• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اجتماعی » بازدید از پروژه راه‌آهن کرمانشاه/ آخوندی از اعلام تاریخ مشخص برای افتتاح طفره رفت/ بازدید از پروژه ۱۳ ساله کمربندی غربی کرمانشاه
    کد خبر : 2005483

    بازدید از پروژه راه‌آهن کرمانشاه/ آخوندی از اعلام تاریخ مشخص برای افتتاح طفره رفت/ بازدید از پروژه ۱۳ ساله کمربندی غربی کرمانشاه

    بازدید از پروژه راه‌آهن کرمانشاه/ آخوندی از اعلام تاریخ مشخص برای افتتاح طفره رفت/ بازدید از پروژه ۱۳ ساله کمربندی غربی کرمانشاهReviewed by on Feb 10Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد،  عباس آخوندی روز پنجشنبه ۲۱ بهمن همزمان با یازدهمین روز از مبارک دهه…

    بازدید از پروژه راه‌آهن کرمانشاه/ آخوندی از اعلام تاریخ مشخص برای افتتاح طفره رفت/ بازدید از پروژه ۱۳ ساله کمربندی غربی کرمانشاهReviewed by on Feb 10Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد،  عباس آخوندی روز پنجشنبه ۲۱ بهمن همزمان با یازدهمین روز از مبارک دهه فجر وارد استان کرمانشاه شد.

     

     وزیر راه و شهرستازی در این سفر یک روزه از ایستگاه راه آهن کرمانشاه بازدید کرد و در جریان آخرین جزئیات پیشرفت پرژه قرار گرفت.

     

    بازدید از مسیر ریلی کرمانشاه- اسلام آبادغرب، سه راهی هرسین محل پیشنهادی بندر خشک، کمربندی غربی استان، بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی و بافت فرسوده استان کرمانشاه از جمله برنامه های آخوندی در سفر به کرمانشاه است.

     

     

     آخوندی از اعلام تاریخ مشخص برای افتتاح طفره رفت

     

    عباس آخوندی صبح امروز پنج شنبه در سفر به کرمانشاه از پروژه راه‌آهن کرمانشاه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران  ضمن تبریک ایام دهه فجر در خصوص این پروژه گفت: امیدواریم بتوانیم برای توسعه و آبادانی ایران هر چه قدر توان داریم به کار بگیریم.

     

    وی افزود: راه‌آهن کرمانشاه یکی از پروژه‌های مهم و با حساسیت بالا برای مردم استان است. خوشبختانه در این چند وقتی که مسئولیت وزارت‌خانه را به عهده داریم وقت خوبی روی این پروژه گذاشته شده است.

     

     

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پروژه که باید از ملایر تا کرمانشاه بیاید، بخش ملایر تا ایستگاه فیروزانش به اتمام رسیده است و طی مدت زمان کوتاهی شاید بتوانیم بخش ایستگاه فیروزان آن را افتتاح کنیم، از ایستگاه فیروزان به سمت کرمانشاه هم کار زیر سازی آن انجام شده است.

     

    وی تصریح کرد: در مسیر فوق قطعات کوچکی از باغات مردم وجود دارد که امیدواریم بتوانیم آن قطعات کوچک را تملک کنیم که کارهای مالی آن در هفته گذشته انجام شد و می توانیم تملک آن قطعات کوچک را هم داشته باشیم.

     

    آخوندی خاطر نشان کرد: از نظر زیرسازی، ۹۸ درصد کارهای زیرسازی به خوبی انجام شده است.

     

    وی نکته بعدی را تامین ریل مورد نیاز پروژه دانست و گفت: خوشبختانه ما کل ریل را یک جا خریده ایم و از نظر تامین ریل هم مشکلی نداریم.

     

    وزیر راه و شهرسازی در خصوص ایستگاه راه آهن در کرمانشاه نیز گفت: خوشبختانه عملیات ساختمانی آن نیز به سرعت در حال انجام و پیشرفت است.

     

    وی افزود: بحث ریل گذاری را هم از سمت کرمانشاه آغاز کرده ایم، امروز از سمت فیروزان هم ادامه خواهد داشت.

     

    آخوندی ادامه داد: کارگاه، کارگاه بسیار زنده و فعالی است و هم مشاور و هم پیمانکار تمام تلاش خود را می کنند که بتوانند به وعده هایی که داده شده عمل شود و مردم عزیز کرمانشاه بتوانند از این خدمت مهم که می تواند در جهت توسعه کرمانشاه نقش مهمی ایفا کنداستفاده کنند.

     

    وی نکته بعدی در خصوص کرمانشاه را محل استقرار ایستگاه عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما این بود که ایستگاه درنزدیکترین نقطه به شهر باشد و در داخل شهر باشد، که خوشبختانه ایستگاه در داخل شهر طراحی شد و نکته بسیار بسیار مهمی است و از اینجا تا فرودگاه کمتر از ۲ کیلومتر فاصله داریم و یک ترمینال اتوبوس نیز در این نزدیکی مستقر می کنیم که بتوانیم حمل و نقل ترکیبی را هم داشته باشیم.

     

    وزیر راه و شهرسازی افزود: ایجاد حمل و نقل ترکیبی به این منظور است که اگر مسافرین بخواهد با ریل بیاید و با اتوبوس یا هواپیما  مسیر را ادامه دهند، این سیستم حمل و نقل ترکیبی را داشته باشیم و این یک اتفاق بسیار خوب و مبارکی است که در حوزه کرمانشاه داشته ایم.

     

     

    آخوندی گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه یک شهر بسیار بزرگی است، ایده ای که ما داریم شهرسازی ریل پایه است و به همین خاطر ما ایستگاه را وارد شهر کرده ایم و قاعدتا باید بتوانیم بعدها برای حمل و نقل داخل کرمانشاه و همچنین حمل و نقل حومه کرمانشاه- با توجه به اینکه ایستگاه داخل شهر کرمانشاه می آید- حمل و نقل حومه ای برای کرمانشاه با ریل را هم پیش بینی کنیم که قاعدتا در برنامه های آتی باید مورد توجه قرار گیرد و نکته بسیار بسیار مهمی است

     

    وی افزود: این ریل قاعدتا باید به سمت خسروی برود تا بتوانیم به ریل عراق متصل شویم. مشکل قطعه ای که از کرمانشاه به خسروی است – از کرمانشاه به سمت اسلام آباد برود و از اسلام آباد به خسروی- هم حل شده است و کارگاه آن قطعه هم فعال شده است.

