• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » ورزشی » یک یادآوری برای باشگاههای تبریزی
    کد خبر : 1986429

    یک یادآوری برای باشگاههای تبریزی

    یک یادآوری برای باشگاههای تبریزیReviewed by on Jan 22Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زیتون در یادداشتی به قلم رامین اکبری ؛ کارشناس تبلیغات نوشت: قصد و نیت بنده بر این نیست که تلاشهای بازیکنان و مسایل مدیریتی را کم رنگ کنم ولی با توجه به تبریزی بودنم و حضور سه تیم…

    یک یادآوری برای باشگاههای تبریزیReviewed by on Jan 22Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زیتون در یادداشتی به قلم رامین اکبری ؛ کارشناس تبلیغات نوشت:

    قصد و نیت بنده بر این نیست که تلاشهای بازیکنان و مسایل مدیریتی را کم رنگ کنم ولی با توجه به تبریزی بودنم و حضور سه تیم از شهرم در لیگ برتر بر خودم وظیفه دیدم مطلب علمی و خلاصه در حوزه تبلیغات در فوتبال ایران و جهان بپردازم. قبل از ورود به بحث قابل ذکر است که بیشترین بودجه باشگاههای بزرگ دنیا ( رئال مادرید – بارسلونا – منچستر یونایتد – بایرن مونیخ – و… ) از طریق تبلیغات فراهم می شود.

    ماشین سازی تبریز در هفته ۱۶ بازی اول نیم فصل با فولاد خوزستان و همچنین از هفته ۱۷ بازی با گسترش فولاد،  بدون تبلیغات روی لباس وارد میدان شد و بازی کرد. این در حالی است که هر دو بازی از شبکه سهند پخش مستقیم بود. در بازی فولاد تماشاگران بیشتری حضور نداشتند. ولی این بازی از شبکه سهند مستقیم پخش می شد. و روز بازی زمانی برگزار می شد که دو تیم تراکتور و گسترش فولاد یک روز قبل بازی کرده بودند. و ماشین در یک روز تعطیل بازی می کرد که حتما تماشگران آذری از خانه بازی را تماشا می کردند. مهم تر اینکه بازی اول در چمن ورزشگاه یادگار امام انجام می شد و استاندار محترم آذربایجان شرقی در ورزشگاه حضور داشت و زمین چمن ورزشگاه یادگار امام را افتتاح کرد.

    متاسفانه در فصل های گذشته و در بازی های باشگاه تراکتورسازی نیز شاهد چنین تصویری از بازی بودیم. در دنیایی که همه به فکر تبلیغ و مطرح کردن خود هستند در وسط فصل فوتبال دو بازی بدون تبلیغ بیایی بازی کنی.

     در تیم های دست اولی یا محلات با تبلیغ روی لباس بازی می کنند. بدون تبلیغ روی لباس بازی کردنِ یک تیم در لیگ برتر را می توان در قدم اول ضعف مدیریت باشگاهی عنوان کرد. خالی بودن روی لباس در یک بازی پخش مستقیم در لیگ برتر در فوتبال امروزه کار پسندیده نیست و امیدواریم از این ظرفیت موجود استفاده کامل بشود و با توجه به اینکه کلانشهر تبریز پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام است. تبلیغ این موضوع مهم روی لباسهای بازیکنان فوتبال تیم ماشین سازی استفاده شود که شهرداری کلانشهر تبریز اسپانسر تیم قدیمی ماشین سازی است . که در کشورمان در تمامی شهرها همچون ( تهران – اصفهان – مشهد – خوزستان و… ) تبریز ۲۰۱۸ بخوبی معرفی شود.

    فوتبال؛ تبلیغات و اقتصاد

    فوتبال میلیاردها نفر را در داخل و خارج از زمینهای بازی به خود جذب می کند. در برخی از کشورها مانند برزیل ، فوتبال بخشی از زندگی هر روز مردم است. کشوری همچون برزیل الان صادر کننده بازیکن به تمام کشورهای دنیا است. حتی بازیکنان پر قیمتی در لیک برتر کشورمان همچون ادینو بازی می کند. که این بازیکان فوتبال میلیاردها  دلار برای توسعه اقتصاد برزیل سود آوری دارند.

