• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اخبار خودرو » اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه های چشمی شهرداری
    کد خبر : 1961200

    اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه های چشمی شهرداری

    اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه های چشمی شهرداریReviewed by on Dec 28Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از ایسنا، مدتی است آن‌چه شماری از کامیون‌داران و شرکت‌های پیمانکاری تعیین «جریمه‌های چشمی و بدون مبنای قانونی و تنها بر اساس حدس و گمان» برای کامیون‌های حمل پسماندهای ساختمانی توسط ستاد پاکیزگی و…

    اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه های چشمی شهرداریReviewed by on Dec 28Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از ایسنا، مدتی است آن‌چه شماری از کامیون‌داران و شرکت‌های پیمانکاری تعیین «جریمه‌های چشمی و بدون مبنای قانونی و تنها بر اساس حدس و گمان» برای کامیون‌های حمل پسماندهای ساختمانی توسط ستاد پاکیزگی و نظافت شهر تهران می‌خوانند، موجب اعتراض این صنف شده است؛ در حالی که برابر توافقنامه میان اتحادیه کامیون‌داران شهر تهران و مسئولان ستاد پاکیزگی و نظافت شهر تهران به روشنی تاکید شده که «برای اخذ کارت تردد مسیر برای کامیون‌ها ماهانه باید مبلغ ۶۰ هزار ریال پرداخت شود.» اما به گفته کامیون‌داران این مبلغ برای هر سرویس حمل پسماند ساختمانی دریافت می‌شود و رانندگانی که این میلغ را پرداخت نکنند برای هر سرویس از نگاه سازمان مدیریت پسماند فاقد مجوز تلقی شده و مبلغ ۳۰۰ هزار ریال جریمه می‌شوند؛ اما آنچه موجبات اعتراض بیشتر را فراهم کرده این است که به گفته کامیون‌داران تعداد سرویس‌های حمل پسماند هر کامیون به صورت «چشمی و حدسی» محاسبه می‌شود و هیچ برگه و سندی مبنی بر ثبت تخلف و علت جریمه و جزییات آن ارایه نمی‌شود.

    در همین ارتباط جمعی از اعضای این صنف که از روند پیگیری موضوع از طریق معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند گلایه دارند، برای شنیده شدن خواسته‌هایشان توسط مسئولین شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران موضوع را با رسانه‌ای کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

    جزئیات ماجرا از چه قرار است؟

    در همین ارتباط یکی از روسای شرکت‌های پیمانکار حمل پسماند ساختمانی در تماسی با ایسنا، در تشریح اعتراضات رانندگان و شرکت‌ها می‌گوید: در سال ۱۳۸۹ توافقنامه‌ای با هدف ایجاد وحدت رویه و تسهیل در انجام امور حمل پسماندهای ساختمانی میان ستاد پاکیزگی و نظافت شهر تهران به نمایندگی از سازمان پسماند و اتحادیه کامیونداران شهر تهران منعقد شد که در پی آن مسیرهای صادره به عنوان مجوز تردد کامیون ها به کارت تردد مسیر تبدیل شد و ضوابط آن نیز در این توافقنامه آورده شد و کلیه توافقات قبلی کان لم یکن تلقی گردید.

    وی می‌افزاید: در این توافق مدت اعتبار کارت تردد مسیر برای کامیون های کوچک (خاور) به صورت ماهیانه محاسبه و دریافت می شود و برای کامیون های بزرگ بر اساس اعلام اتحادیه محاسبه و به صورت یکساله صادر و با اعلام ستاد، مالک باید ظرف مدت ۱۵ روز به ستاد مراجعه نماید و در صورت عدم مراجعه مالک اتحادیه پاسخگو باشد. اما برای هزینه صدور کارت تردد مسیر آمده است: «مبلغ صدور هر کارت تردد مسیر برای خودروهای خاور ماهیانه ۶۰ هزار ریال است و هزینه هر کارت برای خودروهای بزرگ ماهیانه ۷۰ هزار ریال است همچنین جریمه کلیه خودروهای فاقد کارت تردد مسیر و یا خودروهایی که اعتبار کارت مسیر آنها از مدت مجاز (۱۵ روز بعد از پایان اعتبار) گذشته باشد در صورت بارگیری به ازای هر کامیون ۳۰۰ هزار ریال به عنوان جریمه خواهد بود.»

