• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اقتصاد داخلی » تبیین محورهای کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد توسعه
    کد خبر : 1955644

    تبیین محورهای کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد توسعه

    تبیین محورهای کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد توسعهReviewed by on Dec 22Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از سرویس بازار ایسنا، آذر صائمیان دبیر علمی کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی ضمن توضیح در خصوص پیشینه انجمن مدیریت ایران گفت: انجمن مدیریت ایران یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های مدیریتی ایران است که در سال ۱۳۳۵ تأسیس شد. این…

    تبیین محورهای کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد توسعهReviewed by on Dec 22Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از سرویس بازار ایسنا، آذر صائمیان دبیر علمی کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی ضمن توضیح در خصوص پیشینه انجمن مدیریت ایران گفت: انجمن مدیریت ایران یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های مدیریتی ایران است که در سال ۱۳۳۵ تأسیس شد. این انجمن در توسعه و ترویج علمی مدیریت، پیش‌رو بوده‌ است. اساتید و مدیران بزرگی در این انجمن همراه ما بوده‌اند که در حال حاضر بزرگ‌ترین سازمان‌های تولیدی و صنعتی را چه در ایران و چه در اروپا و امریکا مدیریت می‌کنند. این انجمن افتخارات بسیاری را در کارنامه خود دارد اما آخرین دستاورد آن، اخذ رتبه ممتاز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دهمین سال پیاپی است.

    وی ادامه داد: یکی از رسالت‌هایی که در این انجمن تعریف شده‌ است، ارایه ایده‌های جدید، نوآور، خلاق و البته کاربردی در حوزه مدیریت است. به همین دلیل یکی از اقداماتی که در این انجمن انجام می‌دهیم، برگزاری کنفرانس‌های علمی با رویکردهای پژوهشی، کاربردی و نوآورانه است. کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد توسعه یکی از همین کنفرانس‌هاست که دغدغه انجمن مدیریت بوده‌ است.

    صائمیان با بیان علل ورود انجمن به بحث فرهنگ سازمانی تصریح‌کرد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات ما در سازمان‌ها، این است که وقتی مشکلات و تنگناهایی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیش می‌آید، افراد بلافاصله آن را به دیگران منتقل کرده و آنها را مسئول می‌دانند. به عبارت دیگر هیچ مسئولیتی را در قبال مشکلات و مسائل نمی‌پذیریم. موضوع فرهنگ از اینجا اهمیت پیدا می‌کند که یک پیچیدگی را بین روابط فرد با خود، روابط فرد با محیط بیرونش و روابط فرد با سازمانی که با آن همکاری می‌کند، مطرح می‌شود. حتی در سطح گسترده‌تر این موضوع به روابطی که کشورها با هم دارند، مربوط می‌شود.

    وی در ادامه ضمن تشکر از مجید قاسمی رییس کنفرانس و همچنین دانشگاه خاتم برای همکاری در برگزاری این کنفرانس ادامه داد: ما وقتی سازمان‌ها را بررسی می‌کنیم، با یک چالش عمده مواجه می‌شویم و آن این است که ممکن است سازمانی موفق به کسب جایزه تعالی سازمانی شده‌باشد و جوایز متعددی هم کسب کرده‌ باشد ولی حال کارکنان و مدیران آن سازمان خوب نیست. باید بگوییم آن‌چه در نهایت خوب یا بد بودن شرایط یک سازمان را تعیین می‌کند، فرهنگ آن سازمان است. اگر یک سازمانی فرهنگ قدرتمندی دارد، موضوعاتی مانند سخت‌کوشی، تعهد، شفافیت و … در همه اعضای آن سازمان به‌خوبی دیده‌ می‌شود. ولی در سازمان‌های دارای فرهنگ ضعیف، بی‌تعهدی و کارشکنی زیاد است و پاسخگویی در سطح پایینی قرار دارد.