     

    وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم همزمان که ما به اینجا آمده ایم بتوانیم یک شدتی به توسعه و اجرای بحث اسلام آباد و خسروی بدهیم.

     

    وی افزود: اتفاقات بزرگی برای کرمانشاه در حال رخ دادن است و فارغ از بحث ریل که اصلی ترین کاری است که باید انجام دهیم، بحث هایی در مورد جاده هم است و پس از بازدید اینجا از برخی جاده ها و محورهای استان هم بازدید می کنیم.

     

    آخوندی در پایان در پاسخ به اینکه تاریخ افتتاح راه آهن کرمانشاه چه زمانی خواهد بود گفت: حالا دیگران چه تاریخی اعلام کردند همان.

     

    بازدید از «جاده مرگ»/لزوم تسریع در اتمام پروژه سه راهی هرسین

     

    عباس آخوندی امروز پنج شنبه  در سفر یکروزه به استان کرمانشاه از پروژه در حال احداث دو راهی هرسین کرمانشاه بازدید کرد.

     

    این پروژه کریدور اصلی بندر خشک است و اصلی ترین بخش آن از پل چهر هرسین به بعد محسوب می شود.

     

    پروژه مذکور از سال ۹۰ با تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای پیمانکاران پروژه آغاز شده و کل محور این پروژه ۱۹۰ کیلومتر است.

     

    این محور از محور های پر حادثه استان کرمانشاه است که سالانه در اثر سوانح رانندگی، کشته های زیادی می دهد.

     

    محور مذکور مسیر ارتباطی استان کرمانشاه به استان لرستان  است.

     

    بیش از ۵ سال از آغاز عملیات اجرایی مسیر گذشته و طی آن ۲۴ کیلومتر راه  هرسین به پلیس راه کرمانشاه – همدان متصل می شود اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

     

    مسیر ۲ طرفه  مذکور – که هرسین را به بزرگراه کربلا متصل می کند-  تنها راه ارتباطی شهرستان هرسین با استان همدان و شهر کرمانشاه است.

     

    همانطور که ذکر شد، به دلیل آمار کشته های ناشی از تصادفات در این مسیر در بین مردم به «جاده مرگ» مشهور شده است.

     

    تصویب مصوبه تسریع در احداث سه راهی هرسین در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه

     

    با توجه به موارد فوق و در خواست مردم،  مصوبه دو بانده کردن مسیر هرسین از سه  راهی هرسین در سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه در سال ۹۰ به تصویب رسید.  

     

    پس از مدتی از توقف این طرح، «یاور محمدی» فرماندار اسبق هرسین طی نیمه دوم سال گذشته از اجرای مجدد این طرح با یک پیمانکار جدید خبر داد  و طی سال ۹۴ حدود ۵ کیلومتر از این طرح به بهره برداری رسید.

     

    کمبود منابع مالی از علل تاخیر در اجرای این پروژه در سال ۹۴ عنوان شده بود.

     

    با تغییر مسیر ترددها ازکرمانشاه به خرم آباد و به سمت جنوب کشور، ترافیک این مسیر نیز افزایش یافت و این در حالی است که در گذشته از مسیر اسلام آباد غرب صورت می گرفت و کاهش طول مسیر از ۳۰۰ کیلومتر(در مسیر اسلام آباد غرب) به ۱۹۰ کیلومتر(در مسیر هرسین) از علل این تغییر جهت است.

     

    صنعتی بودن شهرستان هرسین و تغییر مسیر تردد از عوامل پر ترافیک شدن این مسیر بوده که احتمال وقوع تصادفات را نیز در آن بالا برده است.

     

    لازم به ذکر است، با توجه به وجود آثار باستانی شاخص و جهانی چون «کتیبه بیستون» در شهرستان هرسین، احداث و اتمام هر چه سریعتر این پروژه خود می تواند منجر به رونق گردشگری در استان کرمانشاه نیز شود.

     

     

    لزوم تسریع در اتمام پروژه سه راهی هرسین

     

    استاندار کرمانشاه در این بازدید خطاب به وزیر راه گفت: ترافیک تهران – همدان در این مسیر بسیار سنگین است و مدیریت آن سخت است و باید زودتر تدبیری برای آن شود.

     

    اسدالله رازانی افزود:  پیمانکار این پروژه طلب زیادی  دارد که باید مساعدت شود.

     

    هم چنین در این بازدید از این طرح به عنوان یک مسیر ارتباطی برای ترانزیت به جنوب یاد شد.

     

    پیمانکار پروژه  نیز خطاب به آخوندی گفت: طبق نامه خود شما ۵ دقیقه صحبت با شما دارم و زیاد وقت شما را نمی گیرم.

     

    وزیر راه و شهرسازی نیز در پاسخ به وی گفت: هر صحبتی هست در جلسه عصر امروز مطرح کنید.

     

    ضرورت احداث تقاطع غیر هم سطح در سه راهی هرسین

     

    مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این بازدید خطاب به آخوندی گفت: به علت اتفاقات رخ داده در این مسیر و تصادفات آن، درخواست تقاطع غیر هم سطح برای این طرح دادیم که اعتبار و طراحی به روز آن انجام شده و به ما ابلاغ شود.

     

    وی افزود: در این مسیرکمربندی بیستون نیز در حال احداث بوده که برای ادامه آن اعتباراتی مورد نیاز است که سه راهی دیگر نیز برای این مسیر زده شود و جزو واجبات است.

     

    بازدید از پروژه کمربندی غربی کرمانشاه برنامه بعدی وزیر راه و شهرسازی در استان کرمانشاه است.

     

    بازدید از پروژه ۱۳ ساله کمربندی غربی کرمانشاه/وعده‌ جدید افتتاح

     

    عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدیدهای خود از پروژه کمربندی غربی کرمانشاه نیز بازدید کرد.

     

    این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که سال‌هاست با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و وعده‌های متعددی نیز برای افتتاح آن داده شده است.

     

    حدود ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه گذشته اما هنوز به اتمام نرسیده است.

     

     

    کمبود اعتبارات از دلایل عدم اتمام این پروژه عنوان می‌شود، پروژه ای که سال هاست مسئولین از پیشرفت ۸۰ تا بیش از ۹۰ درصدی آن خبر می‌دهند اما علی رغم این اخبار هنوز هم به اتمام و افتتاح نرسیده است.

     

    این پروژه در ابتدا و در سال ۵۰ احداث شده است اما به دلیل رشد جمعیت تصمیم بر تبدیل آن به یک بزرگراه گرفته شد تا در تردد از این مسیر تسهیل شود و شاهد کاهش ترافیک در آن باشیم.

