• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اقتصادی » انتخاب شرکای تجاری در چارچوب نظریه همگرایی باشگاهی
    کد خبر : 2003128

    انتخاب شرکای تجاری در چارچوب نظریه همگرایی باشگاهی

    انتخاب شرکای تجاری در چارچوب نظریه همگرایی باشگاهیReviewed by on Feb 8Rating: چکیده هدف این مطالعه ارزیابی همگرایی باشگاهی بین کشور ایران و شرکای تجاری آن طی دوره زمانی ۱۳۹۲- ۱۳۵۷ با استفاده از آزمون لوگ تی (Log(t))و الگوی با متغیر وابسته محدود بوده است. سپس با استفاده ازالگوی با متغیر وابسته محدود عوامل مؤثر…

    انتخاب شرکای تجاری در چارچوب نظریه همگرایی باشگاهیReviewed by on Feb 8Rating:

    چکیده

    هدف این مطالعه ارزیابی همگرایی باشگاهی بین کشور ایران و شرکای تجاری آن طی دوره زمانی ۱۳۹۲- ۱۳۵۷ با استفاده از آزمون لوگ تی (Log(t))و الگوی با متغیر وابسته محدود بوده است. سپس با استفاده ازالگوی با متغیر وابسته محدود عوامل مؤثر بر شکل‌گیری این باشگاه‌های اقتصادی تحلیل شده است.
    با برآورد الگو در قالب داده‌های تابلویی وجود همگرایی باشگاهی درآمدی در بین ایران و برخی از شرکای تجاری آن تأیید شده است. در مجموع نتایج نشان می‌دهد که این توان و ظرفیت جهت همگرایی درآمدی ایران با کشورهای بلیز، الجزایر، مصر، فیجی، گواتمالا، هندوراس، هند، کریباتی، مراکش، نیکاراگوئه، سوازیلند، تایلند، تونگا، تونس و ویتنام وجود دارد تا با تشکیل یک بلوک اقتصادی مؤثر، روابط و تعاملات درونی را جهت رسیدن به رشد اقتصادی بالاتر و همگرایی سریع‌تری افزایش دهند.

    کلیدواژگان: توسعه اقتصادی؛ همگرایی باشگاهی؛ درآمد سرانه؛ انباشت سرمایه؛ نیروی ‌کار

    نویسندگان:

    خدیجه نصراللهی: دانشیار اقتصاد دانشگاه اصفهان

     کریم آذربایجانی: استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان

     محمدرضا زین العابدینی: دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اقتصادی دانشگاه اصفهان  

    فصلنامه پژوهش های رشد و توسعه اقتصادی – دوره ۶، شماره ۲۴، پاییز ۱۳۹۵.

    برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.