    وی با بیان این نکته که این کنفرانس در سه محور حوزه فردی، سازمانی و اجتماعی، به عنوان سه محوری که مکمل یکدیگر هستند، برگزار می‌شود، افزود: در حوزه فردی بهبود نگرش فردی در راستای فرهنگ سازمانی مطلوب، نقش تحول و نوآوری در توسعه فرهنگ سازمانی، شخصیت، ویژگی‌ها و قابلیت‌های فردی در تحول فرهنگی و ارزش‌آفرینی در سازمان، در حوزه سازمانی تعلق، تعهد و وفاداری سازمان، نقش کارگروهی در توسعه فرهنگ‌سازمانی، مولفه‌های محیط یادگیری در بهبود فرهنگ‌سازمانی، اخلاق، ارزش‌ها و فرهنگ‌سازمانی در سازمان‌ها، فرهنگ‌سازمانی توسعه‌گرا و نقش الگوسازی سرآمدی در توسعه فرهنگ کسب و کار و در حوزه اجتماعی مدیریت مسئولیت اجتماعی، اثرات فرهنگ ملی بر فرهنگ سازمانی، بالندگی اجتماعی و عشق به میهن و فرهنگ ملی در آینده پژوهی از محورهای کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد توسعه است.

    وی تأکید کرد: ارائه آخرین دستاوردهای علمی و کاربردی در فرهنگ‌سازمانی با رویکرد توسعه، توسعه و ترویج فرهنگ سازمانی در نظام فکری فردی، سازمانی و اجتماعی، اشاعه مهارت‌های نوین فرهنگی با تکیه بر ضرورت‌های آینده‌نگرانه و دستیابی به ارزش‌ها و الگوهای مناسب رفتار حرفه‌ای در توسعه پایدار، از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

    صائمیان به برنامه‌های جانبی کنفرانس یادشده اشاره کرد و گفت: ارائه تجربیات سازمان‌های موفق در حوزه فرهنگ سازمانی و ارائه مقالات برتر دانشجویی در حوزه فردی، سازمانی یا اجتماعی از جمله این برنامه‌ها خواهد بود. ضمن این که پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی هم در حاشیه کنفرانس برپا می‌شود.

    وی با بیان این نکته که آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنفرانس، ۱۵ دی ماه است، اظهار داشت: مقالات عملی پژوهشی و مقالات کاربردی که حاصل تجربیات مدیران در سازمان‌ها است می‌تواند به این دبیرخانه ارسال شود که در پایان از ارائه‌دهندگان مقالات برگزیده تجلیل می‌شود.

    دبیر کنفرانس تأکید کرد: مقالات برگزیده کنفرانس، در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) نمایه می‌شود.

    طبق بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقالاتی را که در این پایگاه نمایه شوند دارای امتیاز پژوهشی و پایان‌نامه است. همچنین مقالات در دو پایگاه کنسرسیوم محتوای ملی CIVILICA و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری نمایه‌ می‌شود.

    وی با بیان این نکته که تمامی مطالب کنفرانس به صورت سی‌دی و کتاب در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: برای نخستین بار، تیمی در حال ارزیابی مدیریت مسئولیت‌ اجتماعی هستند و بدین ترتیب، سازمان‌های برتر در این زمینه، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

    صائمیان، تجلیل از سخنرانان برگزیده کنفرانس را هم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۲۹ سازمان شامل دانشگاه‌هاا و انجمن‌های تخصصی دارای مجوز از وزارت علوم، حمایت معنوی خود را از کنفرانس اعلام کرده‌اند و ۲۳ سازمان، شرکت و بانک هم حامی مالی کنفرانس است.

    وی با تأکید بر این نکته که حامی اصلی کنفرانس، بانک پاسارگاد و دانشگاه خاتم هستند، یادآور شد: شرکت در کنفرانس برای دانشجویان برتر دانشگاه‌ها، با ارایه مقاله هزینه‌ای دربر ندارد.

    انتهای پیام

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.