• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اقتصادی » طراحی الگوی تدوین راهبرد صنعت
    کد خبر : 2007533

    طراحی الگوی تدوین راهبرد صنعت

    طراحی الگوی تدوین راهبرد صنعتReviewed by on Feb 13Rating: چکیده:   بیشتر پژوهش‌های مرتبط با حوزه راهبرد صنعت به دو سطح کلان (ملی یا بخش صنعت) و یا بنگاه پرداخته‌اند. در این میان مطالعه سطح هر صنعت و بررسی ارتباط آن ها با سطوح بالایی و پایینی به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است. به…

    طراحی الگوی تدوین راهبرد صنعتReviewed by on Feb 13Rating:

    چکیده:  

    بیشتر پژوهش‌های مرتبط با حوزه راهبرد صنعت به دو سطح کلان (ملی یا بخش صنعت) و یا بنگاه پرداخته‌اند. در این میان مطالعه سطح هر صنعت و بررسی ارتباط آن ها با سطوح بالایی و پایینی به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است. به دنبال این، پرسش اصلی پژوهش عبارت است از اینکه مولفه‌های تشکیل‌دهنده‌ راهبرد صنعت پتروشیمی و ارتباط میان این مولفه‌ها چیست؟ در پاسخ به این پرسش الگو‌های مرتبط با سطوح سه‌گانه تحلیل صنعت (فراصنعت، سطح صنعت و درون صنعت) بررسی شده‌اند که در نهایت به ترتیب سه مدل STEEPELD، نیروهای رقابتی پورتر و الماس پورتر جهت بررسی ارتباط مولفه‌های هر سطح و الگو‌سازی آن به‌‌کار گرفته شده‌اند. این الگو‌سازی با استفاده از الگو‌سازی ساختاری تفسیری (ISM) و با نظرهای خبرگان شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران صورت گرفته است. حاصل به‌کارگیری روش پژوهش، سه الگوی خرد و یک الگوی جامع تحت عنوان الگوی نهایی تدوین راهبرد صنعت پتروشیمی به همراه ضرایب نفوذ مولفه‌ها بر یکدیگر است.

    واژه‌های کلیدی: راهبرد صنعت، رقابت‌مندی، صنعت پتروشیمی، الگو‌سازی، پژوهش در عملیات نرم، ISM.

    نویسندگان:

    عادل آذر: استاد گروه مدیریت دانشگاه تربیت مدرس

     فرج اله رهنورد، غلامحسین مسلمانی

    فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه – سال بیست و هشتم، شماره ۹۴، زمستان ۱۳۹۴.

    برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.