• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , اخبار پربازدید , اخبار خودرو » تاکسی اینترنتی یا تلفنی، مسئله این است
    کد خبر : 1963853

    تاکسی اینترنتی یا تلفنی، مسئله این است

    تاکسی اینترنتی یا تلفنی، مسئله این استReviewed by Aryan♥ on Dec 31Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، وقتی می‌خواهیم به‌جایی برویم انتخاب‌های ما چه خواهد بود؟ برداشتن تلفن و زنگ زدن به نزدیک‌ترین موسسه کرایه اتومبیل؟ یا اینکه چند اشاره به موبایل و انتخاب کردن بین نزدیک‌ترین ماشین در…

    تاکسی اینترنتی یا تلفنی، مسئله این استReviewed by Aryan♥ on Dec 31Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، وقتی می‌خواهیم به‌جایی برویم انتخاب‌های ما چه خواهد بود؟ برداشتن تلفن و زنگ زدن به نزدیک‌ترین موسسه کرایه اتومبیل؟ یا اینکه چند اشاره به موبایل و انتخاب کردن بین نزدیک‌ترین ماشین در حال حرکت؟

    تب نرم‌افزارهای موبایلی امروز همه‌جا را فراگرفته از عملیات بانکی گرفته تا کوچک‌ترین خریدهای روزمره؛ و حالا دیگر پای تکنولوژی به حمل‌ونقل شهری بازشده است.

    قطعاً نقش تکنولوژی در هیچ بخشی از زندگی قابل‌انکار نیست اما انگار نرم‌افزارهای حمل و به مذاق همه خوش نیامده. همین امروز صبح راننده تاکسی وقتی نتوانست از شلوغی خیابان‌ها نجات پیدا کند، می‌گفت این راننده‌های اینترنتی شهر را شلوغ کرده‌اند همه به خیابان‌ها آمده‌اند.

    شاید هم حق با راننده‌ تاکسی باشد، برای آن عده‌ای که تفریحشان چرخیدن در خیابان‌ها بود راهی پیداشده که با تفریح درآمد داشته باشند. درواقع وسوسه‌انگیز است. چراکه نه حالا که مجبور شده‌ایم این خیابان‌های آلوده را تحمل‌کنیم کمی هم‌سود بد نیست.

    چندی پیش رئیس سازمان تاکسیرانی هم به این نرم‌افزارها واکنش نشان داد و گفت: هیچ‌کس پاسخگوی امنیت و تائید صلاحیت این‌گونه خودروها نیست و باید پلیس و سایر ارگان‌های امنیتی با این مسئله ورود کنند.

    اما آیا آقای رئیس تابه‌حال پرسیده است، باوجوداینکه در هر خیابان فرعی تهران حداقل ۳ موسسه‌ کرایه اتومبیل را می‌توان دید چرا شهروندان از نرم افرازها استقبال می‌کنند؟

    سرعت و حق انتخاب

    به‌محض ورود به برنامه مشخص کردن مقصد تعداد زیادی تعداد زیادی ماشین‌هایی که در نزدیکی شما وجود دارند، مشخص می‌شوند، آن‌وقت شما می‌توانید بین آن‌ها نزدیک‌ترین را انتخاب کنید.

    علت استفاده کاربران نرم‌افزارهای حمل‌ونقلی را از یکی از آن‌ها پرسیدم و گفت: هر بار که با آژانس تماس می‌گیرم، حداقل یک ربع تا ۲۰ دقیقه باید منتظر بمانم تا ماشین را بفرستند. حتی بعضی از اوقات باید برای راننده مسیر را توضیح بدهم و پیش‌آمده که راننده چند باری آدرس را بپرسد؛ اما همه‌کسانی که به‌عنوان راننده در این برنامه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند اجبار استفاده از مسیریاب را دارند بنابراین ما می‌توانیم کوتاه‌ترین و خلوت‌ترین مسیر را استفاده کنیم.

    Untitled

     

    امتیازدهی

    یکی دیگر از امتیازات نرم‌افزارهای حمل‌ونقل امتیازدهی توسط کاربران است پس از هر سفر شما می‌توانید به راننده‌ای که شمارا به مقصد رسانده امتیاز بدهید. همین باعث شده تا حس رقابت زیادی برای جلب رضایت مشتری میان رانندگان ایجاد شود.

    قیمت مناسب

    با مشخص شدن مقصد میزان کرایه مشخص می‌شود یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال شهروندان از این نرم‌افزارها پایین بودن قیمت آنها نسبت به اتومبیل‌های مؤسسات یا تاکسی دربستی است.

     درباره وضعیت این نرم‌افزارها، «محسن سرخو» رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر داشتن سازوکار و چهارچوب مشخص را نیاز اساسی این نوع نرم‌افزارها دانست و گفت: نظر ما این است که باید یک نظارت حداقلی بر این نرم‌افزارها وجود داشته باشد. به این صورت که برای ثبت‌نام رانندگان استعلاماتی انجام شود، برای خودروها نیز داشتن معاینه فنی باید جزو الزامات خودروها قرار بگیرد. ممکن است در این شبکه‌ها از خودروهای تاکسی استفاده کنند که در آن‌ها از پیش این شرایط لحاظ شده است.

    به نظر می‌آید وقت آن رسیده که برخی مسئولان جای سنگ‌اندازی و مخالفت، وجود تکنولوژی را به‌عنوان یک عنصر غیرقابل‌انکار در زندگی امروزی بپذیرند و تلاش کنند تا با استفاده این تکنولوژی‌ها در فضای رقابتی ایجادشده سهم بیشتری داشته باشند.

     

     

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.