    در زمانهای جام جهانی حال و هوای دنیا تغییر پیدا می کند . بخصوص کشورهای که در جام جهانی حضور دارند. پررنگ تر است تا آنچه را که در این رویداد بزرگ ورزشی اتفاق می افتد به صورت سریع منعکس کنند. اگر به صورت ویژه به فوتبال نگاه کنیم متوجه می شویم که فوتبال تنها یک ورزش نیست بلکه ، یک فعالیت سود آور ویژه اقتصادی در جهان است. که کشورهای اورپایی همچون اسپانیا با تیم های همچون ( بارسلونا – رئال مادرید- اتلتیکو مادرید ) انگلیس ( منچستر یونایتد- چلسی – آرسنال – تاتنهام  ) یا تیم های اورپایی همچون (بایرن مونیخ – شالکه – موناکو- و… چه سود های بزرگی به دست می آورند که اکثر سود ها از راه های تبلیغات به کشور های خود عاید می کنند.

    اقتصاد دانان بزرگ تخمین می زنند فوتبال صنعت می باشد. که میلیادرها دلار ارزش دارد. در کشورهای همچون افریقایی مانند نیجر- تانزانیا فوتبال می تواند نقش پررنگی در ریشه کن کردن فقر داشته باشد. دولتهای که در این اقتصاد ورزشی سرمایه گذاری مناسبی داشته باشند. می تواند انتظار درآمدهای هنگفتی را از این صادرات جدید و غیر سنتی داشته باشد.

    در سالهای گذشته بازیکنان بیشتری از کشورمان در کشورهای عربی و خارجی ترانسفر می شدند و برای کشور مان سود آوری داشتند. خیلی از فوتبالیستها همچون علی دایی- علی کریمی – مهدی مهدوی کیا -جواد نکونام- کریم باقری – و سایر بازیکنان سرمایه خودشان را بیشتر در کشورمان سرمایه گذاری کردند. و حتی به احداث کارخانه و سایر کارهای اقتصادی روی آوردن و از نیروی بیکار جامعه هم کم کردند. حتی می توانم حضور بازیکنان ایرانی در سایر کشورهای خارجی رو می توان به عنوان صادرات غیر نفتی عنوان کرد. یا الان می توانیم پیوستن کریم انصاری فر به تیم المپیاکوس یونان با مبلغ ۵۰۰ هزار یورو که بیش از ۲ میلیارد کشورمان می شود.

    مهم ترین عواملی که باعث شد فدراسیون فیفا از سال ۲۰۲۶ با ۴۸ تیم جام جهانی باشد سود آوری بیشتر فیفا از طریق تبلیغات است که به این موضوع رای مثبت دادند. که بیشترین سود رو از تبلیغات با حضور برندهای بزرگ در جام جهانی به دست می آورد.

    یا مثالی از کشورمان عرض کنم شرکتی سال گذشته دور میدان تمام بازیهای لیگ برتر رو در مزایده به مبلغ ۱۶۰ میلیارد برنده شد. یا بازی تراکتور و نفت دو سال پیش دور میدان یک بازی بالای ۷۰ میلیون تومان بفروش رفت.

    محبوبیت اقتصاد ورزش در سالهای اخیر افزایش یافته و پوشش رسانه های ورزش و ایجاد شبکه های تلویزیونی مختص برنامه های ورزشی، موید این مطلب است. فوتبالیستها در سالهای اخیر دارای پرستیژ در جامعه شده اند. که حتی در برخی از موارد از پرستیژ سیاستمداران بالاتر رفته است. که برگزاری مسابقات المپیک، جام جهانی که بیشترین در آمد از تبلیغات است. به رویداد مهم اقتصادی تبدیل کرده است. به طوری که ۲.۷۸ در صد تولید ناخالص داخلی استرالیا در سال ۲۰۰۰ از محل مسابقات المپیک سیدنی تامین شده است. هم اکنون فوتبال در اسپانیا حدود ۱.۷ در صد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد. در سال ۲۰۰۳ ، ورزش بیش از ۸ میلیون یورو برای اسپانیا درآمدزایی داشته است.

