سوخت امام دست از وحدت شیعه و سنی برنداشت.

    در زمان امام (ره) عده ای خواستند که تفرقه بین شیعه و سنی ایجاد کنند ولی پیشنهاد هفته وحدت از سوی حضرت اما خمینی (ره) طوطئه ی آنها را ناکام گذاشت.خیلی از علمای اهل سنت فهمیدن شیعه چه کسی است و چه می خواهد و حتی بیشتر با اهلبیت(ع)آشنا شدند و اجازه دادند تا علما و  طلاب شیعه برونددر مجالس آنها و صحبت کند.

    امیدواریم روزی برسد که این پنج انگشت که کوچک و بزرگ در کنار هم جمع بشود و مشتی بر دهان صحیونیست و وهابیت و آمریکا باشد.

    جنگ های در خاورمیانه تبلیغ زشتی از شیعه و سنی می شود. اسرائیل در جای خودش نشسته  و سود این اختلاف ها را می برد و متاسفانه ضرر آن را مسلمانان می کنند.

    لطفا در خصوص بهائیت و ارتباط آن با دشمنان واقعی اسلام  و انقلاب توضیح دهید.

    بهائیت یعنی انگلیس ، وهابیت یعنی امریکا ، اسلام وهابیت یعنی اسلام آمریکایی و وهابیت نیز همان شیعه انگلیسی.

    یک شیعه و سنی فهیم و آگاه در حقیقت اسلام  ناب محمدی است. بنابراین وحدت اسلامی آن است که قرآن می گوید وعتصمو به حبل الله  جمیعا ولاتفرقو) همه چنگ بزنید به ریسمان الهی و توحید ، کعبه ، قرآن، رسول خدا، و شریعت و سنت رسول الله.

    بنابراین احترام بین این دو مذهب یکی از ضروریاتی هست که دشمن از آن ضرر می بیند و دوست از آن نفع می برد. بقول چارلی چاپین که گفت اگر انسان صد درجه زیر خط فقر باشد بهتر از این است که یک درجه زیر خط فهم باشد.

    امروز وهابیت برای ما نقشه ها کشیده اند. وهابیت یعنی شیعه انگلیسی. دشمن برای ملت برنامه های متفاوتی دارد. قطعا این برنامه ها برای ما خطرناک خواهد بود و در راس این خطرات آمریکا و اسرائیل هستند.

     در خصوص هیات سکولار و ارتباط و وظیفه مداحان در این مورد مطالبی را برای مخاطبان ما بفرمائید؟

    در خصوص هیئت سکولار بهتراست بگویم مداحان برای درک بهتر این موضوع از زیارت جامعه کبیره زیاد استفاده کنند. در این زیارت اشاره شده که یکی از کارهای اهلبیت(ع) سیاست است. سیاست گذاران بنده های خدا و لذا امیر المومنین و رسول خدا همانند سیاست هستند به طوری که اگر رسول خدا سیاست نداشت حکومت تشکیل نمی داد. امام علی اگر سیاسی نبود جنگ های صفین و جمل و نهروان نداشت.

    سیاست ما عین دیانت ماست. نماز و حج ، همه سیاست است. لذا آن کسی هم که کنار از سیاست است یک عمل سیاسی انجام می دهد. سیاست گاهی نشان داده می شود مثل سیاست روشن و گاهی پنهانی مثل کسی که خودش را از جریان حاضر کنار می کشد. انسانی که بینا و هوشیار و آگاه به زمان خود باشد هیچگاه لباس ذلت نمی پوشد. با بصیرت و آگاهی مردم و علما و حتی مداحان کسی از داخل و خارج نتوانسته به انقلاب ضربه بزند و مردم با رهبری بادرایت مقام معظم رهبری در نگهداری از انقلاب و اسلام  موفق و کوشا بودهاند که این خود نمونه سیاست است.

    یک مداح باید سیاسی باشد، ولی یک سیاست سنجیده. اهل تشخیص باشد. مداحی که امروز نداند خوارج ما داعش است و مردم را آگاه نکند این مداح موثر و مفید نخواهد بود.

