• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , اخبار پربازدید , تناسب و زیبایی , سبک زندگی » این ویتامین ها صورت تان را زیبا می کند
    کد خبر : 2003925

    این ویتامین ها صورت تان را زیبا می کند

    ویتامین هایی برای زیبایی صورت ویتامین باعث احیای سلولی شده و پوست را جوان نگه می دارد. می توانید این ویتامین را به صورت رتینول (جگر، تخم مرغ، شیر) یا به صورت بتاکاروتن (موجود در میوه ها و سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج، سیب زمینی شیرین) دریافت کنید. بخارپز کردن یا تفت دادن با اندکی روغن…

    ۶۳

    ویتامین هایی برای زیبایی صورت

    ویتامین باعث احیای سلولی شده و پوست را جوان نگه می دارد. می توانید این ویتامین را به صورت رتینول (جگر، تخم مرغ، شیر) یا به صورت بتاکاروتن (موجود در میوه ها و سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج، سیب زمینی شیرین) دریافت کنید. بخارپز کردن یا تفت دادن با اندکی روغن روش‌های مناسبی برای جذب ویتامین این مواد غذایی است.

    ویتامین B
    ویتامین ب برای پوست، موها و ناخن‌ها مورد نیاز است. ویتامین B6 در ساخت کلاژن نقش دارد. ویتامین B7 نیز از سلول‌های پوست و موها محافظت می کند.

    منابع بتاکاروتن : میوه ها و سبزیحات نارنجی و زردرنگ، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و غیره.

    منابع ویتامین B7 : تخم مرغ، حبوبات، کله پاچه.

    منابع ویتامین های گروه B : غلات، سویا، آجیل ها، حبوبات.

    ویتامین C
    ویتامین C باعث تسریع تولید کلاژن در سلول‌ها شده و به حفظ سلامت لثه ها کمک می کند. باید بدانید که این ویتامین در مجاورت گرما زود از بین می رود بنابراین توصیه می شود مواد غذایی حاوی ویتامین C را خام مصرف کنید.

    منابع ویتامین C : مرکبات، کیوی، شاه توت، فلفل دلمه ای، پاپایا، بروکلی.

    مواد معدنی : زیبایی و سلامت
    آهن

    آهن وظیفه انتقال اکسیژن در خون را برعهده دارد. ناخن های رنگ پریده، شکنندگی و ریزش مو جزو علائم کمبود آهن است که به‌شدت در بین مردم رواج دارد.

    منابع آهن : گوشت قرمز، غلات کامل

    پتاسیم

    پتاسیم باعث تحریک کار کلیه ها و دستگاه گوارش می شود. این ماده به دفع ترکیبات مضر از بدن کمک کرده و نقش مهمی در نرمی و زیبایی پوست دارد.

    منابع پتاسیم : میوه های خشک، حبوبات، آجیل ها، مواد غذایی تهیه شده از سویا، سبزیجات، قارچ، آووکادو، موز.

    کلسیم

    کلسیم دندان ها را قوی و سالم می کند. این ماده همچنین برای سلامت بیشتر ناخن ها نیز لازم است.

    منابع کلسیم : شیر و دیگر محصولات لبنی، کلم ها، بادام.

    منیزیم

    منیزیم جداره سلولی را حفظ کرده و مانع از بروز چین و چروک زودهنگام روی پوست می شود

    منابع منیزیم : غلات کامل، حبوبات، آب معدنی.

    سلنیوم

    سلنیوم باعث احیای مشکلات و ضایعات پوستی می شود.

    منابع سلنیوم : مخمر آب جو، غلات کامل، غذاهای دریایی، قارچ ها و برنج قهوه ای.

    زینک

    زینک به ویتامین A در عملکردهایش کمک کرده و باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها می شود. این ماده به تقویت دستگاه ایمنی بدن نیز کمک می کند.

    منابع زینک : حبوبات، غلات، آجیل ها، گوشت پرندگان، غذاهای دریایی.

    توجه

    ویتامین ها متناسب با نحوه جذب و ذخیره شدنشان به ویتامین های محلول در چربی (ویتامین های A،D،E،K) و ویتامین های محلول در آب (C،B) تقسیم می شوند. بهترین منبع جذب ویتامین ها و مواد معدنی مواد غذایی هستند اما می توانید با نظر پزشک از مکمل ها نیز استفاده کنید.

    منبع: سلامت نیوز
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.