     

    پس از تصمیم مذکور عملیات اجرایی تبدیل کمربندی غربی به بزرگراه فوق از سال ۸۲ کلید خورد اما هم اکنون و با گذشت ۱۳ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.

     

    کمربندی غربی بیش از ۹۷ درصد پیشرفت دارد

     

    معاون امور عمرانی استانداری  کرمانشاه در تاریخ ۲۸  مهر ۹۴ قول افتتاح کمربندی غربی را تا پایان سال ۹۴ داد اما با وجود گذشت بیش از یک سال از این وعده کماکان کمربندی غربی مراحل اجرا را طی می‌کند.

     

    شریفی، مدیر ساخت و توسعه راه های استان کرمانشاه در اواخر مرداد امسال اعلام کرد که کمربندی غربی ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اواخر مهر ماه امسال به بهره برداری می‌رسد اما این وعده نیز محقق نشد.

     

    به گفته مسئولان استان کرمانشاه، بدعهدی معاون وزیر راه یکی از دلایل تاخیر در اتمام کمربندی غربی کرمانشاه است بطوریکه قرار بود خرداد ۹۵ صد میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق شود اما اعتباری تخصیص داده نشد.

     

     

    اما وعده بهادری، مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان کرمانشاه در تاریخ ۱۴ مهر ۹۵ این بود که :  «کمربندی غربی کرمانشاه طی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید».

     

    بهادری در تاریخ مذکور اعلام کرد که پروژه آماده بهره برداری است و تنها مشکل آن، ایمنی پروژه و نصب علائم و گاردریل است که ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

     

    احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی پیشتر خواهان تکمیل این پروژه و علت یابی دلایل عدم اتمام آن شد و تاکید کرد که پروژه باید دراولویت قرار گیرد.

     

    مجتبی نیک کردار، معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در تاریخ ۱۱ دی ۹۵ در گفتگویی، در خصوص کمربندی غربی کرمانشاه اظهار داشت: تنها قسمتی که از کار پروژه کمربندی غربی کرمانشاه باقیمانده خط کشی و نصب علائم و گاردریل است بعلاوه اینکه این پروژه راست گردی دارد که فعلا در دست اجرا است.

     

    وی بیان کرد: کار نصب علائم و گاردریل پروژه کمربندی غربی کرمانشاه اعتبار نداشت و اخیرا در تهران در حال برگزاری مناقصه آن هستند.

     

    نیک کردار وعده شب عید را برای بهره برداری از پروژه کمربندی غربی کرمانشاه داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا علائم و گاردریل مورد نیاز پروژه خریداری شود و این پروژه شب عید زیر عبور برود.

     

    معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه کمربندی غربی کرمانشاه هزینه شده، افزود: ۴ تا ۵ میلیارد برای نصب علائم و خط کشی و گاردریل اعتبار نیاز است.

     

    نیک کردار با اشاره به اجرای ۲۳ کیلومتر پروژه کمربندی تاکید کرد: این پروژه را دنبال می‌کنیم و تلاش ما این است که شب عید زیر عبور برود.

     

    وی با بیان اینکه کار آسفالت کمربندی انجام شده، عنوان کرد: بحث تامین اعتبار و برگزاری مناقصه برای ادامه کار پروژه کمربندی غربی کرمانشاه در تهران دنبال می‌شود و قول تامین اعتبار مورد نیاز برای اتمام کار را دادند.

     

     

    وعده جدید برای افتتاح کمربندی غربی کرمانشاه با حضور وزیر راه و شهرسازی

     

     امروز نیز مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استان کرمانشاه در جریان بازدید از این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه کمربندی غربی کرمانشاه با طول ۲۳ کیلومتر و اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان هم اکنون در حال اجرا است.

     

    وی افزود: هم اکنون به مرحله آخر این پروژه رسیدم و در این مرحله پیمانکار در حال انجام مقدمات خط کشی، گارد ریل گذاری، و نصب علائم ایمنی هستند.

     

    معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود این پروژه تا شب عید به پایان برسد.

     

    وی در خصوص سایر پروژه ها نیز گفت: در برخی پروژه ها از جمله پروژه تقاطع غیر هم سطح هرسین و کمربندی بیستون  مشکل اعتبار داریم.

     

    استان کرمانشاه یکی از محورهای  ترانزیت کشور بوده اما رویه چندان مطلوبی در راه‌های استان حاکم نیست و نمونه این مشکل کمربندی غربی است که بیش از ۱۳ سال است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است. 

     

    کمبود اعتبارات از مشکلات اجرای عملیات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی

     

    عباس آخوندی امروز پنج شنبه در سفر به استان کرمانشاه از پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه نیز بازدید کرد.

     

    طبق اعلام مسئولین پروژه مساحت زمین آن طبق سند ۶۹ هزار و ۲۴ متر مربع است و در زیر بنایی به مساحت ۴۱ هزار و ۳۴۰ متر مربع احداث می شود.

     

    طبق اعلام دست اندرکاران پروژه عملیات اجرائی این پروژه مرداد ۹۵ آغاز شده و هم اکنون خاکبرداری و عملیات خاکی آن در ۲۲۵ هزار متر مکعب انجام شده است.

     

    مشکلات و موانع اجرای پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختوابی کرمانشاه

     

    از جمله مشکلات و موانع این پروژه می توان به وجود خط لوله آب در محل خاکبرداری اشاره کرد.

     

     

    هم چنین طبق اعلام دست اندرکاران پروژه از دیگر مشکلات این است که ورودی اصلی بیمارستان موجب قطع درختان در محدود خاکبرداری می شود.

     

    از دیگر مشکلات  این پروژه می توان به مشکل تامین اعتبار آن اشاره کرد.

     

    رئیس جمهور در سفر به کرمانشاه ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختوابی را تعهد کرده است

     

    عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز در این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: وزارت راه و شهرسازی مجری این طرح است که پس از اتمام تحویل وزارت بهداشت شود.

     

    وی افزود: رئیس جمهور در سفربه استان کرمانشاه، پیرامون این پروژه تعهد کرده است.

     

     وزیر راه و شهرسازی در خصوص روند پروژه تصریح کرد: مقدمات کار انجام شده، مناقصه برگزار شده، پیمانکار این طرح نیز انتخاب شده و در صورت مساعد شدن وضعیت هوا، عملیات اجرائی ساختمان آن آغاز می شود.

