• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , سبک زندگی » خوراکی های علیه بی رمقی و پرخوری های زمستانی
    کد خبر : 1955864

    خوراکی های علیه بی رمقی و پرخوری های زمستانی

      با شروع فصل پاییز و زمستان، بیماری های مختلفی مانند سرماخوردگی، آسم، افسردگی فصلی، خستگی و … شیوع می یابند از برخی خوراکی های زمستانی می توان برای رفع بی رمقی و جلوگیری از پرخوری های زمستانی استفاده کرد. با آغاز فصل جدید، زندگی جدیدی آغاز می شود که از میان آنها می توان…

     بی رمقی

     

    با شروع فصل پاییز و زمستان، بیماری های مختلفی مانند سرماخوردگی، آسم، افسردگی فصلی، خستگی و … شیوع می یابند از برخی خوراکی های زمستانی می توان برای رفع بی رمقی و جلوگیری از پرخوری های زمستانی استفاده کرد.

    با آغاز فصل جدید، زندگی جدیدی آغاز می شود که از میان آنها می توان به تغییر خوراکی ها، میوه ها و حتی بروز بیماری های جدیدی مانند افسردگی فصلی، خستگی، سرماخوردگی و .. اشاره کرد. از سوی دیگر، با کاهش دمای هوا تمایل به مصرف غذاهای چرب و پرکالری افزایش پیدا می کند درصورتی که با مصرف برخی از خوراکی های فصل زمستان می توان بر خستگی و افزایش وزن غلبه کرد.

    ابتلا به بیماری های فصل زمستان اغلب به دلیل کمبود مینرال ها یا ریز مغذی ها صورت می گیرد که بدن را ضعیف و آسیب پذیر می کنند. محققان معتقدند تامین ویتامین دی لازم برای بدن می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند. اما از طرفی بدن زنان معمولا با کسری زینک قابل توجهی روبرو است که می تواند فعالیت سلول های بدن در این فصل را مختل کند.

    خوراکی هایی علیه خستگی و برای کاهش اشتها

    مرکبات:
    حاوی فلاونوئیدها و ویتامین سی هستند. فلاونوئیدها همانند آنتی اکسیدان ها عمل کرده و از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. مرکبات غنی از ویتامین سی، ریز مغذی ها و فیبر هستند.

    ماهی های چرب:
    غنی از امگا ۳ هستند و می توانند بر خستگی غلبه کنند.

    کلم :
    سطح ایمنی بدن را افزایش داده و علیه بیماری ها کاربرد دارد.

    سیر، پیاز و موسیر:
    حاوی آنتی اکسیدان بوده و از آنتی اکسیدان های مهم می توان به کاروتنوئیدها، ویتامین ث، ویتامین ای، سلنیوم و فیتو کمیکال ها اشاره کرد. آنتی اکسیدان ها، سلول ها را در مقابل اکسیدان ها محافظت کرده و مانع از تخریب سلولی و آسیب هایی از جمله انواع سرطان ها، بیماری های قلبی، دیابت و… می شوند.

    عدس:
    غنی از آهن بوده و بر خستگی و گرسنگی غلبه می کند.

    موز:
    این میوه می تواند برای جسم و روح مناسب باشد. موز باعث کاهش اشتها و احساس سیری می‌شود. موز سرشار از “تریپتوفان” است که بدن آن را به “سروتونین” تبدیل می‌کند. سروتونین باعث احساس آرامش نیز می شود.

    شاه بلوط و فندق:
    سرشار از مینرال بوده و می توانند علیه گرسنگی بتازند.

    مصرف خوراکی های سرشار از ویتامین دی :
    خوراکی های سرشار از ویتامین دی مانند: ماهی تن، زرده تخم مرغ، جگر، روغن زیتون، آب پرتقال، غلات.

    خوراکی های حاوی زینک:
    مصرف خوراکی های حاوی زینک مانند: محصولات دریایی می توانند در این فصل برای بدن مفید باشند.

    عسل:
    برای سرماخوردگی و گلو درد نیز توصیه می شود تا از عسل استفاده کنید چرا که عسل همانند آنتی بیوتیک ها عمل می کند.

    منبع: hidoctor.ir
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.