• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » حوادث » عواقب حادثه ساختمان پلاسکو از نگاه حسابداری
    کد خبر : 2004928

    عواقب حادثه ساختمان پلاسکو از نگاه حسابداری

    عواقب حادثه ساختمان پلاسکو از نگاه حسابداریReviewed by on Feb 10Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر دیلم،  به نظر شما دلیل ورود به ساختمان آتش گرفته کالاهای داخل مغازه بوده ؟  نه، دلیل اصلی رفتن کاسبان به داخل ساختمان، خارج کردن اسناد مالی و…

    عواقب حادثه ساختمان پلاسکو از نگاه حسابداریReviewed by on Feb 10Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر دیلم،  به نظر شما دلیل ورود به ساختمان آتش گرفته کالاهای داخل مغازه بوده ؟  نه، دلیل اصلی رفتن کاسبان به داخل ساختمان، خارج کردن اسناد مالی و حسابداری بود مثل چک های مشتریان چون با سوختن تمامی مدارک، طلب هاشون از بین رفت و دیگه وصول مطالباتشون عملا دشوار است.
     
    خیلی از کسبه شریک داشتند و خرید، فروش هر روز را در دفتر می نوشتند و با سوختن دفاتر خود حساب بین شرکا، بدهکار و بستانکارانشان عملا مشخص نمی شود.
     

    این فاجعه تبعات مختلفی داشت مثلا شرکت بیمه، ایمنی و سیستم اطفای حریق و … که هر کدام با صدای زنگ خطر را برای بقیه به صدا در آوردند که بتوانیم پیشگیری کنیم.
     

    به این فکر افتادم وقتی اینقدر امور حسابداری مهم است که تو چنین شرایط بحرانی فقط به آن فکر می شود و یه کاسب حاضر است از جان خود بگذره و دل به آنش بزند، چرا زنگ خطر این حسابداری را به صدا در نیاوریم.
     

    دوست عزیزی که کارفرما و کاسب تو سطح کسب و کار کوچک و بزرگ، پیشنهاد می کنم اگه بتوانیم موارد زیر رو رعایت کنیم حتما در اینجور مواقعی آسوده خاطر هستیم و نیاز نیست خود  را به خطر بزنیم.

     

    ۱- اهمیت امور مالی :
     
    فرقی نمی کند کسب و کار شما کوچک است یا بزرگ، هر کس در  هر سطح اطلاعات مالی برایش با اهمیت است چرا که میزان اطلاعات طلب ها و بدهی ها و درآمد، هزینه  با سندیت آنها مهم است،  پس آنها را مهم بشمارید.
     
    ۲- تبدیل سبک دفتری به کامپیوتری:
     
    این به این معنی نیست که دیگر از دفتر و نوشتن امورات جاری خود استفاده نکنید، ولی سعی کنید اسناد مالی خود را در سیستم کامپیوتری ذخیره و بایگانی کنید و بصورت ماهانه و هفتگی بر روی فلش یا هارد خارجی ذخیره و کپی نگه دارید.
     
    سعی کنید اسکن و تصاویر اسناد، چک ها و فاکتور هایتان را در سیستم کامپیوتری نگهداری و بایگانی کنید. این امر کمک میکند به موقع کپی از همه اسناد خود در سیستم شخصی یا فلش همراه خود داشته باشید.
     
    ۳- نرم افزار مالی:
     
    داشتن نرم افزار مالی بابت یکپارچه نمودن اسناد شما کمک شایانی به شما می کند  ( با این تجهیزات می توانید همزمان از هر کجا اسناد مالیتان را مدیریت و رویت کنید ) از خروجی نرم افزارتان هر هفته نسخه پشتیبان بگیرید و بر روی فلشتان کپی کنید .
     
    امیدوارم در لحظه لحظه های کارهایتان امور مالی رو جدی بگیرید تا در روز های بحرانی بهترین مدیریت را داشته باشید.

     

    اکبر اسماعیلی فرد – کارشناس حسابداری و مدیر شرکت حسابداری

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.