     

    وعده ۱۸ ماهه برای اتمام پروژه داده‌اند/در عمل چه شود معلوم نیست

     

    عباس آخوندی، در سفر به استان کرمانشاه از روند پروژه در حال احداث «تونل راه آهن کرمانشاه- اسلام آبادغرب- خسروی» بازدید کرد.

     

    این پروژه در منطقه  درودفرامان کرمانشاه، نزدیک به روستای سنگ سفید واقع شده است.

     

    عباس آخوندی در بازدید از این پروژه و در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه ۷ کیلومتر طول دارد و کارگاه آن فعال بوده و در حال کار هستند.

     

     

    وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه زمانبندی برای اتمام این پروژه گفت: به ما وعده کردند تا ۱۸ ماه این مسیر قطار، تا اسلام آبادغرب آماده است.

     

    وی افزود: البته این وعده ای است که دادند اما در عمل چه شود معلوم نیست.

     

    سرکشی به پروژه نیمه تمام قطار شهری و تفرج در تکیه معاون الملک

     

    عباس آخوندی بعد از ظهر امروز پنج شنبه در سفر یکروزه به کرمانشاه از پروژه‌های قطار شهری، بافت فرسوده و هم چنین تکیه معاون الملک کرمانشاه بازدید کرد.

     

    وی در جمع خبرنگاران گفت: فکر می کنم کم و بیش مردم عزیز با رویکرد من آشنا هستند. من تمام تاکیدم بر توسعه مسکن، بازگشت همه بافت هایی بوده که دارای تاریخ است و هویت ما را یادآوری می‌کند و امکان زندگی به سبک خودمان را به ما نشان می دهد.

     

     

    وی افزود: این است که بهسازی و بازآفرینی بافت‌های داخل شهر، بحث اصلی ما است و در این زمینه فعالیت های خوبی را چه برای ساماندهی به بافت های حاشیه ای و چه برای ساماندهی به بافت های مرکزی همکاران ما در استان کرمانشاه و شهر کرمانشاه داشته اند.

     

    بازگشت منزلت اجتماعی به بافت‌های قدیمی

     

    وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته کلیدی که ما فکر می کنیم باید در اینجا رخ دهد، بازگشت منزلت اجتماعی به این بافت ها است. به این دلیل که مدت ها است این بافت ها رها شده و منزلت اجتماعی خودشان را از دست داده اند.

     

    وی افزود: به همین روی ما در جهت بهسازی به جای اینکه به دنبال تک پناه برویم و یک ساختمان را کاری کنیم، بیشتر دنبال این هستیم که فضاهای عمومی را در اینجا برگردانیم.

     

     

    آخوندی تصریح کرد: از جمله این اماکن می توان به احداث کانون پرورش فکری کودکان و تکیه معاون الملک در این بافتی که بازدید کردیم و دوستان روی آن اقدام کرده اند اشاره کرد.

     

    وی ادامه داد: ما در جهت بازگشت منزلت اجتماعی به این بافت ها گام بر می داریم.

     

    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: من فکر می کنم اگر این اتفاق رخ دهد، قاعدتا و به طور طبیعی خود مردم به این بافت ها برمی گردند و این بافت ها زنده می شود و امکان سکونت خیلی با آرامش بیشتری را برای مردم دارند.

     

    و

    ی گفت: در کنار اقداماتی که در جهت ایجاد فضای عمومی است، بحث تسهیلاتی است که در نظر گرفته ایم.

     

    آخوندی افزود: تسهیلاتی که  الان برای بافت ها داده می شود، تسهیلاتی است با نرخ حدود ۱۱ درصد و افراد می توانند که در همین شهر کرمانشاه(یک نفر) حدود ۶۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرد که رقم بسیار خوبی است.

     

     

    اتصال قطار شهری کرمانشاه به راه‌آهن غرب

     

    وی ادامه داد: زوجین می توانند تا ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای بهسازی بافت ها بگیرند.

     

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است چرا که  نهایتا ما باید پاسخ تقاضای مسکن در این بافت را نه در بیابان های اطراف بدهیم.

     

     

    وی در خصوص پروژه قطار شهری کرمانشاه نیز گفت: نکته اصلی که ما داریم بحث حمل و نقل یکپارچه است و چیزی که توافق کرده ایم، این است ببینیم چگونه این قطار شهری به سیستم راه آهن ما(چه راه آهنی که از تهران به سمت کرمانشاه می آید و چه راه آهنی که از سمت کرمانشاه به اسلام آباد غرب می رود) وصل شود.

     

    آخوندی تاکید کرد: سیستم قطار شهری باید یکپارچه شود که مردم بتوانند یک حمل و نقل یکپارچه را داشته باشند.

     

     رشد تحولات جمعیتی در کشور بشدت کاسته شده است

     

    عباس آخوندی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: انتظاری که می توان از توسعه  ایران و این منطقه با توجه به شرایط اقتصادی، تاریخی، جغرافیایی و سیاسی ایران تصور کرد کرمانشاه یک ایران شهر واقعی است سهم این استان در تمدن ایران بسیار بسیار برجسته است است  و ۴۰۰۰ اثر تاریخی در این استان نشان از نقش کرمانشاه در تمدن ایران دارد.

     

    وزیر راه و شهرسازی  در ادامه بیان کرد: بعد از رویارویی با پدیده مدرنیته  و تمدن جدید چقدر توانستیم با حفظ اصالت خودمان یک توسعه پایدار ایجاد کنیم و چقدر دچار عدم تعادل شدیم و چقدر گرفتاری از این عدم تعادل داریم.

     

    آخوندی با اشاره به عدم تعادل در حوزه های مختلف کشور تصریح کرد: عدم تعادلی که در حوزه مختلف شاهد آن هستیم، در استان کرمانشاه با ۲ میلیون جمعیت، یک میلیون جمعیت در مرکز استان و مابقی در ۳۲ شهر دارد و این نشانه عدم تعادل بسیار بسیار جدی است که گرفتار آن شدیم و این عدم تعادل فقط  مخصوص کرمانشاه نیست.

     

    وی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت ایران در تهران زندگی می کنند، افزود: این وضعیت نشان دهنده  عدم تعادل عمیق تر و پیچیده تر است و این عدم تعادل فقط در جمعیت نیست. ۵۰ درصد جمعیت شهری در کلان شهرهای ایران ساکن هستند و این عدم تعادل عمیق تر و پیچیده تر است که نهایتا منجر به معضلات زیست محیطی شده، اکثر کلانشهرها با مشکل آب، هوا، ترافیک و تردد و قابلیت و کیفیت زندگی مواجه است و بحث عدم تعادل فراتر و پیچیده تر از آن چیزی است که در ایران تصور می کنیم.

