• خرید vpn
  • ما هنـوز به فـردایی روشـن امید داریم

    صفحه اصلی » اقتصادی » ۶۵ درصد اقتصاد امروزی، کسب وکار کوچک است/ کارآفرینی نیازمند شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان است
    کد خبر : 1951418

    ۶۵ درصد اقتصاد امروزی، کسب وکار کوچک است/ کارآفرینی نیازمند شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان است

    ۶۵ درصد اقتصاد امروزی، کسب وکار کوچک است/ کارآفرینی نیازمند شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان استReviewed by on Dec 15Rating: به گزارش ایران ویج به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، سوران احمدی‌زاد شامگاه چهارشنبه در همایش «کارآفرینی، فرصت‌های شغلی و درآمدزایی» که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در متون امروزی، کارآفرینی به…

    ۶۵ درصد اقتصاد امروزی، کسب وکار کوچک است/ کارآفرینی نیازمند شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان استReviewed by on Dec 15Rating:

    به گزارش ایران ویج به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، سوران احمدی‌زاد شامگاه چهارشنبه در همایش «کارآفرینی، فرصت‌های شغلی و درآمدزایی» که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در متون امروزی، کارآفرینی به معنای تبدیل ایده به فعالیت اقتصادی با ذهنیت کسب و کارهای کوچک است.

    این استاد دانشگاه کردستان بیان کرد: منابع اولیه، نیروی انسانی، سرمایه، تکنولوژی و مدیریت در خلاقیت و کارآفرینی در هر کشوری از مهم‌ترین عوامل تولید به‌شمار می‌آیند.

    احمدی‌زاد در ادامه اضافه کرد: در مطالعات بیزینسی هاوارد با تحقیق از عده‌ای پژوهشگر با طرح این سوال که کدام ویژگی و مزیت موجب ماندگاری صنعت در بازار می‌شود، ۷۸ درصد از این تعداد به خلاقیت رأی دادند که یکی از پایه‌های کارآفرینی است.

    وی به عوامل طبیعی یک کشور از جمله زمین کشاورزی و کویری‌بودن یک منطقه و جاذب گردشگر و ایجاد درآمد اشاره کرد و گفت: با رویکرد انتقادی گاهی این عوامل تولید، منابع اولیه تهدید و گاهی فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی اقتصاد است.

    احمدی‌زاد افزود: امروزه رشته‌های جدید دانشگاهی موجب رونق کسب و کار و کارآفرینی می‌شود و با اجرای این مهم کشوری به توسعه می‌رسد که تفکر خلاق راه‌اندازی کند.

    این مدرس دانشگاه کردستان افزود: صنعت آی.تی پردرآمدترین صنعت دنیاست و در گردش مالی ثروتمندان به خوبی قابل دیدن است.

    احمدی‌زاد مشکل عمده ناکارآمدی اقتصادی ایران را عامل مدیریت دانست و گفت: ۹۰ کشور در حال توسعه مشکل مدیریتی دارند و در این کشورها بعد از گذشت سه سال، کارآفرینان آنها ورشکسته می‌شوند که در این میان آزادی کسب و کار و مدیریت ناکارآمد از مهم‌ترین علت شکست است.

    وی در ادامه گفت: کشورهای استرالیا و سنگاپور در سه روز کارآفرینی می‌کنند اما این میزان در کشور ایران با روندی فرسایشی طی ۲۵۰ روز انجام می‌شود که به هر اندازه تعداد روزها کاهش پیدا کند کارآفرینی رونق گرفته و کسب و کار راه‌اندازی می‌شود.

    وی چرایی عدم همکاری و ضعف مدیریت را عدم استخدام مدیران شایسته و انتخاب سهوی آنان، جابجایی سریع مدیران، آموزش‌های غیرخلاقانه مدیران و آموزش ضعیف در مدارس و دانشگاه‌ها   عنوان کرد.

    احمدی‌زاد افزود: کارآفرین باید با برنامه‌ریزی، ریسک‌پذیری، اعتماد به نفس، توفیق‌طلبی، استقلال و عزم راسخ و پشتکار می‌تواند کارآفرین موفق شود.

    به گفته این استاد دانشگاه، ۷۵ در صد اقتصاد ایران دولتی است و ما در بحث کارآفرینی، باید نقش دولت را کوچک و بخش خصوصی را گسترش دهیم.

    احمدی‌زاد تصریح کرد: افق و چشم‌انداز کارآفرینی نیازمند ارتباط با اقتصاد جهانی و شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان است که ۶۵ درصد اقتصاد امروزی به سمت کسب‌وکار کوچک رفته که با کارآفرینی زنجیره‌ای، در مقابل تحولات اقتصادی و ناپایدار دنیا، بیمه می‌شود.

    وی در پایان با بیان این مطلب که اقتصاد استان کردستان به دلیل مرزی‌بودن، استانی صنعتی نیست و تا حدودی بازرگانی است، افزود: با صادرات و واردات کالا، بسته‌بندی محصولات کشاورزی, فعال‌کردن حوزه گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و فراوری محصولات کشاورزی می‌توان اقتصاد استان را رونق بخشید.

    کلیدواژه ها :
    دوره های نوروزی عصر شبکه

    مطالب مرتبط

    ویژه های ایران ویج

    دیدگاهها (۰)



    ;کانال تلگرام ایران ویج اصلاحات نیوز آموزشگاه مهندسی عصر شبکه

    آخرین اخبار و مطالب

    پربحث ترین های هفته

    Sorry. No data so far.