    باشگاه های بزرگ دنیا هم داخل میدان و هم بیرون عالی هستند. باشگاه های همچون بارسلونا که بیشترین قهرمانی در دنیا بعد از رئال دارد. این باشگاه طبق قراردادی که با باشگاههای فوتبال امریکا امضا کرده است هر سال در امریکا بازیهای در جهت بالا بردن برندینگ در فوتبال امریکا حرکت می کند . که برای بارسا سود آور است. که این استراتژها در فوتبال کشور ما با سایر کشورهای خارجی امکان پذیر است. بارسلونا در سال ۲۰۱۱ دستمزد ورزشی جهانی برای بازیکنان خود معادل ۱۱۰ هزار یورو در هفته بود.

     

    دیود بکهام مثالی برای اقتصاد در فوتبال

    شاید کسی باشد که نام فوتبالیست معروف انگلیسی ، دیود بکهام نشنیده باد. بکهام در دوم سال ۱۹۷۵ به دنیا آمده است. و نام او با باشگاه های بزرگی مانند منچستر یونایتد و رئال مادرید به چشم می آید. البته در باشگاه های همچون آث میلان- لس آنجلس گالکسی و پاری سن ژرمن نیز بازی کرده است. که بیشترین بازی رو در منچستر بازی کرده و کاپیتان تیم ملی انگلیس هم بود. و با هر کدام از باشگاه ها افتخاراتی ارزنده ای به دست آورده است.

    بکهام علاوه بر فوتبال، در عرصه تبلیغات نیز چهره مشهور است. به جرات می توان گفت برند بکهام یکی از برترین برندهای بزرگ در دنیای ورزش است. وی برای تبدیل شدن به یک برند جهانی، برند سازی موفقی داشته است. و استراتژیهای مناسبی بکار برده است. دلیل موفقیت وی در ساختن برند بزرگ می تواند آموزه های با ارزشی برای ورزشکاران و بخصوص فوتبالیستهای بین المللی داشته باشد که همواره در تلاش هستند خود، محصول و خدمت خود را در عرصه جهانی از سایرین متمایز کنند و اینگونه در بازار پرفشار و مملو از رقابت امروز رقابتی دست یابند.

    مهم ترین موضوع زمانی است که دیود بکهام زمانی که به رئال مادرید پیوست. برای آموزش زبان اسپانیایی هزینه و زمان بیشتری صرف کرد و حتی خانواده وی نیز زبان اسپانیایی رو به طور کامل یاد گرفتند. تا در ارتباطات در اسپانیا مشکلی نداشته باشد . و در عرصه تبلیغات در اسپانیا بتواند عالی باشد.یا اولین کار دیود بکهام پس از رفتن به امریکا این بود که با سرشناس ترین بازیگر جهان تام کروز دوست شود و ارتباط نزدیک با او داشته باشد. که عکسهای مشترک در رسانه ها دنیا و امریکا منتشر شد. این کار وی تاثیر مثبت در محیط وی در فوتبال و تبلیغات گذاشت.بکهام غیر از فوتبال از راه تبلیغات برندهای بزرگ سودهای بیشتری رو کسب کرده است و جزء نفرات اول فوتبالیستها جهان بود که در کار تبلیغات بود.

     

    چرا تبلیغات برندها در فوتبال تاثیر بیشتری دارد؟

    همانطور که عرض کردم بخش عظیمی از بودجه های میلیاردها دلاری فوتبال از تبلیغات بدست می آید. نگاهی به حضور برندهای بزرگ در تبلیغات فوتبال بر این را دارد که فوتبال تاثیر گذاری بیشتر ی بر مردم  دارد. که چرا با مشاهده بازی تیم و بازیکن محبوب خود با تصاویر تبلیغاتی برندها مواج می شود. تاثیر این نوع تبلیغ از رسانه ها و باکسهای دیگر که مخاطبان به صورت اجبار و اکراه با آن روبرو می شود. چندین برابر می گردد.