    ولی فقیه، نماینده و منتخب اهلبیت (ع) بر طبق احادیث و روایات در جامعه ما است.

    لازمه یک هیئت را درچه می دانید؟

    همه ی عزیزان مداح و شاعر باید بدانند که لازمه هیئت سیاست است و شهدا را به عنوان نمونه بارز سیاسی برای خود بدانند. شهید تورجی زاده در دوران دفاع مقدس مداح و روضه خوان اهلبیت بود و هیئت رزمندگان از اقدامات بجامانده از این شهید بزرگوار است که اکنون در سراسر کشور با زمینه مذهبی و سیاسی فعالیت و خدمت رسانی به مردم می کند. شاعران شعر های به روز و آئینی بگویند و مداح هم به روز و حماسی بخواند. البته مردم هم باید آگاهی و بصیرت داشه باشند و در زمینه سیاست با شناسایی شمر زمان از پیش آمد هرگونه اتفاق ناگوار جلوگیری کند. سکولار در دین و علم و هر جای ممکن مطرود است.

    ارتباط روحانیت با جامعه مداحان را چگونه توصیف می کنید؟

    امروزه ارتباط روحانیت با جامعه مداحان مانند ارتباط غذا با بدن است. اگر این دو با هم در ارتباط نباشند آن تغذیه فکری که به مردم می خواهند بدهند ممکن است خوب نباشد. بین این دو قشر جدایی نیست و باید مکمل هم دیگر باشند. البته لازم است که بگویم این ارتباط به گونه ای نباشد که در وظایف یکدیگر ورود و دخالت داشته باشند. مداح و روحانیت لازم و ملزوم یکدیگر هستند. هرکس در هر جایگاهی هنر خودش را دارد. مداح با صدای زیبا اثر گذار است و می تواند زمینه ساز فرهنگ سازی در جامعه باشد و یک روحانی نیز با گفتار زیبا و دلنشین می تواند اثر گذار در سبک زندگی اسلامی و مناسب برای مردم باشد. مداح برای پیشرفت کار خود بهتر است با روحانیون اهل علم و فن مشورت داشته باشد و از علم آنها استفاده کنند.

    امام صادق می فرمایند تا زمانی که از ما اهلبیت (ع)سخن می گویید از ما هستید و روح القدس این مدحو ثناء را بر زبان شما جاری می کند. لذا اگر ما اهلبیت(ع) کسی را دوست نداشته باشیم افتخار این که یک بار نام ما را بر زبانش جاری کند ندارد.

    از ویژگی ها و محاسن حضرت رسول و اهلبیت(ع) درارتباط با موضوع احترام در دین بین مذهب تسنن وشیعه توضیحاتی را بفرمائید

    خداوند در عالم هستی خلقتی را بالاتر و با ارزش تر از رسول الله اراده نکرده (ما خلق الله نسیمتا افضل و اعظم بن محمد صلی الله و علیه و آله) لذا امام صادق در این خصوص فرمودند: خداوند موجودی را بالاتر و عظیم تر از رسول خدا در عالم خلقت خود ندارد و از جهت خلقت حضرت محمد اصل ثابت عالم هستی است و از جهت هدایت خاتم بر همه و سبقت در خلقت و در بعثت خاتم بر همه است .

    حضرت محمد خاتم پیامبران است. خدواند مقدر کرد که همه ی پیامبران و اولیاء اش  بیایند ، سپس متمم و مکمل آن و فصل الخطاب و حرف آخر را در عقلانیت و انسانیت و علم رسول خدا بزند.

    بنابراین اگر بخواهیم تعبیر کنیم عالم هستی ذا که در یک ظلالت محض(والله و مخرجکم من ماتون امهاتکم و لا تعلمون شیعا) است لذا همه ما از مادرهایی متولد شدیم در عالم هستی که ارث پدر و مادری ما جهل، بی سوادی است. لذا رسول خدا آمد که این جهل را تبدیل به نور کند (یخرجون هم من الظلمات الی النور)

    همه پیامبران ستاره هایی بودند و در سال ، زمان ، قرن معین آمدند و به یک مقدار لازم جهان را روشن  و افول کردند تا پیغمبر بعد از خودشان ، که هم کتابشان و هم سنتشان تحمیل به پیغمبر بعد از خودشان شده برسد.

