• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » آخرین خبر , تناسب و زیبایی , سبک زندگی » چی بخوریم که چربی بیشتری بسوزانیم؟
    کد خبر : 1953651

    چی بخوریم که چربی بیشتری بسوزانیم؟

      چربی سوزی یکی از راه های کاهش وزن و لاغری است. یک سری از مواد غذایی وجود دارند که می توانند چربی سوزی بدن تان را بیشتر کنند. در این مقاله می خواهیم این مواد غذایی چربی سوز را به شما معرفی کنیم. چربی سوزی با مواد غذایی ترموجنسیس، فرآیند تولید گرما در بدن…

    چربی

     

    چربی سوزی یکی از راه های کاهش وزن و لاغری است. یک سری از مواد غذایی وجود دارند که می توانند چربی سوزی بدن تان را بیشتر کنند. در این مقاله می خواهیم این مواد غذایی چربی سوز را به شما معرفی کنیم.

    چربی سوزی با مواد غذایی

    ترموجنسیس، فرآیند تولید گرما در بدن است و می‌تواند سوخت و سازتان را افزایش داده و باعث سوختن کالری بیشتر شود. بهترین روش برای افزایش دمای داخلی بدن، ورزش کردن است، ولی با رژیم غذایی مناسب هم می‌توان این کار را انجام داد. تمامی غذاها تأثیر گرمایی دارند، زیرا بدن از انرژی استفاده می‌کند، و برای هضم غذا کالری می‌سوزاند. تقریباً ۱۰٪ کل کالری بدن برای هضم غذا استفاده می‌شود. بعضی مواد غذایی، مانند کرفس، کالری منفی دارند، زیرا میزان کالری مورد نیاز برای هضم آنها، از مقدار کالری موجود در آن بیشتر است.

    ولی بعضی مواد قدم را از این نیز فراتر گذاشته و میزان سوخت و ساز را در حالت عادی افزایش داده و در نتیجه کالری بیشتری در حالت استراحت می‌سوزانید. این مواد شامل ادویه‌جات، پروتئین، روغن نارگیل و چای سبز است. گفته شده که این مواد سوخت و ساز بدن را ۲ تا ۵ درصد – معادل۴۰ تا ۱۰۰ درصد کالری بیشتر در هر روز – افزایش می‌دهد. حالا می‌توانید چند کیلو بیشتر کم کنید.

    بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Food and Nutrition، همه کالری‌ها به یک میزان سوخت و سازتان را افزایش نمی‌دهد. محققان دریافته‌اند که غذاهای آماده میزان انرژی‌تان را ۵۰٪ بعد از خوردن غذا کاهش می‌دهد. بدن، غذای آماده را سریع‌تر هضم می‌کند در نتیجه کالری کم‌تری می‌سوزاند.

    چربی سوزی با پروتئین
    پروتئین تأثیر گرمایی بیشتری نسبت به کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها دارد زیرا زمان بیشتری طول می‌کشد تا هضم شود. همچنین پروتئین باعث می‌شود که برای مدت بیشتری احساس سیری بکنید. بر اساس مقاله‌ منتشر شده در مجله American Journal of Clinic Nutrition محققان دریافته‌اند که پروتئین Whey نسبت به دیگر انواع پروتئین تأثیر گرمایی بیشتری داشته و مقدار چربی بیشتری می‌سوزاند.

    چربی سوزی با مقداری گرما
    ادویه‌جاتی مانند فلفل سیاه و قرمز بسیار تأثیر گذار هستند. یک محقق آلمانی دریافته‌ است که پس از مصرف ۱۰ گرم فلفل قرمز در هر وعده، دمای بدنتان بلافاصله افزایش پیدا می‌کند. ماده واکنش دهنده در فلفل قرمز کپسایسین است که سوخت و ساز و چربی سوزی را به شدت افزایش داده، و ممکن است اشتهایتان را نیز کاهش دهد. البته ۱۰ گرم فلفل قرمز خیلی زیاد است! همچنین فلفل سیار حاوی پایپراین است، ترکیبی که سوخت و ساز را افزایش می‌دهد. همچنین میزان جذب مواد مفید برای بدن از طریق معده را نیز افزایش می‌دهد.

    چربی سوزی با کافئین
    یک مقاله‌ی دیگر که در مجله Obestin منتشر شده بیان می‌کند که کافئین و کاتچین موجود در چای سبز با یکدیگر ترکیب شده و باعث از بین رفتن سلول‌های چربی می‌شوند. همچنین محققان سوئدی دریافتند که گرمازایی در موش‌ها با مصرف ترکیبات چای سبز تا ۷۰٪ افزایش یافته است. برای بهره‌مندی از خاصیت چای سبز، توصیه می‌شود روزانه هر دو ساعت یکبار چای سبز بنوشید تا سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهید.

    برای چربی سوزی ، چربی بخورید
    بر اساس مقاله منتشر شده در مجله American Journal of Clinical Nutrition، اسید‌های چرب میان زنجیره‌ای موجود در روغن نارگیل سوخت و ساز را تحریک کرده و تا ۵٪ افزایش می‌دهد. اسید‌های چرب میان زنجیره‌ای نسب به زنجیره بلندها، که ۹۸٪ چربی حیوانات و گیاهان دانه‌ روغنی را تشکیل می‌دهند، راحت‌‌تر به انرژی تبدیل شده و کمتر به صورت سلول چربی در بدن رسوب می‌کنند. روغن نارگیل کالری بسیار زیادی دارد، پس با دقت آن را مصرف کنید. پیشنهاد می‌شود روغن نارگیل را جایگزین روغن‌های روزمره‌تان کرده و غذاهایتان را سالم سرخ کنید، و یا از نارگیل به عنوان میان وعده استفاده کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

    غذاهای دیگر برای چربی سوزی
    محققان هچنین بر این باورند که توت‌ها، انگور، روغن زیتون، لیمو و زردچوبه تأثیر گرمایی بر بدن دارند. البته هنوز تأثیر این مواد بر افزایش سوخت و ساز بدن اثبات نشده است. ولی پیشنهاد می‌شود این مواد را نیز به رژیم غذاییتان اضافه کنید زیرا فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارند.

    در بازار، مکمل‌های گرمازای زیادی وجود دارند، ولی تغییر در رژیم غذاییتان کار مفیدتر و سالم‌تری برای افزایش چربی سوزی است. اگر به طور معمول ورزش کنید و فست فود را از رژیم غذاییتان حذف کنید، می‌توانید میزان سوخت و سازتان را افزایش دهید. اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید و تا به حال فعالیت بدنی نکرده‌اید، ۱۰ دقیقه ورزش کردن همراه با رژیم غذایی مناسب می‌تواند سوخت و سازتان را بیشتر از مصرف تنها همین مواد افزایش دهد.

    منبع: fitnessmagazin.ir
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.