     

    آخوندی در ادامه بیان کرد: ما با یک پدیده بسیار پیچیده مواجهیم و مجبوریم به پیچیدگی این پدیده توجه کنیم این عدم تعادل بسیار بد را در کرمانشاه که با پدیده جنگ مواجه شده می بینیم گرفتاری از آخر مضاعف می شود آثار  ماندگار جنگ در این مناطق که خالی از سکنه شده و نیاز به عمیق دیده شدن دارد.

     

    وزیر راه و شهرسازی  بحث عدم تعادل در بحث فرهنگی و اجتماعی را سخت تر دانست و اظهار کرد: ۲۲ بهمن نشان از تغییری بود که ملت خواهان آن بودند ما همچنان این دستور الهی را می بینیم و نیاز به تغییر مستمر در جهت بهروزی خود داریم.

     

    حساسیتی نسبت به تمرکز حاد جمعیتی در شهر کرمانشاه وجود ندارد

     

    وی افزود: در بحث توسعه، ما مقدار زیادی گرفتار  و اسیر فناوری و تکنولوژی شدیم و آن اندیشه و فهم خودمان از ایرانی بودن  خود را از دست دادیم در ایران نحوه پخشایش جمعیتی مبتنی بر ظرفیت زیستی و زیستگاه ها بود هم اکنون ۸.۶ میلیون جمعیت  در تهران داریم،  جمعیت قبلا متناسب با آب و هوا توزیع شده بود بعدها فکر کردیم تکنولوژی می تواند همه مشکل ما را حل کند  در تهران صدها ساختمان ها مرتفع ساختیم و… بارگذاری چندین برابر ظرفیت زیستی مشکل هوا، تردد و .. ایجاد کرد زندگی در تهران کیفیت ندارد یک میلیون نفر جمعیت  در شهر کرمانشاه که بارگذاری می شود باید دید آینده این شهر چه می شود درست است که استان ۲ برابر میانگین ملی ایران بارش دارد اما بدان معناست که آیا ظرفیت بارگذاری در این شهر بی انتهاست.

     

    آخوندی با طرح این سوال که آیا استان کرمانشاه با ۵۰ درصد جمعیت در شهر می تواند استان ایمنی باشد، افزود: در اندیشه ایران شهری در آخر کار بر مبنای عدل عمل می کنیم عدل یعنی رفتار عادلانه با طبیعت و بخشی دیگر رفتار عادلانه با سرزمین و بشدت این رفتار در ایران از بین رفته است.

     

    وی گفت: در اندیشه ایران شهری اینکه بتوانیم ارتباط خوبی در حوزه تمدنی ایران شهر داشته باشیم این برای استان شما بحث مهمی است حوزه نفوذ تمدن ایران را ببینیم از مدیترانه تا دریای سن از فرات تا سیهون حوزه نفوذ تمدنی ایران شعار نیست  می توانیم مبنای برنامه ریزی  اقتصاد، لوجستیک و سیاسی و اجتماعی باشد.

     

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار کرد: معتقدم کرمانشاه مرکز غرب است  و حوزه نفوذ این استان تا سلیمانیه است و بخش زیادی از عراق حوزه نفوذ کرمانشاه است. باید در حمل و نقل، تجاری، روابط، گردشگری، سلامت، آموزشی و آکادمیک، و فرهنگ توجه بیشتری شود.

     

    آخوندی  با تاکید بر اینکه باید حساسیت نسبت به تمرکز بیش از حد در شهر کرمانشاه وجود داشته باشد، افزود: هنوز این حساسیت را در کرمانشاه ندیدم فکر اینکه کرمانشاه می تواند همچنان توسعه پیدا کند ۱۰ هزار هکتار محدوده خدمات شهر کرمانشاه است رقم بالایی است قطعا بهره وری در این شهر زیبا پایین است.

     

    وی افزود: باید تصمیمی در مورد شهر کرمانشاه گرفت و روز پایانی برای توسعه شهر گرفته شود تصمیم اداری آن  کار سختی نیست  اما مردم باید به این باور برسند که کرمانشاه بیش از این نباید توسعه  کمی یابد کرمانشاه نیاز به بازآفرینی شهری و ارتقا کیفیت زندگی دارد اگر این را بتوان به عنوان استراتژی قطبی پذیرفت از توسعه کمی شهر جلوگیری کنیم.

     

    آخوندی با اشاره به اینکه رشد تحولات جمعیتی  در کشور بشدت کاسته شده، گفت: افزایش جمعیت در سال ۹۵ خیلی خیلی محدود است در سال ۹۰ نیز رشد زیادی نداشته است جمعیت رشد سابق دهه ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ را ندارد و آنچه نیاز داریم ارتقا کیفیت زندگی است مشکل اصلی در شهرها بد مسکنی و خانه های بد است آمار نشان می دهد در سال ۸۵ تعداد ۶۰۰ هزار خانه خالی داشتیم در سال ۹۰ تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانه خالی بود و سال ۹۵ حتما بیشتر است.

     

    وی با ادامه توضیحات پیرامون مطلب فوق افزود: این وضعیت تیغ دو لبه است عدم رشد جمعیت به ما فرصت برنامه ریزی می دهد و از سوی دیگر چون تقاضا را کاهش می دهد ممکن است ما را به رکود بکشاند پس داشتن برنامه برای کیفیت زندگی مهم  است.

     

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم جمعیت مرکز استان را کنترل کنیم نیاز به سیستم حومه ای خوب برای مرکز استان داریم یعنی شهرهاای که در فاصله ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری از مرکز استان هستند حمل و نقل ریلی و جاده ای خوب داشته باشند ما دنبال شهسازی ریلی و پایه برویم ریل درون و برون شهری یکپارچه کند و ارتباط  روزانه بین پیرامون و مرکز شهر ایجاد کند و از تمام ظرفیت های این سرزمین استفاده شود و من برای کمک به تحقق این برنامه در استان کرمانشاه اعلام آمادگی می کنم.

     

    آخوندی بیان کرد: ساماندهی و اتصال ریل و جاده های ایران به شبکه برون مرزی  امری مهم است و بخش عمده ای از پایانه های مرزی این استان طی سه سال گذشته بهسازی شدند هم ریل را به قصرشیرین وصل کنیم و اتصال شبکه ریلی به بصره را از طریق خوزستان در حال انجام داریم بعد باید این اتصال از نقده به بندر لاذقیه از خط عراق را انجام دهیم.