    طبیعی است هر ورزشی پر تماشاگر باشد تبلیغات توجه بیشتری به آن رشته ورزشی می دهد اما تبلیغات در تمام جهان برای سود آوری بیشتر نیاز به اثربخشی بیشتر دارد در این میان تبلیغات نمونه مناسب برای بررسی است. فوتبال ورزشی است که مخاطبان زیادی دارد و در تمام فصلهای سال برگزار می شود و هم تبلیغات اثر بخش دارد که دلایل این اتفاق در کشورمان از چند مورد قابل کنکاش است.

    ۱. پخش زنده تلویزیونی ( از شبکهای مختلف ۳ – ورزش –استانی )

    ۲. اخبار های مربوطه به فوتبال ( که چندین روز از شبکه های مختلف پخش می شود)

    ۳. برنامه های تخصصی و پر بیننده فوتبال ( ۹۰- برنامه های شبکه خبر – شبهای فوتبال شبکه ورزش- ورزش مردم شبکه یک – برنامه های فوتبالی استانی – موج فوتبال ( تبریز )  و…)

    ۴. رسانه ها ( مطبوعات چاپی – خبرگزاری ها – و سایتهای مربوطه )

    و…

    مجموعه این ابزارها در کنار هم در ناخودآگاه مخاطب اثر گذاشته و شناساندن نام برندهای که در فوتبال هستند. در ذهن مشتریان تاثیر می گذارد و در انتخاب نهایی برای خرید محصول تاثیر عالی می گذارد. وقتی از فوتبال به عنوان یک رسانه قوی صحبت می کنیم . صحبت از دقیقه ، ساعتها و ثانیه ها است . در سایر رسانه ها از ثانیه صحبت می شود ولی در صنعت فوتبال مانند تبلیغات تلویزیونی محدودیتهای ثانیه ای نداریم و برندها در زمانهای بیشتری پیش چشم مخاطبان قرار می گیرند. در بازی ها : لیگ برتر، جام حذفی، دوستانه، جام باشگاه ها….هر بازی ۹۰ دقیقه که بازیهای در ۱۲۰ دقیقه یا پینالتی با به پایان می رسد.

     

    در دنیای فوتبال، اسم ورزشگاه به نام برندها تغییر پیدا کرده است!

    آرسنال
    نام استادیوم: امارات (اشبرتونگراو)
    مبلغ قرارداد: ۲۵۰ میلیون پوند
    مدت قرارداد: ۲۴ سال
    آرسنال جز باشگاه های در جهان است که اسم ورزشگاه رو به شرکت هواپیمایی واگذار کرده است تا کمبود بودجه ساخت ورزشگاه خود را جبران کند . ساخت ورزشگاه آرسنال  اشبرتون گراو در سال ۲۰۰۲ آغاز و در سال ۲۰۰۶ به پایان رسید. آرسنالی ها برای ساخت این ورزشگاه 470 میلیون پوند هزینه کردند که ۲۶۰۰ میلیونش از طریق وام بود و مقداری دیگر از هزینه هایش به وسیله  ساخت و ساز در محله قدیمی هایبوری به دست آمد.  البته آنها دست به دامان کمپانی بزرگ دنیا شدند تا اینکه شرکت هواپیمایی امارات در سال ۲۰۰۵ میلادی مبلغ ۱۰۰ میلیون پوند برای ۱۵سال به آرسنال پرداخت کرد و نام ورزشگاه را در اختیار گرفت . اما در سال ۲۰۱۲ قرارداد دوباره امضا شد و تا سال ۲۰۲۴ یک قرارداد ۱۵۰ میلیون پوندی دیگر بین امارات و آرسنال امضا شد. این درحالی بود که آرسنال پول قرارداد قبلی را گرفته بود و این امضا درآمد زیادی عاید باشگاه آرسنال کرد .  