    ۱۲۴ هزار ستاره فروزان آمدند ودر نهایت خورشید عالم تاب رسول خدا آمد و تاریکی محض را از میان برد و در وادی نور انسانیت و عالم هستی را قرار دادند و تا روز قیامت هم ، حلال شان حلال و حرامشان حرام است.

    ما یک بحثی داریم در کلام به عنوان (سوادر) که اول فیاضیت خدا به این تعلق می گیرد و  واسطه بین خودش و خلق است ، لذا کسی را خلق می کند تا از مخلوقات بگیرد و به خالق بدهد و از خالق بگیرد و به مخلوقات بدهد این رسول خداست.

    امیرالمومن ، حضرت زهرا ، امام حسن و امام حسین (سوادر)خمس هستند.

    عالم تکوین  (به یمنهم رزق الوراو وجودهم ثبتط العرض و السماء) بجای خودش ولی در عالم تشریع رسول خدا وقتی پا به عرصه هستی گذاشت (بعد ۵۷۴ سال که حضرت مسیح (سلام الله علیه)به آسمان چهارم برده شدند و لذا باید بدانیم که حضرت مسیح  نه کشته شد و نه به سلیب کشیده شد بلکه زنده است و خداوند اراده کردند و به آسمان ها رفتند و ما منتظریم که ایشان هم ظهور کنند پشت سر حضرت ولی عصر (عج). در هر حال با عروج حضرت مسیح تا زمان ظهور رسول الله حدودا ۱۷۴ سال زمان برده و خداوند منت گذاشت بر سر عالم هستی و یک پیامبر والایی را فرستاد و در قرآن ، شانیت و جایگاه آن حضرت را تا حدی بالا می برد که جلو افتادن از ایشان را جهل قرداد می کند و نام ایشان را زیاد بردن به زبان مگر به رسول الله و خاتم النبیین و الرحمه العالمین دور از شعور معرفی می کند ، قدم زدن مقابل ایشان را اجازه نمی دهد و کلام بالاتر و برتر از ایشان را اجازه نمی دهد و حتی تمام مردم را موظف می داند به لفظ زیبای رسول الله یا خاتم النبیین صحبت کنند. با وجود حضرت محمد اگر ستاره پرست هایی بودن ستارهایشان تاریک دید ، اگر ماه پرست بود ماه خودش را تاریک دید. اگر دریا پرست هایی بودند مثل دریاچه ساوه خشکید و اگر دریاچه ای خشک بود که میمون و مبارک بود مثل سماوه پرآب شد. اگر آتش پرست و زرتشتی و بودائیست بودند آتش شان بعد از هزار سال خاموش شد. اگر انسان هایی  بت پرست بودند ۳۶۰ بت که در کعبه بود و در هرکجای عالم این بت ها روی زمین افتاد. مخصوصا درایران که مهد تمدن بود و پادشاهانی که سلسه ساسانیان و هخامنشیان و یزدجرد و انوشیروان حاکم و ظالم بودند با وجود و ولادت پیامبر عادل شدند و چهارده کنگره از قصر و جایگاهشان که ایوان مدائن نمونه آن است و چهارده کنگره آن افتاد.

    به قول رهبر کبیر انقلاب حضرت امام(ره) که فرمودند: چهارده کنگره از پایتخت ایران ، که مدائن در آن زمان پایتخت ایران بود افتاد.

    ۱۴قرن بعد آن اتفاق دوباره اسلام از ایران به عالم منتشر می شود و آن حقیقت محمدی و دین راستین اسلام  محمدی از ایران همانند  انقلاب واقدام باشکوه حضرت امام دنیا را بیدار کرد و لذا ار آثار وجود حضرت رسوا خدا این بود که هر جا ساحر و جادوگری بود سحر و جادویش از عمل افتاد و تاثیر نداشت و خداوند تاثیری در وجود رسول الله قرارداد که عالم شد مرحومه یعنی محل رحمت خدا.