     

    وی اتصال ایران به شبکه بین المللی را بسیار مهم دانست و گفت: کار خط آهن اسلام آباد و کرمانشاه و خسروی فعال شده، در بحث بازآفرینی  شهری سیاست محوری در حوزه مسکن و شهرسازی و شبکه سازی حمل و نقل برنامه ما است. مجلس شکلگیری حمل و نقل حومه ای را در برنامه ششم تصویب کرد.

     

    آخوندی در پایان بیان کرد: بحث پرداخت مالیات و ارزش افزوده در نظام مهندسی استان کرمانشاه را پیگیری خواهم کرد.

     

    بزرگراه کربلا به خسروی کمتر از یک سال دیگر به پایان می‌رسد

     

    اسدالله رازانی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که شامگاه پنجشنبه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: این روزها شاهد کارهای بزرگی هستیم که در حال انجام است و بویژه در حوزه مسئولیت آقای آخوندی پروژه های بسیار سرنوشت سازی در استان انجام شده یا در حال انجام است.

     

    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عمده راه های استان امروز وضعیت خوبی دارد، افزود: برخورداری از شبکه بزرگراهی استان بسیار گسترده است  ادامه آن تعیین تکلیف شده است بزرگراه کربلا به سمت خسروی مشرف به اتمام است تا کمتر از یک سال دیگر به قصرشیرین خواهد رسید و  به پایان می رسد، به سمت اسلام آباد نیز اعتبار قابل توجهی از سفر رئیس جمهور دارد راه کرمانشاه به حمیل با قصد نزدیک کردن راه های ایلام در حال انجام است و به استان ما هم کمک خواهد کرد.

     

    رازانی در ادامه بیان کرد: کریدور شمال غرب جنوب غرب از آن مسیر کوتاه تر خواهد شد به سمت هرسین، و به سمت پاوه و اورامانات البته کارهای مهمی صورت گرفته و ۴ خطه کردن آن مسیر از اهداف ما است ضمن اینکه از جوانرود تا ثلاث امسال از سفر ریاست جمهور ۳۵ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

     

    وی افزود: ما دغدغه داشتیم تا در مسیر سنقر به به سمت چهارخطه شدن حرکت کنیم خوشبختانه اخیرا  از محل سفر ریاست جمهوری نیز با پیگیری آقای حسینی کیا و ما اعتبار برای  ۴ خطه کردن آنجا گرفتیم.

     

    استاندار کرمانشاه با اشاره به پروژه راه آهن اضافه کرد: روزها و ماه های آخر رسیدن قطار به کرمانشاه را در حال طی کردن هستیم سفر آقای دکتر بخشی با هدف تسریع و قطعی کردن افتتاح این پروژه در یکی دو ماه آینده است. از مسیر  کرمانشاه به سمت خسروی نیز پروژه فعالیت و رونق گرفته و در حال انجام است.

     

    رازانی گفت: موضوع ارتقا سطوح پروازی و بهسازی فرودگاه کرمانشاه با اعتباری بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد که با عنایت خاص دکتر آخوندی در سفر ریاست جمهور بدون اعتبار از خود دولت و از محل سفر بگیرند، پروژه را به عهده گرفتند و  اکنون پروژه در حال  انتخاب پیمانکار است مجموع کارهای خیلی مهمی در این بخش در حال انجام است. امیدواریم با حضور دکتر آخوندی شاهد سرعت بیشتری در کارها خواهیم بود.

      سند توسعه استان کرمانشاه رونمایی شد  

     

    عباس آخوندی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه از سند توسعه این استان رونمایی بعمل آورد.

     

    رازانی، استاندار کرمانشاه در این خصوص بیان کرد: سند توسعه شهرستان های استان کرمانشاه برای اولین باتر انجام شد و در استان کار کم سابقه ای است.

     

    وی بیان کرد: هم اکنون برای هر یک از شهرستان های استان نسخه ای داریم و این سند با همکاری سازمان برنامه ریی استان و مجموعه فرمانداران و مدیران آماده شد.

     

    گفتنی است؛ بر اساس تعهد استاندار کرمانشاه قرار بود تا خرداد ۹۵ سند توسعه استان کرمانشاه  تهیه و آماده شود.

     

    پروژه آزادراه همدان – سنقر – کرمانشاه حتی کلنگزنی هم نشده است

     

    حجت الاسلام حسینی کیا شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، بحث بافت های فرسوده شهرستان سنقر و کلیایی را مشکلی جدی دانست و اظهار داشت: اگر قرار باشد این بافت های فرسوده  تجدید بنا شود محدودیت ایجاد خواهد کرد بخشی نیز مشکل میراث فرهنگی دارد به دلیل ارتفاع بالای ساختمان، یک بافت فرسوده اگر دوباره تجدید بنا شود نتواند سه یا چهار طبقه را احیا کند و بخشی از زمین نیز در طرح تعریض قرار گیردبصرفه نخواهد بود و  کار را به کنذی پیش خواهد برد.

     

    وی در خصوص جاده های روستایی نیز گفت: شاخصی تحت عنوان جمعیت برای این مهم تعریف شده، به عنوان نمونه یک روستا قریب به ۲ تا ۳ هزار جمعیت دارد اما ۵۰ تا ۶۰ روستای سنقر با ۲ هزار نفر جمعیت جاده ندارند.

     

    حجت الاسلام حسینی کیا بیان کرد: وقتی شاخص را برای توسعه و بهسازی راه ها بر اساس جمعیت قرار می دهید بخش فراوانی از مردم  ریزش پیدا می کند و می بینیم روستاهایی که تراکم جمعیتی بالایی دارند از امکانات بهره مند می شوند اما روستاهایی که محروم تر و دور افتاده ترند از این شاخص جا می مانند و این مسئله مانع بردن خدمات به دل روستاها می شود و با آنچه مد نظر نظام است عملا فاصله میگیرد.

     

    وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آزادراه همدان – سنقر – کرمانشاه فقط اسمش را شنیدیم برخی آزادراه ها حداقل نیمه کلنگی خورده قبلا صحبت کرده بودیم که وقتی برای این سفر تشریف می آورید  کلنگ برای این پروژه زمین می زدید که برای مردم یقین حاصل شود  که این همه در اخبار و رسانه ها از این آزادراه گفته شده، این خبر به قول عده ای که به شوخی می گویند دعا کنید راست باشد.