     

    دورتموند
    نام استادیوم: سیگنال ایدوناپارک (وست فالن)
    مبلغ قراردادی: ۳۰ میلیون یورو
    مدت قرارداد: ۱۷
    در کشور آلمان دورتموند جز باشگا های برتر است . درست است که به پای باشگاه بایرن مونیخ نمی رسه ولی با فروش عنوان ورزشگاه خود تونست مبلغ خوبی بدست آورد . تقریبا در سال ۲۰۰۲ باشگاه بوروسیا با مشکل زیاد مالی روبرو شد به همین دلیل اسم ورزشگاه را بفروشد و آن را به صورت قسطی بخرد. اول قرار بود باشگاه با یک قرارداد 15 ساله آن را از شرکت فلورین هام پس بگیرد. دورتمند توانایی پرداخت پول را نداشت و از بهار ۲۰۰۵ مجبور شد نام ورزشگاه را بفروشد.گروه ایدونا که یک شرکت بیمه است، وستفالن را خرید و نام استادیوم به سیگنال ایدونا پارک تغییر کرد. البته اینطور که شنیده می شود، اصل مبلغ قرارداد بابت بدهی  های باشگاه به شرکت فلورین پرداخت شده است.

     

    شالکه
    نام استادیوم: ولتینز آره نا (الدپارک اشتادیون)
    مبلغ قرارداد: ۳۰ میلیون یورو
    مدت قرارداد: ۱۰ سال
      تیم شالکه جز ء تیم های خوب آلمان است که ورزشگاه شالکه ۰۴ اولین ورزشگاه آلمانی است که بدون کمک از جایی و یارانه دولت کاملا خصوصی ساخته شده است.  ورزشگاهی که با هزینه ای حدود ۱۹۱ میلیون یورو ساخته شد. این ورزشگاه یکی از مدرن ترین ورزشگاه های اروپاست با ترکیبی از سقف قابل جمع شدن، و همچنین زمین کوشییو پایه متحرک جنوبی است . نام این ورزشگاه هم از سال ۲۰۰۵ به شرکت ولتینزو واگذار شد و به مدت ۱۰ سال به همین شکل باقی خواهد ماند.

     

    منچسترسیتی
    نام استادیوم: اتحاد (سیتی پارک – سیتی اف منچستر استادیوم)
    مبلغ قرارداد: ۱۵۰ میلیون پوند
    مدت قرارداد: ۱۵ سال
    عرب ها در دنیای فوتبال جهت دیده شدن همیشه هزینه های بیشتری کرده اند. کشوری همچون قطر هزینه های بیشتری انجام داد که میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال شود. و یا حضور تیم های بزرگ دنیا در کشورخودشان مثل امارات – قطر که بازیهای دوستانه انجام می دهند و حتی هزینه به تیم ها متقبل می شوند.

    شیخ منصور بن زاید آل نهیان مالک هواپیمایی اتحاد و یکی از سرمایه داران بزرگ جهان در انگلیس به تیم منچستر سیتی هزینه های فراوانی کرده است . قرارداد نام استادیوم در سال ۲۰۱۱ امضا شده و البته در کنار تغییر نام، ۱۰ سال هم حق تبلیغات روی پیراهن منچسترسیتی به هواپیمایی اتحاد واگذار شده. این شرکت هواپیمایی در مقابل همه مسافرت های منچسترسیتی و حتی تیم های پایه را به عهده دارد و مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند به این باشگاه پرداخت کرده است. به نظر می رسد نفوذ مالکان عرب به لیگ برتر انگلستان در باشگاه سیتی خیلی جدی تر از بقیه باشگاه های این کشور است.

