• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اجتماعی » درد بی درمان کمربندی؛ نبود روشنایی و تعدد تقاطع های آنتنی غیرمجاز
    کد خبر : 2008130

    درد بی درمان کمربندی؛ نبود روشنایی و تعدد تقاطع های آنتنی غیرمجاز

    درد بی درمان کمربندی؛ نبود روشنایی و تعدد تقاطع های آنتنی غیرمجازReviewed by on Feb 13Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سپهرآیین،  عزم حضور در کمربندی اسفراین را می کنیم که نرسیده به میدان پهلوان کشوری، از مسیر بجنورد جدا می شود تا مایه هدایت…

    درد بی درمان کمربندی؛ نبود روشنایی و تعدد تقاطع های آنتنی غیرمجازReviewed by on Feb 13Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سپهرآیین،  عزم حضور در کمربندی اسفراین را می کنیم که نرسیده به میدان پهلوان کشوری، از مسیر بجنورد جدا می شود تا مایه هدایت به سبزوار باشد، مسیری کم عرض که هنگامه تردد با هر سهل انگاری یا غفلت در عبور از بخش هایی که شاهد ورودی از مسیرهای آنتنی مجاز یا غیرمجاز است، ممکن است یک حادثه جدید را میزبانی کند، البته عرض کم کمربندی اسفراین به سبزوار یک درد است که نبود روشنایی مناسب برای عبورهای شبانه و حتی ورودی های متعدد آنتنی مسبب سوانح و حوادث ترافیکی می باشد، پیش از این هم باری دیگر از تعدد حوادث و سوانح ترافیکی در این محور قلم زدیم اما مسئولان و متولیان امر فقط با آرام سازی، آشکارسازی و ایمن سازی به شکاف های موجود زیرساختی و زیربنایی در این مسیر، مسکن تزریق کردند و هم چنان از درمان ریشه ای خبری نیست.

    کمربندی اسفراین همین خرداد ۹۵، شاهد یک حادثه بود که در جریان آن به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه هم راکب موتورسیکلت در دم جان باخت و هم سرنشین آن بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

    پیش از این هم حوادث و سوانح دیگری مایه جان باختن شماری از مسافران و شهروندان در این کمربندی شد، گردش وانت پیکان در همزمانی با تردد یک دستگاه موتورسیکلت دیگر حادثه ای است که در پی آن هم راکب و هم سرنشین موتورسیکلت جان باختند.

    بارها برای ایمن سازی، آرام سازی و آشکار سازی مقاطع حادثه خیز این کمربندی به متولیان و مسولان مکاتبه شده است، اما جز نگاه تسکین آور چاره ای برای درمان های ریشه نیاندیشیده اند، مسیرهای آنتنی که گاه بدون مجوز افزایش می یابد، نبود روشنایی که با وجود عرض کم یک ضرورت است هم چنان به حاشیه رفته است، اما کماکان خبری از درمان اساسی، اصولی و ریشه ای بر مبنای کار مطالعاتی نیست.

    انجام شده بود اما گام های عملی برای کاهش سوانح در این تقاطع از سوی مسئولان امر اجرایی نشده بود.

    می دانیم، کمربندی اسفراین در مسیر ورودی به دلایلی زیر بار ترافیک سنگینی است که گاه عرض کم این کمربندی توان هدایت این بار سنگین را ندارد چرا که اسفراین ورودی استان از سمت شهرستان های خراسان رضوی(سبزوار، جوین، خوشاب، جغتای و قوچان) است.

    عبور خودروهای سنگین و نیمه سنگین باربری، نفت کش ها، خودروهای حامل سوخت، مسافران شهر کهن بلقیس دستاویز گذر از این کمربندی دارند اما از موانع حادثه ساز و خالق حادثه در آن بی خبر اند.

    یکی از شهروندان اسفراینی، کمربندی اسفراین را میزبان تقاطع هایی می داند  که حوالی آن ها به مقاطع حادثه خیز تبدیل شده است و می گوید: تقاطع های حادثه ساز بسیاری در این مسیر قرار دارند که وجود مسیرهای آنتنی غیرمجاز که بدون هیچ مجوزی گشایش یافته اند، درد ملال آور تقاطع های متعدد را بیش از پیش غیرقابل تحمل می کند.

    «محمدی» با بیان اینکه، هرچند تعداد تقاطع های آنتنی یا فرعی که در کمربندی اسفراین به صورت های گوناگون گشایش یافته اند کم نیست، می افزاید: نبود روشنایی مناسب در این بخش از کمربندی به عنوان یک تقاطع پر تردد یکی دیگر از مسائلی است که باید نگاه مسئولان و متولیان امر به آن معطوف شود.

    دیگر شهروند اسفراینی با اشاره به کاستی ها و کمبودهای زیربنایی در این محور می گوید: عرض کم این مسیر و نداشتن شانه مناسب و تعدد مسیرهای آنتنی غیرمجاز و حتی تقاطع های مجاز در اسیه سرعت و سبقت غیرمجاز می تواند شکاف هایی باشد که مایه خلق حادثه خواهد بود.

    «حسینی» با اشاره به اینکه کمربندی اسفراین به سوی سبزوار در تاریکی شب، نیازمند روشنایی اثرگذار برای سهولت در تردد است، می افزاید: روشنایی خود بهانه و دستاویزی برای کاهش سوانح جاده ای به خصوص در تقاطع هاست، اما این مسئله در این حوزه نیز در چشم مسئولان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

    دیگر شهروند اسفراینی هم از لزوم توجه مسئولان و متولیان به این مسیر مادر در اسفراین تلنگری می زند و می گوید: هم چنان از درمان این مسیر خبری نیست و مدیران به آرام سازی و آشکارسازی حداقلی اکتفا نموده اند.

    «حسن زاده» با بیان اینکه این مسیر از مقاطع حادثه ساز اسفراین است، اضافه می کند: عرض کم، نداشتن شانه مناسب، وجود مسیرهای آنتنی غیرمجاز و تقاطع های متعدد در این مسیر دست مایه خلق حوادث و سوانح ترافیکی در سایه بی تدبیری و غفلت از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شده است.

    رییس پلیس راه اسفراین با اشاره به کاستی ها و کمبودهای موجود در مسیر کمربندی اسفراین، نبود روشنایی مناسب برای رانندگی در شب را مهم ترین دغدغه این کمربندی می داند و می گوید: این کمربندی برای تردد های شبانه نیازمند روشنایی است تا شاهد سهولت تردد و ایمن و مطمئن باشیم.

    سرگرد «رضا خداشاهی» با بیان اینکه نبود عرض کافی این کمربندی یکی دیگر از دغدغه های ترافیکی است، اضافه می کند: بارها با راه و شهرسازی برای انسداد مسیرهای ورودی و خروجی آنتنی این کمربندی که دارای مجوز نیستندمکاتبه کرده ایم اما تاکنون برای بستن این مسیرها کار جدی نشده است.

    وی خاطر نشان می کند: هرچند راه و شهرسازی در یک سال گذشته در مسیر آرام سازی، آشکار سازی و ایمن سازی این مسیر کارهایی انجام داده است اما می دانیم کارهای این چنینی به صورت مسکن است که اصلاح و بازنگری در ساختار این کمربندی با هدف کاهش سوانح و حوادث ترافیکی نیازمند درمان ریشه ای است.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.