     

    این نماینده مجلس افزود: امسال به جاده سنقر به بیستون ۱۰ میلیارد اعتبار تخصیص یافته ده میلیارد تومان در ردیف اولیه قرار دارد کمک کنید پیمانکار خوبی پیدا کند تا به جد پیش برود.

     

    حجت الاسلام حسینی کیا افزود: کمربندی سنقر اشکالات  جدی دارد کمربندی ساخته شده اما پل ندارد اصلا  آسفالت هم عمر محدودی دارد کمربندی ساختید ۵ تا ۶ سال از زمان اسفالت آن می گذرد به دلیل اینکه پل ندارد قابل استفاده نیست اسفالت آن هم از بین رفته  و موجب اعتراض و نارضایتی مردم است.

     

    وی در پایان بیان کرد:  ما در سنقر ۱۱۰ روز زمستان کامل داریم برای  بارش برف اخیر با مشکل و نارضایتی مردم به جد برخوردیم و  تجهیز راهداری کاملی را می طلبد.

     

    راه وشهرسازی اعتبار واگذاری۵ کیلومتر آسفالت به پیمانکاران راندارد

     

    احمد صفری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به قول وزیر راه و شهرسازی  تا ۳۱ فروردین ۹۶ راه آهن به سرانجام می رسد.

     

    وی عدم واگذاری آزمایشگاه فنی و مکانیک، ایجاد بندر خشک، کمبود اعتبار کمربندی غربی در ۳۰ کیلومتر ، دیون پیمانکاران راه و شهرسازی را از جمله مشکلات عنوان کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه از نظر مالی اعتبار این را ندارد که  که پیمانکاری برایشان ۵ کیلومتر آسفالت انجام دهد

     

    نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدهی راه و شهرسازی به پیمانکاران ۲ سال است که پرداخت نشده، افزود: تقاضا داریم مسکل تعاونی مسکن ناحیه ۳ و تعاونی مسکن جهاد کشاورزی که اکثرا ایثارگر هستند و گیرهای اداری دارد بر اساس قانون حل و فصل شود.

     

    صفری افزود: زیر ساخت های فرودگاه کرمانشاه از یک باند به دو باند پروازی مورد توجه قرار گیرد. پرواز زیارتی از کرمانشاه به نجف اشرف نیزراه اندازی می شود.

     

    وی گفت: راه کوزران به کرمانشاه وضعیت نامناسبی دارد  و برای راه  های مواصلاتی به مرکز استان اعتبار در نظر گرفته شود.

     

    ۸۵۰روستای کرمانشاه مشکل روکش آسفالت واقدامات اولیه در راهها دارند

     

    سید قاسم جاسمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم  بر اساس قولی که دکتر آخوندی دادند تا پایان دولت یازدهم  وعده هایی که در این حوزه دادند تحقق یابد.

     

    وی بیان کرد: کمربندی غربی  کرمانشاه حدود ۱۰ درصد کمتر  یا بیشتر از کار آن باقی مانده که انتظار  داریم با تدبیر مناسب و تخصیص اعتبار  به منصه ظهور برسد و مردم شاهد راحتی مناسبی در تردد این مسیر باشند چراکه اگر این اتفاق نیفتد شهر کرمانشاه با یک ازدحام خودرویی  فراوانی روبرو خواهد شد.

     

    جاسمی افزود: ۱۵ کیلومتر از بزرگراه کردستان به کرمانشاه یا میاندواب به کرمانشاه انجام شده، معاونین وزیر راه قول دادند که این پروژه در شش ماهه اول سال آینده به اتمام برسد.

     

    رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در دهه ۶۰ شرایط خاصی در کرمانشاه حاکم بود، افزود: وزیر راه شناخت کافی نسبت به این استان و ایثار و رشادت و از خودگذشتگی و بویژه مقاومت مردم این استان دارند ما ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم.

     

    وی گفت: مردم کرمانساه از روزهای آغازین جنگ حضور داشتند و الان نیز به همین شکل اما ما سهمیه ای که از عراق بردیم با گذشت چند سال از عمر جنگ و تقدیم ۲۳۰ هزار شهید شاید الان ۲ درصد استفاده  لازم را از مسائل مختلف عراق می بریم. در صورتیکه اکثر کشورها مانند ترکیه بالای ۳۰ درصد از سائل اقتصادی  عراق را دنبال می کنند.

     

    وی افزود: یکی از راه های برون رفت مشکلات کرمانشاهکه حجم زیاد بیکاری هست ایجاد زیرساخت هاست و دکتر اخوندی امروز  قول  راه آهن ملایر به کرمانشاه را دادند و ما مطمئن هستم بر اساس قول و قرارها صدای سوت قطار را می شنویم  امیدواریم این مسیر در سنوات آینده تا خسروی دنبال شود زیرا از نظر سیاسی و امنیتی چون به دریای مدیترانه  وصل می شود  زیرساخت موثری برای کشور  ما خواهد بود و رئیس جمهور روی این موضوع حائز اهمیت تاکید کزدند.

     

    جاسمی گفت: از مشکلات اصلی ما جاده کامیاران به کرمانشاه است بیش از ۸۵۰ روستا در شهرستان کرمانشاه داریم که الان برای روکش آسفالت و اقدامات اولیه ماندند در این رابطه نامه ای به آقای دکتر اخوندی تحویل دادم که دستور اقدام را برای روکش آسفالت دادند. در منطقه درود فرامان در میاندوآب، بیلوار میاندربند کوزران  و سنجابی ماهیدشت و منطقه  جلالوند عثمانوند که وصل می شوند به لرستان مشکلاتی داریم.

     

    شهرستان ۳۶ هزار نفری ثلاث باباجانی یک بولدوزور دارد

     

    شهاب نادری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم بعد از ۲۷ سال ما کرمانشاهی ها سوت قطار را  بشنویم.

     

    وی بیان کرد: من از بس در شهرستان های اورامانات مشکل دارم نمیدانم از کجا شروع کنم ، استاندار و مجموعه مدیران که حضور دارند در جریان وضعیت جاده های اورامانات هستند هر روز در اورامانات من تصادف می شود و  حداقل یکی دو خانوار در  حوزه من  داغدار می شوند که این فقط به خاطر جاده هایی است که اسم آن را شریان های اصلی گذاشتیم  که هنوز خاکی هستند.