     

    هامبورگ
    نام استادیوم: ایمتچ آره نا (هااس هانوردبانک، ای او ال آره نا)
    مبلغ قرارداد: ۴۰ میلیون یورو
    مدت قرارداد: ۱۰ سال
    باشگاه هامبورگ هم مثل سایر باشگاهای آلمان تغییر نام ورزشگاه انجام داده است . باشگاهی که برای ایرانیان خیلی برند است چون مهدی مهدوی کیا زمان بیشتری در هامبورگ بود. آنها در تغییر نام پیشرو هستند. در می  ماه ۱۹۹۸ هامبورگ تصمیم گرفت ورزشگاه قدیمی خود را با استادیوم جدیدی عوض کند. استادیوم جدید هم زمین فوتبال است و هم سالن کنسرت. این ورزشگاه تا سال ۲۰۰۱ ولک اسپارک اشتادیون نام داشت تا اینکه شرکت آ او ال حقوق نام گذاری آن را خرید. اولین قرارداد ۱۵ میلیون یورو برای هامبورگ درآمد داشت. از سال ۲۰۰۷ این باشگاه به مدت شش سال حقوق نامگذاری را به ها اس هانورد بانک فروخت . هامبورگ این بار برای شش سال ۲۵ میلیون یورو از بانک آلمانی دریافت کرد. سال ۲۰۱۰ اما پیشنهاد اغوا کننده شرکت ایمتچ باعث شد که قرارداد قبلی با بانک رو فسخ کنند و به مبلغ حدود ۴۰ میلیون یورو نام ورزشگاه هامبورگ ایمتچ آره نا شود.

     

    بایرن مونیخ
    نام استادیوم: آلیانتزآره نا
    مبلغ قرارداد: شایعات از رقم ۹۰ میلیون یورویی خبر می دهند
    مدت قرارداد: ۳۰ سال
    بایرن مونیخ جزء ۵ تیم برتر جهان است که جام های مختلف آلمان و جهان رو کسب کرده است. که این جامها در برندینگ فوتبال تاثیری بیشتری دارد که مبالغ بیشتری در تبلیغات کسب کنند . در 21 اکتبر ۲۰۰۲ رای گیری انجام شد که آیا باید در این مکان و با امکانات شهر مونیخ، استادیوم جدیدی ساخته شود یا نه. حدود دو سوم رای دهندگان رای موافق دادند. آلترناتیو دیگر به جای ساختن این استادیوم، بازسازی عظیم استادیوم المپیک بوداما معمار آن استادیوم، گوتهربهنیش، با این طرح مخالفت کرده بود. ساخت استادیوم باعث شد تغییراتی اساسی در منطقه داده شود.

    نورهای بیرونی ورزشگاه طوری طراحی شده که وقتی بایرن مونیخ بازی دارد، ورزشگاه قرمز است، وقتی مونیخ ۱۸۶۰ بازی دارد، آبی است و به هنگام بازی های تیم ملی آلمان، سفید است. پارکینگ ورزشگاه یکی از بزرگترین در اروپاست با جای پارک ۹۸۰۰ ماشین. ساخت این استادیوم ۳۴۰ میلیون یورو برای باشگاه خرج برداشت. گروه آلیانز، که خدمات مالی ارائه می دهد، حقوق نام این ورزشگاه را تا ۳۰ سال خریداری کرده  است.

     

    هزینه تبلیغات روی لباس تیم های بزرگ دنیا 

    از آنجا که تیمهای بزرگ دنیا مثل ( بارسلونا – رئال مادرید- بایرن مونیخ – منچستر یونایتد و… ) در سراسر دنیا برند و تماشاگران میلیونی زیادی و همچنین از طریق رسانه های مختلف همیشه در دید عموم  هستند.  این عوامل  باعث شده تا کمپانیهای بزرگ با پرداخت مبالغ زیاد، برند های خود را روی لباس های تیم های بزرگ فوتبال دنیا  با مبالغ بیشتر تبلیغ می کنند . که شرکتهای بزرگ هواپیمایی در صدر هزینه کردن ها هستند . حتی این شرکتها گاهی اوقات اسپانسر و حامی مالی بازیهای دوستانه و چهارگانه فوتبال هم می شوند حتی یک زمانهای برندهای بزرگ الکترونیکی مختف در تهران اینکار رو انجام می دادند. برای تیمهای مطرح فوتبال  دنیا در لیگهای  ( لالیگا – جزیره – کالچو و… )  شناخته شده که سالانه به درآمد هنگفتی دست می یابند ، فرصت مناسب برای بازاریابی نیز وجود دارد که یکی از آنها تبلیغات روی پیراهن بازیکنان تیمهای معروف است.