    عذاب های آسمانی با وجود حضرت بسته شد. در دوره های گذشته مسخ  کردن وحپجود داشت که با آمدن پیامبر مسخ تمام شد به عنوان مثال به صورت حیوانات در می آمدند و در قرآن هم اشاره شده که در زمان حضرت  موسی فکنو قردته الخصعین  یک عده میمون شدند اما رسول خد که آمد خداوند عذاب های ظاهری به اصطلاع زلزله ها و صائقه ها و آتشفشانها و نزول عذاب ها را برداشت (وماکان الله لیعذبهم و انت فیه) و می فرمایند ای رسول الله چون در بین آنها هستی ما دیگر این عذاب ها را نازل نمی کنیم و این در لحظه ی ورود پیامبر به عالم هستی در ظاهر است و هرچه پیامبر در بین مردم توقفشان بیشتر شد آثار برکتش در مکه و عالم ظاهر شد.

    یار و یاور پیامبر در دوران رسالت چه کسانی بودند؟

    پیامبر مکرم اسلام غریب و فقیر و تنها بودند. اینکه می گوییم غریب و فقیر بودند یعنی تاجر نبودند و دوستی نداشتند ، وتنها بودندشان به این معنی است که  همفکری برایشان که درشان ایشان باشد و بخواهد با حضرت محمد(ص) صحبت کند نداشتند مگر در سن۳۰ سالگی که خداوند شانیت ی را به کودکی داد که این کودک در جایگاه پیامبر قرار گرفت و این کودک امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) بودند.

    از ۳۰ سالگی پیامبر تا ۴۰ سالگی بعثت تنها کسی که همراز  و هم نوا و هم  نشین ایشان بود امیر المومنین هستند. حتی در بیان امیرالمومنین می بینیم که مولا می گفتند درکودکی وقتی پیامبر بیابان می رفتند من را روی شانه هایشان می نشاندند و می رفتند.

    این شانیت امام علی است که در ظاهر کودک ولی در حقیقت پیر عالم هستی و پیر مغان است (باید خداشوی که بدانی علی کیست).

    مداحان در خصوص رسول خدابیشتر بدانند و به ویژگی ها و زندگی نامه حضرت توجه کنند. خوب است که برای مردم از رسول خدا بگوئیم.رسالت پیامبر و بعثت ایشالن را بدانند.

    رسول خداست در سن ۴۰ سالگی مبعوث به رسالت شدند۲۳ سال دوران بعثت و۱۳ سال در مکه ۱۰ سال در مدینه و نزول قرآن در دو مرحله دفعتا (لیله القدر) و تدریجا در ۲۳ سال نازل شد و این نور با این تعاریف که انجام دادم خداوند برای زمان بقاء این نورانیت امام صادق (ع) قرار داد.

    امام صادق  که در ۱۷ ربیع تولد شان با رسول خداست ضامن بقاء این عظمت است که برای شما عرض کردم.

    درباره رسول خدا و اسلام و شریعت ، حقیقت و قرآن و سنت رسول الله العظم و آن حقیقت اسلام زیبای ناب محمدی و زدودن خاک و خاکستر از چهره زیبای اسلام برای شما گفته شد تا بدانید اسلام و دین که حضرت زهرا (س) و امامان از آن دفاع کردند چگونه بوده و به نسل ما رسیده است.

    حقیقتا ظهور صفات و نورانیت رسول خدا از زبان و صورت و چشم  وجود امام صادق (ع) به عالم هستی رسید که امیداواریم ان شاءالله وجود نازنین حضرت بقیه الله با ظهور خودشان درعالم به ما برسانند.

    وقتی حضرت مهدی (عج) می آیند ۲۷ جزء علمی که از وجود پیامبر و امام علی الی امام صادق و عالم آل محمد حضرت رضا همه جمع شده است ، حضرت بقیه الله آن ۲۷ جزء و عقل را کامل و بشر را سر سفره انسانیت به زیبایی در مدینه فاضله بنشاند.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.