• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اقتصاد داخلی » اثربخشی تبلیغات بانکی در جذب مشتری
    کد خبر : 1957548

    اثربخشی تبلیغات بانکی در جذب مشتری

    اثربخشی تبلیغات بانکی در جذب مشتریReviewed by on Dec 24Rating: چکیده هدف پژوهش حاضر ارزیابی اثربخشی تبلیغات بانک تجارت و نیز تعیین عوامل مؤثر بر اثربخشی تبلیغات این بانک است. در این راستا درگیری‌ذهنی مخاطب و همچنین ویژگی‌های تبلیغات مورد بررسی قرار گرفتند و از مدل آیدای ارتقاءیافته که مدلی جدید به منظور ارزیابی اثر…

    اثربخشی تبلیغات بانکی در جذب مشتریReviewed by on Dec 24Rating:

    چکیده

    هدف پژوهش حاضر ارزیابی اثربخشی تبلیغات بانک تجارت و نیز تعیین عوامل مؤثر بر اثربخشی تبلیغات این بانک است. در این راستا درگیری‌ذهنی مخاطب و همچنین ویژگی‌های تبلیغات مورد بررسی قرار گرفتند و از مدل آیدای ارتقاءیافته که مدلی جدید به منظور ارزیابی اثر بخشی تبلیغات است استفاده شد، که شامل ابعاد توجه، علاقه، جستجو، تمایل، اقدام، دوست داشتن/ نداشتن، تسهیم کردن، عشق/ تنفر است. جامعه آماری مراجعه کنندگان به شعب بانک تجارت در شهر اصفهان است، که تبلیغات بانک تجارت را دیده‌اند. تعداد اعضای نمونه، با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای تعیین گردید. با استفاده از فرمول جدول مورگان برای انتخاب شعب(خوشه‌ها) و تعداد ۶۳ شعبه در شهر اصفهان، ۵۶ شعبه به طور تصادفی ساده انتخاب ‌شد. به دلیل استفاده از روش معادلات ساختاری و با توجه به تعداد سوالات پرسش نامه، حجم نمونه‌ای ۳۰۰ نفری برای پاسخ‌گویی به سوالات و تخصیص به شعب انتخابی در نظر گرفته شد. پرسش نامه این پژوهش از روایی محتوایی، روایی سازه و پایایی ۹۷ درصدی برخوردار می‌باشد. نتایج حاکی از آن است که ویژگی‌های تبلیغ تاثیر مثبت و مستقیمی بر اثربخشی تبلیغات ندارد، اما به صورت غیرمستقیم و از طریق درگیری‌ذهنی تاثیر قابل توجهی بر اثر بخشی تبلیغات دارد. بعلاوه ، تبلیغات این بانک اثربخشی لازم را دارا نیست و می‌توان گفت که بُعد جستجو ضعیف‌ترین بُعد و متغیرهای تسهیم اطلاعات و تجربیات، اقدام و تمایل به ترتیب دیگر ابعاد ضعیف متغیر اثربخشی تبلیغات هستند. همچنین علاقه افراد به این بانک و عشق به این برند در حد متوسط ارزیابی گردید.

    کلیدواژگان

    'تبلیغات"؛ "اثربخشی تبلیغات"؛ "مدل آیدای ارتقاءیافته"؛ "درگیری ذهنی مخاطب"

    نویسندگان:

    علی صنایعی: دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان

    مجید محمد شفیعی: دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان

     مائده امینی ولاشانی: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه اصفهان  

    دو فصلنامه کاوش های مدیریت بازرگانی – دوره ۸، شماره ۱۵، بهار و تابستان ۱۳۹۵.

    برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.