    با عقد قراردادهای سالانه مبلغی را به باشگاه های فوتبال پرداخت می کنند.در این میان شرکت هایی هستند که بالاترین مبلغ قرارداد برای «اسپانسر شیپ» یک تیم فوتبال را دارند و عنوان تبلیغات روی پیراهن اصلی تیم را که قیمتی بالاتر دارد را بدست می آورند. حتی در کنار هزینه دادن به باشگاهها خدمات دیگری رو انجام می دهند از جمله شرکتهای هواپیمایی مسافرت تیم ها رو برعهده می گیرند. حتی امکان این هم است در صورت قهرمانی تیم ها اسپانسر هزینه بیشتری رو تقبل کند. و همچنین مدت بیشتری اسپانسر تیم می شوند.

    منچستر یونایتد ۸۰ میلیونی دلار:

    تیم منچستر یونایتد موفق ترین تیم لیگ جزیره در دنیا، یکی از تیمهای فوتبال است که بیشترین مبلغ قرارداد اسپانسر را با شرکت آمریکایی شورلت انجام داده است. برای فصل ۲۰۱۴ – 2015 «شورلت» با قرارداد ۸۰ میلیون دلاری جایگزین برند (Aon) روی پیراهن تیم منچستر یونایتد شده است.

    بارسلونا ۴۵ میلیون دلار:

    بارسلونا با توجه به حضور بازیکنانی مثل مسی ، طی قرارداد ۴۵ میلیون دلاری اجازه تبلیغ هواپیمایی قطر را به این شرکت عربی داد. «قطر ایر وی»‌ با پرداخت سالانه ۴۵ میلیون دلار تا سال ۲۰۱۶ برند شرکت را روی پیراهن بازیکنان بارسلونا خواهد داشت.

     بایرن مونیخ ۴۰ میلیون دلاری :

    «دویچه تلکام» بزرگترین اوپراتور تلفن همراه در آلمان است. این شرکت با پرداخت سالانه ۴۰ میلیون دلار تا سال ۲۰۱۷ ، برند شرکت دویچه تلکام را روی پیراهن بازیکنان بایرن مونیخ آگهی می کند. این شرکت  با بایرن مدت بیشتری همکاری تبلیغاتی دارد .

     «رئال مادرید» 39 میلیون دلاری :

    باز یکی از شرکتهای هواپیمایی اسپانسر  تبلیغات ثابت روی پیراهن بازیکنان تیم «رئال مادرید» می شود. رئال مادرید از  شرکت اماراتی سالانه ۳۹ میلیون دلار دریافت می کند. این شرکت اماراتی تبلیغاتی ارزان قیمت تر را روی پیراهن تیمهای آرسنال ، هامبورگ ، پاریسن ژرمن و المپیاکوس انجام داده است.

     لیورپول ۳۱ میلیون دلاری

    «استاندارد چارترد» با قرارداد ۳۱ میلیون دلاری در سال برند خود را روی پیراهن اصلی تیم لیورپول آگهی کرده است. این قرارداد تا سال ۲۰۱۶ اعتبار داشت.

    اما نتیجه گیری بنده از تغییر نام برای ورزشگاهها در کشورمان این است تغییر اسم ورزشگاه در بعضی از شهرهای کشور عزیزمان هم امکان پذیر است که برندهای بزرگ کشورمان و یا جهانی اسم ورزشگاه را برای چندین سال داشته باشند و پولهای خوبی به باشگاهها بدهند تا مشکلات مالی باشگاهها حل شوند. 

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.