     

    نادری بیان کرد: شهرستان ثلاث باباجانی بالغ بر ۳۶ هزار جمعیت دارد وسعت آن ۱۴۱۶ کلومتر، ۶۳۵ کیلومتر راه ارتباطی است که ۲۱ درصد آن در بخش  ازگله و ۷۸ درصد  در بخش مرکزی است، ۱۸۱ کیلومتر راه آسفالته دارد،  راه آسفالته روستایی ۱۷۵ کیلومتر و راه شیری ۹۱ کیلومتر و راه خاکی ۱۸۸ کیلومتر است.

     

    وی افزود:  یا اینکه اداره راه و شهرسازی ماشین آلات  دارد و به ما تحویل نمی دهد یا اصلا  ندارند من در ثلاث یک بولدوزور دارم برای برف روبی مشکل داریم هر روز به من زنگ می زنند در بحث ماشین آلات استان مشکلات خاص وجود دارد.

     

    نادری با اشاره به مشکلات شاهو گفت:  در همه شهرداری های ثلاث مشکل داریم هرچه کمک کنید باقیات صالحات است، تغییر کاربری ها از ۷۰ به ۳۰ است که زیاد مورد استقبال مردم  قرار  نمیگیرد ۵۰ به ۵۰ شود مردم استقبال می کنند زیرا پاوه شهری است که کلاً باغات دارد و یک خوشه گندم در پاوه وجود نداشته است و این تغییر کاربری ها مشکل حادی برای مردم شده است.

     

    وی افزود: در شهرستان ثلاث باباجانی ۱۹ نقطه حادثه خیزی مشکل حاد دارند  اما بی توجهی می شود و می گویند سه نقطه را رفع کردیم در صورتیکه این شهرستان با این جمعیت و آمار ۱۹ نقطه دارد.

     

    نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین تونلی حادثه خیز داریم یک کیلومتر و نیم است حداقل شش کیلومتر دارد حذف می کند گردن های  سخت را حذف می کند مبالغش هم مشخص شده درخصوص تراشه نیز احتمال دارد یک ریزش  که احتمال قطعی است یک سال است که در مورد تراشه این گردنه به اذعان تمام مسئولان احتمال دارد ریزش  کند ۴ نفر را به کشتن ده آن موقع چه کسی جوابگو هست ما به هرکسی که می گوییم جواب نمی دهد این کارها اساسی است باید انجام شود. 

     

    نفت شهر پس از ۲۸ سال حیات خود را از سر می‌گیرد

     

    مجتبی نیک کردار شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: ۴۰۰۰ اثر تاریخی در استان کرمانشاه داریم که از این تعداد ۲۰۰۰ اثر ثبت ملی شده، بیستون ثبت یونسکو شده چند اثر مانند طاقبستان، تکیه معاون الملک و معبد آناهیتا در نوبت ثبت جهانی هستند.

     

    وی سلسله مراتب نظام جمعیتی شهرنشینی را نامناسب دانست و بیان کرد: یک میلیون جمعیت در شهر کرمانشاه و ۴۰۰ هزار جمعیت در شهرستان های دیگر داریم اسلام آباد بعد از کرمانشاه بیشترین جمعیت و قریب به ۱۰۰ هزار نفر را دارد ۱۹ شهر زیر ۱۰ هزار نفر داریم.

     

    رشد ۳۰ درصدی در توسعه بزرگراه های استان

     

    نیک کرداربیان کرد: فلسفه راه آهن  بعد از ۲۵ سال مطالعات و ۱۵ سال اجرا بعد از عید به استان می رسد، سال ۹۲ ما ۲۹۳ کیلومتر بزرگراه داشتیم و اکنون ۴۱۰ کیلومتر داریم که ۳۰ درصد رشد در بزرگراه ها داشتیم.

     

    وی با اشاره به تخصیص ۳ میلیارد اعتبار استانی برای توسعه سطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه گفت:  ما درخواست راه اندازی پرواز به دبی و ترکیه را مطرح کردیم.

     

    نیک کردار  با اشاره به تهیه ۵۰۰ طرح هادی روستایی طی سه سال گفت: نفت شهر بعد از ۲۸ سال از جنگ، در حال احیاست و تا پایان امسال نفت شهر حیات مجدد خود را از سر می گیرد.

     

    وی گفت: پادگان سروران در مساحت ۲۷۰ هکتار تغییر کاربری داده خواهد شد و از شهر بیرون می رود. عمده مسکن مهر در  این دولت  تحویل داده شد از ۲۷ هزار واحد ۲۰ هزار، ۳۳ هزار واحد تحویل داده شده است.

     

    معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به مشکل جدی بافت های فرسوده استان گفت: وزیر راه و شهرسازی سند توانمندی استان را تصویب نمودند.

     

    مدیر کل راه و شهرسازی استان در این جلسه اظهار داشت: بیمارستان ۱۲۶ تختی اسلام آبادغرب بزودی به بهره برداری می رسد. کمربندی غربی ۹۸ درصد پیشرفت دارد ۸۰۰ متر اول آن باید آسفالت شود و قبل از پایان سال به بهره برداری می رسد.

     

    نظلم مهندسی کرمانشاه ۱۳ هزار عضو دارد

     

    معاون اداره حمل و نقل جاده ای استان در این جلسه اظهار داشت: در استان مشکل نبود آزادراه  و عمر بالای وسایل نقلیه و ماشین آلات راهداری داریم.

     

    وی افزود: ۲۶ درصد ناوگان حمل و نقل استان بالای ۲۵ سال عمر و ۱۵ درصد بالای ۳۵ سال عمر دارند.  ترانزیت از مرز پرویزخان ۱۳.۷ درصد و جایگاه سوم کشور را دارد.

     

    رئیس سازمان نظام مهندسی استان در این جلسه بیان کرد: ۱۳ هزار عضو در سازمان نظام مهندسی استان داریم که از این تعداد ۶۰۰۰ عضو پروانه دار و ۷۰۰۰ عضو بدون پروانه هستند و این پتانسیل بالقوه بکار گرفته نمی شوند سازمان نظام مهندسی کم کم از چرخه ساخت و ساز در حال جدا شدن است. امسال پیشبینی ۸۰۰۰۰۰ مترمربع ساخت و ساز در استان داشتیم که ۷۰ درصد آن محقق شد. مشکل ما مالیات و ارزش افزوده سنگین است. تامین اجتماعی مبلغ سنگین ۱۰ سال بیمه را از ما طلب می کند و با توجه به رکود کاری در استان این فشار دارایی و مالیات نیز مزید بر علت است.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.