• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » ورزشی » اختلال در معیشت تاکسیرانان به سبب فعالیت مسافربرنماها/ لزوم برچسب‌گذاری و شناسنامه‌دار شدن مسافربرهای شخصی
    کد خبر : 2008546

    اختلال در معیشت تاکسیرانان به سبب فعالیت مسافربرنماها/ لزوم برچسب‌گذاری و شناسنامه‌دار شدن مسافربرهای شخصی

    اختلال در معیشت تاکسیرانان به سبب فعالیت مسافربرنماها/ لزوم برچسب‌گذاری و شناسنامه‌دار شدن مسافربرهای شخصیReviewed by on Feb 14Rating: رضا محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ساماندهی مسافربرهای شخصی مستلزم آن است که پلیس راهور و فرمانداری در این زمینه همکاری بیشتری کنند. وی افزود: متأسفانه در سطح شهر شیراز…

    اختلال در معیشت تاکسیرانان به سبب فعالیت مسافربرنماها/ لزوم برچسب‌گذاری و شناسنامه‌دار شدن مسافربرهای شخصیReviewed by on Feb 14Rating:

    رضا محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ساماندهی مسافربرهای شخصی مستلزم آن است که پلیس راهور و فرمانداری در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

    وی افزود: متأسفانه در سطح شهر شیراز چند هزار مسافربر شخصی فعالیت می‌کنند که گاه از شهرستان‌ها و روستاهای اطراف وارد می‌شوند و مشکلات زیادی به وجود می‌آورند از جمله آن‌که در کسب‌وکار قشر کم‌درآمد و خدوم رانندگان تاکسی ایجاد اختلال کرده‌اند و گاه خودسرانه افزایش نرخ کرایه را سبب می‌شوند و همچنین از نظر مباحث اخلاقی و امنیتی نیز مسائلی را رقم می‌زنند.

    محمدیان ادامه داد: لازم است مسافربرهای شخصی در طرحی ساماندهی شوند و مسافربرهای واقعی دارای شناسنامه، برچسب یا کد شوند و مسافربرنماها که موردی یا با اهداف دیگر اقدام به حمل مسافر می‌کنند و تخلفاتی هم مرتکب می‌شوند از این طریق شناسایی و تفکیک‌شده و با همکاری دستگاه قضایی، پلیس و فرمانداری مورد برخورد قرار بگیرند.

    وی تصریح کرد: در این زمینه تاکنون جلسات متعدد برگزارشده و تنها شاید به سبب مشکلات اشتغال اقدام جدی صورت نمی‌گیرد درحالی‌که فعالیت مسافربرنماها اشتغال کاذب است و با توجه به بیکار کردن و ایجاد مشکلات معیشتی برای قشر ضعیف تاکسیران هم به اشتغال ضربه می‌زنند و هم فروپاشی خانواده‌ها و مباحث اخلاقی ناشی از آن را سبب‌ساز می‌شوند.

    این عضو شورا متذکر شد: اگر هم احساس می‌شود ناوگان تاکسیرانی کم تعداد است باید با ارائه تسهیلات تاکسی بیشتری وارد ناوگان شود یا همان مسافربرهای واقعی در طرح ساماندهی شخصی دارای کد و برچسب و شناسنامه فعالیت شوند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برون‌سپاری اماکن ورزشی شهرداری اظهار داشت: این کار می‌تواند به سه روش انجام شود یکی این‌که شهرداری با مدیریت ستادی خود و کارکنانش مانند گذشته این اماکن را اداره کند و روش دوم تشکیل هیئت امنای محلی سه تا هفت نفره متشکل از یاوران شورا، اعضای مساجد، نماینده هیئت‌های ورزشی، نماینده پایگاه‌های مقاومت، نماینده مدارس محل یا آموزش‌وپرورش ناحیه، یک نماینده از شورا است که توسط شورای عالی که در شهرداری تشکیل می‌شود انتخاب می‌شوند و آن هیئت‌امنا به‌صورت خودگردان اماکن را اداره کنند.

    محمدیان ابراز داشت: در روش سوم اجاره دادن اماکن ورزشی به افراد ذیصلاح پیشنهادشده که طبق آیین‌نامه معاملات شهرداری و مزایده قانونی انجام خواهد شد و آن افراد ذیصلاح خود در قراردادهایی سه‌ساله این اماکن ورزشی را اداره می‌کنند.

    وی تصریح کرد: ما بنا داشتیم هر سه روش را به‌صورت تجمیعی تصویب کنیم اما به سبب ایرادهایی که اعضای شورا مطرح کردند قرار شد طرح به کمیسیون فرهنگی برود اصلاح شود و به صحن برگردد چراکه حدود دو سال است این بحث در کمیسیون فرهنگی شورا مطرح‌شده و راهی است که اماکن ورزشی توسط خود مردم بهتر اداره شود.

    محمدیان یادآور شد: اگر هیئت‌امنای محلی کار را به عهده بگیرند مشارکت محلی خوبی رقم می‌خورد و افراد ذیصلاح اعم از قهرمانان و مربیان ورزشی، هیئت‌های ورزشی یا کانون فرهنگی محل در مزایده شهرداری شرکت و اماکن ورزشی روباز، سالن‌های سرپوشیده و یا چمن‌های مصنوعی را اجاره کنند به‌طورقطع این مجموعه‌ها بهتر اداره و نگهداری می‌شود.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.