    وی با اشاره به یکی دیگر از بندهای این توافقنامه می‌گوید: در مسیرهای هزینه ای در صورتی که پیمانکار ضمن اخذ مجوزهای لازم اقدام به تخلیه محموله بارگیری شده از محل خاکبرداری به محل دیگری غیر از گود مجاز نماید ،باید بابت هر کامیون روزانه مبلغ ۶۰ هزار ریال پرداخت شود. در همین حال برخی پیمانکاران گاهی پسماندهایی مانند خاک رس دارند که برای کارخانه های آجر مورد نیاز است و شامل بند اعلام شده می شوند که حتی نامه ای برای معرفی شرکت پیمانکار جهت انتقال به کارخانه خطاب به سازمان مدیریت پسماند ارسال می کنند اما سازمان پسماند برای هر سرویس حمل پسماند و نه ماهانه مبلغ ۶۰ هزار ریال را طلب می کند که این خلاف توافق است.

    وی در ادامه می‌گوید: به ازای هر سرویس کامیون که این مبلغ پرداخت نکند معادل ۳۰۰ هزار ریال جریمه برای شرکت پیمانکار در نظر گرفته می شود که مورد اعتراض شرکت ها قرار گرفته و بدتر آنکه برای رسیدگی به اعتراض آنها بعضا بدون ذکر دلیل مستند، ارقام جریمه کم و یا زیاد می شود. در صورت عدم پرداخت جریمه توسط شرکت پیمانکار صدور کارت های تردد مسیر که توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر انجام می شود برای شرکت متوقف می شود که به طبع آن با توجه به تعهدات به کارفرمایان زیان بسیاری می بینند. در حالی که جریمه ۳۰۰ هزار ریالی تنها برای خودروهایی باید در نظر گرفته شود که بدون هماهنگی ستاد پسماند ساختمانی را در مکانی به غیر از گودهای مجاز و در مکانی که مورد نیاز مالک آن باشد تخلیه می کنند البته تخلیه این پسماند بر روی آسفالت معابر علاوه بر پاکسازی حداقل مبلغ ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی را به همراه خواهد داشت و این در حالیست که گاهی سازمان غیر از جریمه تعیین شده و پاکسازی معبر، از آنها برای کار اجباری در پروژه های شهرداری و حمل خاک نیز استفاده می‌کند.

    به گزارش ایران ویج به نقل از ایسنا، اعتراض دیگر این کامیون داران افزایش ۵ هزار ریالی پرداختی های ۶ هزارتومانی جهت صدور کارت تردد مسیر است که بدون تشکیل جلسه و توافقنامه جدید با اتحادیه و اطلاع آنها انجام شده است، در حقیقت برای صدور کارت تردد مسیر هر کامیون باید ۶۵۰۰ تومان پرداخت کند. در بند ۱۳ توافقنامه سال ۱۳۸۹ آمده است: کلیه هزینه های مندرج در این توافقنامه به برگزاری جلسه ای در نیمه اول اسفند هر سال نرخ جدید تعیین می گردد و از اول سال آتی قابل اجرا است و در صورت عدم توافق و تشکیل جلسه نرخ تورم بانکی لحاظ و اجرا می گردد.

    با توجه به طرح این موضوعات، خبرنگار ایسنا برای پیگیری این مشکلات و روشن شدن دقیق ابعاد این موضوع را با مسئولین سازمان مدیریت پسماند منطقه و شهرداری تهران مطرح کرد و متاسفانه به رغم پیگیری‌های انجام شده به مدت دوهفته‌ برای درج پاسخ مسئولین مربوطه در جهت روشن شدن افکار عمومی پاسخی دریافت نکرد ولی با این وجود ایسنا آماده انتشار پاسخ مسئولین مربوطه است.

    انتهای پیام

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.