• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » توریسم و گردشگری » استفاده از معماری ایرانی اسلامی در پروژه‌های شهرداری شیراز/ امکان پیشقراولی شیراز در ساخت اتوبوس برقی
    کد خبر : 2008528

    استفاده از معماری ایرانی اسلامی در پروژه‌های شهرداری شیراز/ امکان پیشقراولی شیراز در ساخت اتوبوس برقی

    استفاده از معماری ایرانی اسلامی در پروژه‌های شهرداری شیراز/ امکان پیشقراولی شیراز در ساخت اتوبوس برقیReviewed by on Feb 14Rating: محمد حق‌نگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در مورد بحث سرمایه‌گذاری جای افتخار است که شورا و شهرداری با هماهنگی و تعامل توانسته‌اند رویکرد شهرداری را از وابستگی به پروانه‌های…

    استفاده از معماری ایرانی اسلامی در پروژه‌های شهرداری شیراز/ امکان پیشقراولی شیراز در ساخت اتوبوس برقیReviewed by on Feb 14Rating:

    محمد حق‌نگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در مورد بحث سرمایه‌گذاری جای افتخار است که شورا و شهرداری با هماهنگی و تعامل توانسته‌اند رویکرد شهرداری را از وابستگی به پروانه‌های ساختمانی به سمت ایجاد درآمد پایدار تغییر دهند.

    وی افزود: این مسئله برگ زرینی است که در تاریخ شهرداری شیراز ماندگار خواهد شد اما در این شرایط اقداماتی می‌تواند این فرایند را کیفی کند چنانکه طی سه سال گذشته در طرح‌های شهرداری شیراز ۷۵۰ هزار مترمربع احداث بنا داشته‌ایم و ۶ میلیارد تومان نیز برای سال بعد در قالب ۲۰۵ بسته سرمایه‌گذاری دیده‌شده که عموم آن در بحث ساخت ابنیه تجاری و مسکونی است.

    نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا ادامه داد: اگر در نماهای این ساختمان‌های سرمایه‌گذاری و حتی پروژه‌هایی که متعلق به خود شهرداری است از قبیل ساختمان شهرداری مرکزی، شهرداری منطقه ۹، ساختمان شهرداری منطقه دو و ایستگاه‌های آتش‌نشانی معماری ایرانی اسلامی لحاظ شود تغییر ذائقه معماران در شیراز رخ‌داده و سیما و منظری متناسب سومین حرم اهل‌بیت رقم می‌خورد و در این راستا جا دارد معماری مجرب یا گروهی از معماران طرح‌هایی را در کلیت معماری ساختمان‌ها یا حداقل در بحث نمای آنها ارائه دهند.

    امکان پیشقراولی شیراز در سرمایه‌گذاری ساخت اتوبوس برقی

    این عضو شورا بیان کرد: با این هدف که سرمایه‌گذاری بخش ساخت‌وساز مسکونی و تجاری اشباع نشود می‌توان بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها را در ساخت اتوبوس و خودروی برقی و یا موتورسیکلت برقی به‌کارگیری کرد و خط تولیدی با درآمدزایی بالا ایجاد کرد که هم گامی بزرگ در حل مشکل بیکاری است و هم در صرفه‌جویی منابع شهری نقشی بی‌بدیل دارد چراکه اکنون هر اتوبوس ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خریداری می‌شود و با این کار ضمن بازگشت سرمایه و تجهیز ناوگان، کاهش آلودگی و حفظ هوای پاک شیراز و صرفه‌جویی سوخت نیز محقق می‌شود.

    حق‌نگر با اشاره به لزوم استفاده از نعمت بارندگی ابراز داشت: شورای شهر در موضوع آب چندین مصوبه داشته و یکی از این موارد طرح «واترهاروستینگ» بود که هنوز اجرایی نشده و البته طرح‌هایی از قبیل آبخیزداری در ارتفاعات و احداث چاه‌های جذبی در پارک‌ها انجام‌شده اما این اقدامات کافی نیست و اگر بر روی مصوبات شورا وقت بیشتری گذاشته می‌شد در بارندگی اخیر می‌شد استفاده خوبی از این نعمت خدادادی برد و امیدواریم طرح واترهاروستینگ و احداث تصفیه‌خانه‌های محلی در سال آتی با جدیت بیشتری پیگیری شود.

    وی در پایان گفت: از این منظر شهرداری شیراز در حوزه مدیریت منابع آب نمره متوسط و در بحث سرمایه‌گذاری نمره ممتاز می‌گیرد.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.